kickstarten

Praaijman

Rookie
7 mrt 2016
1
0
Apeldoorn
Hallo,

Mijn broer en ik vragen ons af of er op een motor zonder kickstart (in dit geval een gs500) een kickstarter kan worden geplaatst? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen en ons kunnen vertellen of dit mogelijk is of niet.

vriendelijke groet,

Praaijman
 
Kan.
Maar heeel erg duur.

Veel makkelijker en goedkoper, is zoeken naar een complete en rijdende motor, die van zichzelf al kickstart heeft.
 
Hallo,

Mijn broer en ik vragen ons af of er op een motor zonder kickstart (in dit geval een gs500) een kickstarter kan worden geplaatst? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen en ons kunnen vertellen of dit mogelijk is of niet.

vriendelijke groet,

Praaijman

Alles kan.

Maar bij een gemiddelde GS500 zal het waarschijnlijk 4 x de dagwaarde gaan zijn :X
 
welkom op motor-forum :]

het woord met kroeg en reeser is nog niet voorbij gekomen :/

als je een blok met kickstart in het gs500 frame hangt ben je het makkelijkst uit denk ik :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken meer gevallen die van hun stoere kiickonly harley af wilden
En dus Een startmotor erop lieten zetten
Best een dure aangelegenheid trouwens , vooral als je een duur choppertje hebt laten bouwen met een baker versnellingsbak en hem niet aan getrapt krijgt
 
Je kan er een GS400 onderblok in lepelen, heb je nog een langere slag ook,alleen die heeft 16mm zuigerpennen ipv 18mm.
De cilinder past er ook niet direct op kan je beter de cilinderwand eruit persen en overzetten in een GS400 cilinder.
Ook even de nokkenas ketting geleiders aanpassen, de ene aan de kant van de kettingspanner is van het type GS400, die daar tegenover kan je van zowel de SG400, 450 als 500 gebruiken.

Ophangpunten van het blok zijn ook anders, dus je moet drie punten verplaatsen, als het blok al in het frame past.

Bovenstaande blok is het motorblok wat het meest verwant is aan die van jouw, het is een directe voorganger van het GS450/500 motorblok ;)

In andere woorden: je moet het nogal zien zitten.
 
Waarom pak je geen oudere off-road waar een kickstarter op zit?

Als je bijvoorbeeld een latere yamaha XT600E pakt kun je misschien nog wel relatief makkelijk een kickstarter plaatsen. Andersom werd nog wel gedaan dat ze een startmotor plaatsten op de kickstarter versies.

Mocht je een kick-only straatfiets willen dan heb ik een SRX-600 voor je staan in nieuwstaat. Maar ik weet niet wat je zoekt en waarom je specifiek een kickstarter wil.
 
Laatst bewerkt:
Hipsters krijgen een xt of sr500 niet eens gestart met hun broccoli beentjes. Kan je er wel tof uitzien met een baard, maar dat maakt je nog geen man.


AHA ! Nieuwe Topictitel !, toon hier een baard die cool is !

ik geef het je te doen met uitzondering van sjan connorie en gandalf want die sijn sohwiesjo stoer.
zonder baard toch beter en die ander is net sinterklaas.

BEWIJS
 
Laatst bewerkt:
full


komt hij er weer tussendoor :z
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan