Hiss antenne gesloopt?

Retrocruiser

MF'er
29 feb 2016
47
0
Neerijnen
Wel.. Vandaag m'n nieuwe motor opgehaald en gelijk al wat gesloopt... Pff best knap. Dacht even dat blokje om het contact wat bij te trimmen zodat het beter in de cockpit zou passen. Maar bij het fanatiek dremelen kwamen er draadjes uit.

Blijkt dus de hiss antenne te zijn.

Nu start hij niet meer. Kan het dat zijn? Is echt minimaal beschadigd maar lijkt niet te starten. Maar heb ook de accu losgehaald om m'n druppellader aan te kunnen sluiten en daarbij wat draden moeten bewegen natuurlijk..

Lampje met de sleutel blijft branden dus vermoed wel de hiss antenne maar vind het vreemd. Als het alleen een antenne is moet het toch niet uitmaken zo'n kleine beschadiging?

Honda cb1100sf 2001

Help en ja ik ben een prutser :)
 
Ja, je bent een prutser.

Als het HISS lampje in je dashboard niet binnen enkele seconden uit gaat, is HISS getript, en doet de ECU niets. De HISS Antenne kun je gelukkig wél los bestellen.
 
Yep.. Die antenne is voor alle modellen gelijk of niet? Op ebay staan er heel veel en optisch lijken ze op elkaar. Ook de stekker dus.
Voor zover ik heb kunnen vinden is de antenne een redelijk universeel en simpel ding.
 
De HISS ring is niet echt een gewone antenne. Het leest de sleutelcode uit en speelt die door naar de ECU. Als de ring dus beschadigd is ontvangt de ECU geen code en start de motor niet.

In principe zijn ze universeel te gebruiken, maar de lengte van de draden kan wel per model verschillen. Eerst even opmeten dus.
 
Hier de hiss antenne met mijn geweldige resultaat..
full
 
Is het allicht niet een beter idee om het contactslot-gat van de kroonplaat vakkundig te demonteren (met een slijptol) , een nieuwe plaat alu in de juiste vorm te maken, en deze weer te bevestigen, danwel via een lasapparaat, of via een paar M5 schroeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan