Toralin koppakkingdichter (vloeistof)

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Zat een beetje te internetten/youtuben en toen kwam ik dit tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=DlwH2xa1lTk

Te koop bij:
http://www.toralin.nl/koppakking-koelsysteem-afdichting.html

Is wel een prijzig goedje, maar dit is dus een soort vloeistof met bepaalde vezels erin die een kapotte koppakking kan repareren zonder dus je motor deels uit elkaar te halen.

Ik heb wel een paar positieve ervaringen hierover op internet gelezen maar ik ben het nog nooit eerder tegengekomen terwijl dat filmpje al 3 jaar oud is.

Iemand ervaringen met dit spul? Heb zelf geen kapotte koppakking hoor, maar dit lijkt mij wel de moeite om te delen ;)

Groetjess
 
Allicht als ik aan de andere kant van Europa zit, maar ik ben bang dat op termijn je waterpomp en radiator ook worden "afgedicht", of uitgeharde delen weer los komen en gaan zwerven.
 
Laatst bewerkt:
Allicht als ik aan de andere kant van Europa zit, maar ik ben bang dat op termijn je waterpomp en radiator ook worden "afgedicht", of uitgeharde delen weer los komen en gaan zwerven.

Ik heb geen idee hoe dat precies werkt... misschien dat dat spul alleen houvast heeft op zoiets als een kapotte koppakking.. bovendien wordt dat goedje na de reparatie weer afgetapt en komt er weer gewone vloeistof in..

Als iemand nou ff kapotte koppakking heeft kan ie het mooi voor ons testen :P
 
Ik vind het een beetje een beunoplossing met allerlei potentieel gevaarlijke bijwerkingen voor de rest van de componenten, ze geven aan dat het niet alleen op de koppakking gaat zitten, dus ook bijvoorbeeld in je waterpomp en je koelvloeistofkanalen die dus minder doorgang overhouden.

De "hoogwaardige component refractury" is trouwens een type beton...
 
Is niet alleen de koppakking idd, maar ook lekken van het inlaatsysteem, alle lekken van motorblok en diverse andere lekken in koelsysteem.
Zelf sta ik altijd wel open voor de soort nieuwigheidjes. Dat het in je waterpomp gaat zitten en vloeistofkanalen wat de doorgang zou kunnen verminderen zie ik nergens staan. Wellicht is dat een bijwerking maar nog geen verhalen over gelezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan