Dutch Electric Motorcycle Meet - 21 mei 2016

GreenMots

Rookie
3 jun 2015
22
0
Heerenveen
Zaterdag 21 mei 2016

Dutch EM Meet 2016

Deelnemers:

- Roan (Enertia+)
- JeffK (Empulse)
- GSX750ES (Empulse) ovb
- kingcharles (Empulse)
- FrankH (Enertia+)
- Jack (Aprilia RS E) ovb
- MLD (E-Aprilia RS125R)
- Pink
- Meifesto
- Hybride
- Erasmos (Zero DS)
- PeterH
- tiesonline
- EM Nederland
- ?

Elke eigenaar van een elektrische motorfiets is welkom.
Rij je bv een Victory/Brammo, Zero, Energica, etc. en je wilt komen, reageer dan op dit topic en je wordt aan de lijst toegevoegd. Zie ook brammoforum.com

Locatie:
NMM Soesterberg

Tijd: 11:00 -15:00 uur


Verlengde Paltzerweg 1
3768 MX Soest


Er zijn 2 oplaadpunten aanwezig op P2.

Extra onderdeel: Natuur- en militair erfgoed route
 
Laatst bewerkt:
'Dutch Electric Motorcycle Meet - 7 mei 2016' > 'Dutch Electric Motorcycle Meet - 21 mei 2016'
 
Ik zie nu pas dat je het al op MF hebt geplaatst :o
Ben er bij, twee oplaadplekken is misschien wat weinig.
 
Heb nog geen elektrische motor maar ik zou dolgraag willen komen om de verschillende modellen te zien.

Planning staat voor volgend een Zero hopelijk.
 
Ik zie nu pas dat je het al op MF hebt geplaatst :o
Ben er bij, twee oplaadplekken is misschien wat weinig.
Mocht ik er bij zijn dan neem ik m'n adapter mee, kunnen er twee op dezelfde paal indien nodig. Ik moet iig wel bijladen aldaar.
 
Natuur- en militair erfgoed route

Natuur in combinatie met elektrisch motorrijden is een match. Was er vorig jaar nog de introductie van de Energica Ego. Dit keer is er 's middags een unieke mogelijkheid om met onze motoren en onder begeleiding de 'Natuur- en militair erfgoed' route te volgen.

De afstand is zo'n 10 km en voert over het terrein van de vliegbasis Soesterberg. Een en ander is onder strikte voorwaarde dat de rust en veiligheid gewaarborgd blijft. Met de snelheidsbeperking van maximaal 25 km/u in acht houdende is dit elektrisch goed te doen en vergt het maar weinig van de accu's. Deze route maakt geen deel uit van de openbare weg, maar is onderdeel van de vliegbasis.

De nadruk van deze excursie ligt op de natuur en het militaire erfgoed. Onder leiding van een gids van het Utrechts Landschap rijdt u mee over start- en landingsbanen en langs shelters, bunkers en een kerosineopslagplaats. U krijgt toegang tot één of meer historische objecten en betreedt delen van het Park die niet vrij toegankelijk zijn. Tijdens deze excursie wordt ook aandacht besteed aan de natuurontwikkeling op de voormalige vliegbasis.
(bron: utrechtslandschap.nl/activiteiten)


430550_383721571652362_814615337_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Erasmos
Ja, mooi hè! Ik snap dat het Topgear-achtige associaties oproept...
images
.
De begeleiding fietst, al dan niet elektrisch, mee en Ko de Boswachter wil geen verstoring. Maw praktische en natuurvriendelijke overwegingen.

Ik begrijp dat je wel interesse hebt om andere EM-rijders IRL te ontmoeten?
 
Hallo allemaal,

Als nieuw lid en met een Elektrische Aprilia RS 125R in opbouw wil ik mij ook graag voor dit mooie evenement aanmelden!
Naar alle waarschijnlijkheid zal dan de motorfiets wel gereed zijn en ik ben heel benieuwd naar de andere deelnemers en hun ervaringen...
 
@Erasmos
Ja, mooi hè! Ik snap dat het Topgear-achtige associaties oproept...
[afbeelding].
De begeleiding fietst, al dan niet elektrisch, mee en Ko de Boswachter wil geen verstoring. Maw praktische en natuurvriendelijke overwegingen.

Ik begrijp dat je wel interesse hebt om andere EM-rijders IRL te ontmoeten?
Ik weet het nog niet, het is enkele reis 120km voor mij dus ik zal er wel een museumbezoek aan vast moeten plakken om te laden voor de terugweg. En de Zero staat nog steeds bij de dealer dus ik kan ook nog niet verder met project Chademo B|

Hallo allemaal,

Als nieuw lid en met een Elektrische Aprilia RS 125R in opbouw wil ik mij ook graag voor dit mooie evenement aanmelden!
Naar alle waarschijnlijkheid zal dan de motorfiets wel gereed zijn en ik ben heel benieuwd naar de andere deelnemers en hun ervaringen...
Gaaf heb je ergens een ombouwblog oid online?
 
Ik weet het nog niet, het is enkele reis 120km voor mij dus ik zal er wel een museumbezoek aan vast moeten plakken om te laden voor de terugweg. En de Zero staat nog steeds bij de dealer dus ik kan ook nog niet verder met project Chademo B|Gaaf heb je ergens een ombouwblog oid online?

Hier een beetje van hetzelfde, meer dan 80km enkele reis, de motor moet dus ter plekke wel een paar uur aan de lader staan. Ik heb niet zo'n zin om ergens onderweg een lange tijd te moeten laden.
 
De Natuur- en militair erfgoed route mag zeker niet betreden worden door de andere motors die eventueel mee rijden?
 
Op een XL600R :] . Hmm, ik heb niets op brandstofmotoren tegen, maar of men van het Utrechts Landschap er blij mee is waag ik te betwijfelen.

Mocht Electric Motorcycles Nederland komen dan zou je een bijvoorbeeld op een Volta demo kunnen meerijden bedenk ik me ineens.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een Zero SR (model 2015) gekocht en uiteraard al de nodige kilometers gemaakt :] Had graag aan deze Dutch EM Meet mee gedaan, maar 21 mei komt mij heel slecht uit.
 
Op een XL600R :] . Hmm, ik heb niets op brandstofmotoren tegen, maar of men van het Utrechts Landschap er blij mee is waag ik te betwijfelen.

Mocht Electric Motorcycles Nederland komen dan zou je een bijvoorbeeld op een Volta demo kunnen meerijden bedenk ik me ineens.


Ja, het is geen stille motor _O-

Heb eerlijk gezegd nog geen Volta geprobeerd, zou natuurlijk wel de ultieme mogelijkheid zijn.
 
De start van de Natuur- en militair erfgoed route staat gepland tussen 13:00-13:30 en zal ongeveer een uur duren. Dit is om genoeg oplaadtijd voor een ieder over te kunnen houden, vóór en na het rijden van deze route.

Aanmeldingen voor de EM Meet zijn nog steeds mogelijk!
 
Laatst bewerkt:
M'n Zero is weer terug *O*

Hoe ver is de route? Ik zit te kijken of het een beetje uitkomt qua range, als ik heen en weer rij als een opa moet het denk ik net uitkomen.
 
@Erasmos: Mooi dat je de Zero weer kan berijden! Nu niet weer kapot maken, hè. ;)

De route is normaal gesproken 10 km. Gezien het 'slakkentempo' zal het verbruik minimaal zijn. En als je krap komt te zitten kun je altijd bijladen bij het NMM.
 
Zelf heb ik al een aantal elektrische motorfietsen gereden en nu wil de dame des huizes wil ook wel een keertje kennismaken met elektrisch rijden zonder dat ze meteen zo'n motor koopt.

Is dat te regelen ?

Wat is trouwens de aanvangstijd van de rest van het evenement ?
 
Bij de Motoport Rotterdam kun je ook proefritten maken, doen ze over het algemeen totaal niet moeilijk over aangezien het hun toch geen drol aan brandstof en onderhoud kost.
 
Voor diegenen die het leuk vinden om als groepje vanuit Amsterdam te rijden heb ik het volgende bedacht:
Verzamelen bij McDonalds in Zuidoost (Muntbergweg), er staan daar een paar laadpalen voor diegenen die nog willen bijtanken.
De route gaat dan binnendoor via Abcoude en de loosdrechtse plassen en lijkt me wel aardig.
Zie de link voor de route op Google Maps: Google Maps

Verzamelen bij de Mac tussen 10:00 en 10:30
Volgens Google is de reistijd 1,5 uur dus dan heb je nog tenminste 1 uur om bij te laden voor de trip door het park. Daarna kun je ook weer inpluggen natuurlijk

Laat maar weten of er animo is en of de verzameltijd OK is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan