Hoe het beste schoon te maken?

MKawa

Rookie
5 mrt 2016
3
0
Hallo,

Ik zit met een brandende vraag..aangezien het hard nodig is :+
Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
Ik heb al het een en ander opgezocht, maar dit heb ik niet kunnen vinden.

Alvast bedankt :W

full
 
tegelreiniger.
tegelreinier.jpg


Als je de uitlaten bedoelt ;) kan je je afvragen waarom je het schoon wil hebben.
dan moet je idd alle roest er afhalen en dan bedenken hoe je dat zo gaat houden.

als het er een beetje fatsoenlijk uit moet zien, zou ik zoveel mogelijk roest goed weghalen met staalborstel e.d en dan matzwarte verf erop spuiten die hitte bestendig is.
als je dat moet doen met de uitlaat op de motor , trek dan alsjeblieft een half uur uit om alles RUIM af te plakken met tape en papier.

ZOveel motoren hebben hier en daar verspetters van 'ff iets bijspuiten'

succes :)

hieronder komt een post over kachelverf.
 
Je bedoelt de uitlaat neem ik aan en niet het motorblok.

Het idee is dat je eerst schuurt en daarna polijst !!!

En zijn allerlei middelen van grof schuren tot fijn polijsten en alles wat daar tussenin zit. Dat geldt voor het potje of tubetje, maar ook hoe je het gebruikt. Met scotch brite zoals de schuurkant van een keukensponsje kun je goed schuren, polijsten doe ik met een doek.

Als ik een tip mag geven, begin met een fijn schuurmiddel. Als je daarmee de pitjes en de aanslag niet weg krijgt kun je naar een zwaarder schuurmiddel overstappen. Als je te grof begint heb je onnodig veel werk om naar het fijne polijsten te werken om het weer mooi te laten glimmen.

En verder heb je wat GEDULD nodig. Als een bezetene poetsen heeft geen zin, gewoon rustig poetsen. In het begin denk je dit schiet niet op, maar even later merk je ineens wel het verschil.
 
Bedankt voor de reacties..

Uitgebreide oplossingen en Dasty.. :+

Al maakt het een klein verschil dan ben ik al tevreden.. Straks maar naar de Wibra en aan de slag. Ik ben benieuwd.. :)
 
Bedankt voor de reacties..

Uitgebreide oplossingen en Dasty.. :+

Al maakt het een klein verschil dan ben ik al tevreden.. Straks maar naar de Wibra en aan de slag. Ik ben benieuwd.. :)
Klein beetje geduld, klein beetje verschil.
Veel geduld, veel verschil.

Zoals ik het op de foto kan zien, kun je die volgens mij gewoon weer blinkend krijgen als je wilt.
Je ziet ook uitlaten van gewoon ijzer die dan krokant zien, dan houdt het op.

Mocht je besluiten om voor het beste resultaat te gaan, haal er dan aan het einde overal een doek over. Door de hitte branden vingerafdrukken in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan