KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat denken jullie van 25/26 mei? (En misschien zaterdag 27 erbij)

25 is een feestdag en 26 heb ik al vrij gevraagd voor een lang weekend. Misschien kunnen we dan een stukje eifel pakken met een overnachting?
Afgelopen jaar naar de ardennen geweest (motor herberg les arondes) vanuit daar naar eifel en drie landen punt geweest, ook super mooi. En niet super ver vanaf NL

Zeg het maar!
 
Herem, ik ben aan het knutselen en kwam wat tegen waarvan ik dacht: dat is een mooi vraagje voor hier *D Heb m'n accu op de druppellader en kwam nogal een warrig boeltje elektrische draden tegen. Hoe zit dit bij jullie? Net zo rommelig of is dit een mooie erfenis van de vorige eigenaar?

4fZhV6WI.jpg


tZFU5uFH.jpg


En toen even de vieze smurrie van de draden afgepoetst en 2 tie wraps losgeknipt:

I7mztXiZ.jpg


9wZRta14.jpg


Dus 2 vragen:

1. Is het bij jullie netter? Zo ja hebben jullie toevallig een fotootje ter inspiratie / lering?
2. Op die laatste foto heb ik 2 losse stekkers en de eventuele connector waar ze in kunnen rood omcirkelt. Iemand enig idee waar dit voor is en waarom het los is?

Nog een andere vraag, ik ben bezig om mn luchtfilter door een Rottweiler Intake te vervangen. Ik zit een beetje met die SAS. Dat wordt nu wel een los rommeltje omdat ie niet meer vastgeschroefd kan worden aan de originele luchtfilter bak. Via Rottweiler kan ik plaatjes bestellen (30 Euro) en een Dongel (20 Euro). Zijn hier nog NL alternatieven voor?
 
Herem, ik ben aan het knutselen en kwam wat tegen waarvan ik dacht: dat is een mooi vraagje voor hier *D Heb m'n accu op de druppellader en kwam nogal een warrig boeltje elektrische draden tegen. Hoe zit dit bij jullie? Net zo rommelig of is dit een mooie erfenis van de vorige eigenaar?

[afbeelding]

[afbeelding]

En toen even de vieze smurrie van de draden afgepoetst en 2 tie wraps losgeknipt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus 2 vragen:

1. Is het bij jullie netter? Zo ja hebben jullie toevallig een fotootje ter inspiratie / lering?
2. Op die laatste foto heb ik 2 losse stekkers en de eventuele connector waar ze in kunnen rood omcirkelt. Iemand enig idee waar dit voor is en waarom het los is?

Nog een andere vraag, ik ben bezig om mn luchtfilter door een Rottweiler Intake te vervangen. Ik zit een beetje met die SAS. Dat wordt nu wel een los rommeltje omdat ie niet meer vastgeschroefd kan worden aan de originele luchtfilter bak. Via Rottweiler kan ik plaatjes bestellen (30 Euro) en een Dongel (20 Euro). Zijn hier nog NL alternatieven voor?

Die bende is dankzij de vorige eigenaar of zijn monteur.
Zo ziet het er normaal uit ( wel een beetje vuil op de foto)
P1040602.jpg


Die losse draden is waarschijnlijk van de begrenzing in de eerste versnellingen. Dus die kan je eruit laten. Of terugplaatsen en die begrenzing met tuneEcu uitzetten.

Je SAS kan je eraf halen en plaatjes monteren. Plaatjes zijn via de dealer te krijgen, of via verschillende webshops, eBay enz kosten variëren van +-25-50 euro. Dongel is niet nodig als je de SAS uitzet via tuneEcu.
Dit kan tegelijk met het inladen van de nieuwe map.
 
Super man! Dank voor de foto. Ga ik het ordenen en hopelijk weer een beetje uitkomen op dat van de foto.

Heeft iemand een linkje voor een shop in NL die die plaatjes verkoopt?

Enne... Ik heb geen tuneECU. Geen idee ook hoe zoiets werkt. Ik zou wel graag willen kijken welke mapping erop staat en of dat toevallig de akra mapping is... Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
De schade is te overzien hoor SvR :) hier en daar en daar een ty-rap en de startrelais op de steun schuiven en je bent een heel end.

TuneECU_Start op die site staat alles wat je wilt weten. Het is echt heel simpel en er kan niks verkeerd gaan je hebt alleen wel de kabel nodig kost geloof ik een euro-tje of 20-30. Misschien iemand bij jou in de buurt waar je em van kan lenen?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen heren,

Twee vragen;

Ik heb een extra stuur over en wil deze zwart laten poedercoaten. Past alles dan nog goed? Kan me voorstellen dat dit moeizaam gaat omdat er toch een laagje bij op komt. Tips?

Daarnaast heb ik nog een set HP-corse liggen. Ik heb de popnagels uitgeboord, want ook de achterkanten (aluminium) wou ik zwart laten coaten. Ik krijg echt met geen mogelijkheid die achterkant eraf. Iemand tips? Ik kan nergens een schroevendraaier of iets inzetten zonder de boel te beschadigen.

Ik zit eraan te denken er weer nieuwe popnagels in te zetten, de boel goed ontvetten, netjes afplakken en hittebestendige verf te kopen om dit te spuiten. Zou dit goed houden? Of kun je dan om de twee weken de zooi bijpunten :P
full
 
Er was hier iemand die had vanalles zwart gemaakt, kroonplaten enz miss ook stuur, weet niet of het gespoten of gecoat was. Was dat RobjedeR?
 
Goedemorgen heren,

Twee vragen;

Ik heb een extra stuur over en wil deze zwart laten poedercoaten. Past alles dan nog goed? Kan me voorstellen dat dit moeizaam gaat omdat er toch een laagje bij op komt. Tips?

Daarnaast heb ik nog een set HP-corse liggen. Ik heb de popnagels uitgeboord, want ook de achterkanten (aluminium) wou ik zwart laten coaten. Ik krijg echt met geen mogelijkheid die achterkant eraf. Iemand tips? Ik kan nergens een schroevendraaier of iets inzetten zonder de boel te beschadigen.

Ik zit eraan te denken er weer nieuwe popnagels in te zetten, de boel goed ontvetten, netjes afplakken en hittebestendige verf te kopen om dit te spuiten. Zou dit goed houden? Of kun je dan om de twee weken de zooi bijpunten :P [afbeelding]

zie je aan de binnenkant ook niks zitten van klemmen of zo?
 
Goedemorgen heren,

Twee vragen;

Ik heb een extra stuur over en wil deze zwart laten poedercoaten. Past alles dan nog goed? Kan me voorstellen dat dit moeizaam gaat omdat er toch een laagje bij op komt. Tips?

Daarnaast heb ik nog een set HP-corse liggen. Ik heb de popnagels uitgeboord, want ook de achterkanten (aluminium) wou ik zwart laten coaten. Ik krijg echt met geen mogelijkheid die achterkant eraf. Iemand tips? Ik kan nergens een schroevendraaier of iets inzetten zonder de boel te beschadigen.

Ik zit eraan te denken er weer nieuwe popnagels in te zetten, de boel goed ontvetten, netjes afplakken en hittebestendige verf te kopen om dit te spuiten. Zou dit goed houden? Of kun je dan om de twee weken de zooi bijpunten :P [afbeelding]

Ik ga toevallig morgen naar de poedercoater om wat spullen van mn monkey te laten poederen. Weet niet waar je woont, maar je kan je stuur op mijn hoop gooien als je wilt. Is omgeving alkmaar.
Hij wordt wel wat dikker, maar niet zo dik dat het niet meer past. Althans bij mij niet.

Teven heb ik net de uitlaat van de monkey in hittewerend mat zwart gespoten :+ zit nog genoeg in voor 2 uitlaten. O-)
 
Ik heb weleens een demper ingekort daar zat aan de binnenkant een hechtlas . Die kan zonder de boel kapot te slijpen er niet af .

Die popnagels houden de huls om de demper. Niet de eindkap vast
 
Is anodiseren geen optie? Wordt nog mooier ook. Al is het misschien wel een probleem als ie al geandiseerd is..?
 
Ik ga toevallig morgen naar de poedercoater om wat spullen van mn monkey te laten poederen. Weet niet waar je woont, maar je kan je stuur op mijn hoop gooien als je wilt. Is omgeving alkmaar.
Hij wordt wel wat dikker, maar niet zo dik dat het niet meer past. Althans bij mij niet.

Teven heb ik net de uitlaat van de monkey in hittewerend mat zwart gespoten :+ zit nog genoeg in voor 2 uitlaten. O-)

Thanks voor het aanbod, aardig van je. Stuur coaten kost me 10EUR via werk van m'n ma. Gaat ook mee in de massa. Kom uit Zwolle omgeving, opsturen loont dus niet echt. Toch bedankt. :}

De eindkapjes zijn alu, volgens mij kun je dit niet met iedere hittebestendige verf spuiten?

RVS,gas en luchtdicht komt er weer in inderdaad.

@gixxerbob, je moet de demping toch ook weer kunnen vervangen zonder dat ding kapot te slijpen?

Wellicht de popnagels aan de andere kant ook uitboren, wellicht kun je dan ergens meppen/kracht zetten waar toch het y-stuk overheen komt. Al lijkt het een rechte buis en kun je nergens kracht zetten. Geniet niet de voorkeur dus...

@denzell, moet het dan niet gedemonteerd zijn?
 
Laatst bewerkt:
De schade is te overzien hoor SvR :) hier en daar en daar een ty-rap en de startrelais op de steun schuiven en je bent een heel end.

TuneECU_Start op die site staat alles wat je wilt weten. Het is echt heel simpel en er kan niks verkeerd gaan je hebt alleen wel de kabel nodig kost geloof ik een euro-tje of 20-30. Misschien iemand bij jou in de buurt waar je em van kan lenen?

Klinkt heel simpel ook, maar toch ben ik niet zon held qua elektronica. Als ik op die website kijk word ik ook een beetje para van de jaren 90 stijl website en vele onderstreepte warnings :$

Zou wel een mooie oplossing zijn ja als ik die SAS zo kan uitzetten en een goede Akra map erop kan zetten (als die er niet al op staat). Daarnaast zie ik bij een testbank uitdraai van 1 van de maps iets waardoor ik meteen twijfel of ik wel het juiste bekijk en ga doen zo... :

KTM 990 SuperDuke R Model year 2008 /2009 / 2010 with Akropovic slip-on exhaust without catalyst without buffels
Airbox modified

http://www.tuneecu.com/Tunes_in_Hex...odel/KTM/990SuperDuke_R/KTM_SuperDukeRLeo.jpg

Dit lijkt mij de goede, namelijk: 2009 is het bouwjaar van mn fiets, heb Akra's zonder cat (buffels weet ik niet wat dat zijn) en heb mijn Airbox modified (Rottweiler Air Intake). Echter zie ik dan via de link een uitdraai waarvan ik vermoed dat het niet om de 133pk versie gaat. Anders betekent het dat ik met de mods qua pk's achteruit zal gaan qua pk's *O*

Iemand een idee welke map ik dan wel moet pakken? En waar een goede tutorial staat (liefst met beeld :+ )? En waar ik dus die Tune ECU en plaatjes in NL kan bestellen?
 
Die u moet een a zijn. Bedoelen ze DB Killers mee.
En 128-132 pk aan het wiel is geen lage waarde voor 132 aan de krukas lijkt me.
Non R standaard doet +-105-110 aan het wiel.
Die map zou dus de goede zijn voor jouw fiets.
tuneEcu kabel in via een Nederlandse leverancier is lastig denk ik.
Op eBay.co.uk en eBay.de wel te vinden.
Die SAS plaatjes kan je in NL bij de dealer bestellen. Dan kosten ze wel 50 euro en krijg je er een dongeltje bij om foutmeldingen in je Dash te voorkomen.
De dealer kan ook de akra map voor je laden.
Houd er wel rekening mee dat sommige dealers daar ook al 50 euro of soms zelfs meer voor rekenen.

Kijk dit filmpje even:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Denzell het stuur bedoeld, zou ik denk ik ook laten anodiseren wordt denk ik mooier dan laten poederen.

De eindkappen zou je kunnen spuiten met HVT hittebestendige lak, maar die moet goed uitbakken voordat die lak zijn hardheid heeft, je veegt het er anders bij wijze van spreken zo af, maar goed warm rijden is voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan