Verlichting Suzuki GN400 probleem

michael93

Rookie
1 mei 2015
21
0
Rotterdam
Hi guys,

ik heb nu sinds een tijdje een Suzuki GN400 uit 1981 met een 6volt systeem.
Nu kom ik er niet uit met de verlichting.

Allereerst is hier het topic van mijn projectje: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/399597/Suzuki-GN400-Bratstyle-1.html

De accu is verwijderd en door de vorige eigenaar helemaal clean gemaakt (frame aangepast etc.) De originele kabelboom is nog aanwezig maar alle kabels die niet nodig zijn geweest zijn losgekoppeld van de kabelboom.

Wat ik wil is dat de verlichting en dus ook het remlicht weer werkt. Knippers hoef ik niet erop. Op dit moment heb ik voor en achter een Led lampje erin in de veronderstelling dat deze niet zouden doorbranden of kapot zouden trillen. Nu is het voorlicht volgensmij toch kapot gegaan.

De verlichting deed het een week geleden nog prima. Stadslicht en normaal licht voor en achter deden het, behalve het remlicht. Van de week was mijn spatbord losgetrild en daardoor ook het achterlicht kapot getrild. Mijn voorlicht deed het hierna ook niet meer.

Nu heb ik gister een nieuw achterlichtje binnengekregen alleen krijg de verlichting nu helemaal niet meer aan de praat. Ik kom er nu niet meer uit.

Dit is de wirwar in de koplamp:



Tussen de "S" en "Off" op de schakelaar doet het achterlicht het wel.



Dit is hoe het er onder het zadel uitziet:



Ik heb op alle contactjes wat contactspray gespoten. Kan het zijn dat hij door de poedercoating niet goed aardt?

Dit is hoe mijn achterlicht op dit moment is aangesloten. Is dit goed?



Heeft iemand tips voor het oplossen van mijn problemen met de verlichting? Is het misschien beter om een hele nieuwe kabelboom aan te leggen met alleen de kabels die ik nodig heb?

Ronaldt hier op het forum dacht dat het zou helpen om de weerstanden eruit te halen en de gelijkrichter moet vervangen voor een spanningsregelaar voor 6v. (http://www.4taktwinkel.nl/Spanningsregelaar-6v-3-polig-alleen-verlichting)

Hier het wiring diagram:

suzuki_gn400_wiring_diagram.gif


Bedankt voor het meedenken!
 
check.

ik liep ook tegen het doorbrand probleem aan door de spanningspieken. bij mij werkt het nu met een 12v spanningsregelaar/gelijkrichter. moet eerlijk zeggen dat hij maar net genoeg spanning levert waardoor mijn theorie is.... een 6v regelaar gelijkrichter monteren ipv de verouderde weerstand blokken.

maar das mijn theorie O-)

Gr ronald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan