KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt heel simpel ook, maar toch ben ik niet zon held qua elektronica. Als ik op die website kijk word ik ook een beetje para van de jaren 90 stijl website en vele onderstreepte warnings :$

Zou wel een mooie oplossing zijn ja als ik die SAS zo kan uitzetten en een goede Akra map erop kan zetten (als die er niet al op staat). Daarnaast zie ik bij een testbank uitdraai van 1 van de maps iets waardoor ik meteen twijfel of ik wel het juiste bekijk en ga doen zo... :

KTM 990 SuperDuke R Model year 2008 /2009 / 2010 with Akropovic slip-on exhaust without catalyst without buffels
Airbox modified

http://www.tuneecu.com/Tunes_in_Hex...odel/KTM/990SuperDuke_R/KTM_SuperDukeRLeo.jpg

Dit lijkt mij de goede, namelijk: 2009 is het bouwjaar van mn fiets, heb Akra's zonder cat (buffels weet ik niet wat dat zijn) en heb mijn Airbox modified (Rottweiler Air Intake). Echter zie ik dan via de link een uitdraai waarvan ik vermoed dat het niet om de 133pk versie gaat. Anders betekent het dat ik met de mods qua pk's achteruit zal gaan qua pk's *O*

Iemand een idee welke map ik dan wel moet pakken? En waar een goede tutorial staat (liefst met beeld :+ )? En waar ik dus die Tune ECU en plaatjes in NL kan bestellen?

Wanneer je een andere map wilt kun je ook op superduke forum • View topic - .HEX Maps for TuneECU and Custom PCIII Maps Downloads kijken of je vraag daar neerleggen met de specs/mods van je duke.
 
Laat je niet misleiden door al die custom mappings van motoren die exact dezelfde setup hebben als de jouwe. Ik heb toen ook eentje gevonden van dezelfde motor met dezelfde spullen erop. Resultaat was een pk monster (137 pk aan het wiel), maar verschrikkelijk arm afgesteld. Dusdanig dat het schadelijk was. Bij de dyno meteen laptop tevoorschijn gehaald en de standaard akra mapping erop gezet. Die was een schot in de roos qua A/F en een nette 134 pk.

Je kan het dus proberen, maar laat meteen een iitdraai maken. En neem een laptop mee zodat je daar het eea kan veranderen als het moet. Scheelt je een hoop tijd.
 
Laatst bewerkt:
Altijd een dynorun laten doen na het veranderen van de mapping idd!
Veiligste optie is de akra map denk ik, heb nog nooit gelezen dat een fiets arm stond met de akramap. Ook met open airbox nog nooit gehoord van arm lopen met die mapping.
 
hoe bevalt deze motor voor de langere rijders onder ons? Zeg maar alles boven 1.90m?

Wil van het voorjaar eens kijken naar een ander soort motor. Heb nu een DRZ400, maar voor de langere ritten heb ik toch liever een grotere motor. Zeker met het oog op lange vakantieritten.

Ik heb afgelopen jaar proefritten gemaakt op een SV1000, Kawa z750, duc monster, nieuwe Honda Hornets maar alles op de Kawa na zat mij allemaal veel te krap. Op de Honda kreeg ik bijv niet eens met boven benen in de tank uitsparing. Zag er niet uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2.03 en bevalt me prima! Als ik volledig comfortabel wil zitten moet ik GS halen ofzo. Maar kan al mijn ledematen goed kwijt.

Wat betreft die rottweiler intake zou ik nog net even iets meer investeren en hem gewoon goed laten afstellen ipv een 'custom' map inladen. Dan weet je zeker dat je alle potentie van je modificatie eruit haalt en hem niet in de soep loopt, al zat dat ook niet direct gebeuren.
Met mijn 'R maakte het nogal een verschil :)
 
Hij bevalt erg goed. Toevallig hadden we het hier op de vorige pagina nog over.

Wel zou ik er persoonlijk niet heel graag een lange reis mee willen maken. Met mijn lengte (1,98) zit ik vol in de wind en deze motor biedt geen echte rijwind bescherming voor mijn lengte. Ik zou het dus snel zat worden, maar als je wat meer die hard motorrijder bent vind je het misschien wel prima.
 
Ik ben 2.03 en bevalt me prima! Als ik volledig comfortabel wil zitten moet ik GS halen ofzo. Maar kan al mijn ledematen goed kwijt.

Wat betreft die rottweiler intake zou ik nog net even iets meer investeren en hem gewoon goed laten afstellen ipv een 'custom' map inladen. Dan weet je zeker dat je alle potentie van je modificatie eruit haalt en hem niet in de soep loopt, al zat dat ook niet direct gebeuren.
Met mijn 'R maakte het nogal een verschil :)

Heb je een goed adresje ergens in midden Nederland en aan wat voor kosten moet ik denken?
 
hoe bevalt deze motor voor de langere rijders onder ons? Zeg maar alles boven 1.90m?

Wil van het voorjaar eens kijken naar een ander soort motor. Heb nu een DRZ400, maar voor de langere ritten heb ik toch liever een grotere motor. Zeker met het oog op lange vakantieritten.

Ik heb afgelopen jaar proefritten gemaakt op een SV1000, Kawa z750, duc monster, nieuwe Honda Hornets maar alles op de Kawa na zat mij allemaal veel te krap. Op de Honda kreeg ik bijv niet eens met boven benen in de tank uitsparing. Zag er niet uit :)
1.97m, lange benen in verhouding en dit is een van de weinige motoren waar ik echt lekker op zit. En in het ergste geval kun je nog je zadel iets laten verhogen. :)
 
Ten opzicht van iemand van 1.80 vang ik nog altijd 17cm extra wind :+ Enne, als ik wat buk merk ik er minder van, het ruitje helpt wel iets, maar niet meer als je boven een bepaalde lengte zit ;)

En eens, het is niet SD specifiek, maar geldt altijd bij een naked.
 
Laatst bewerkt:
hoe bevalt deze motor voor de langere rijders onder ons? Zeg maar alles boven 1.90m?

Wil van het voorjaar eens kijken naar een ander soort motor. Heb nu een DRZ400, maar voor de langere ritten heb ik toch liever een grotere motor. Zeker met het oog op lange vakantieritten.

Ik heb afgelopen jaar proefritten gemaakt op een SV1000, Kawa z750, duc monster, nieuwe Honda Hornets maar alles op de Kawa na zat mij allemaal veel te krap. Op de Honda kreeg ik bijv niet eens met boven benen in de tank uitsparing. Zag er niet uit :)

Zou ik wel een R model kopen. Die staat nog ff wat hoger op de pootjes. Ik ben 1,86 en kan net bij de grond... weet niet of het ook bij de normale SD is, maar de SDR kan je het zadel verhogen met busjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2.03 en bevalt me prima! Als ik volledig comfortabel wil zitten moet ik GS halen ofzo. Maar kan al mijn ledematen goed kwijt.

Wat betreft die rottweiler intake zou ik nog net even iets meer investeren en hem gewoon goed laten afstellen ipv een 'custom' map inladen. Dan weet je zeker dat je alle potentie van je modificatie eruit haalt en hem niet in de soep loopt, al zat dat ook niet direct gebeuren.
Met mijn 'R maakte het nogal een verschil :)

Voordat je de knip gaat trekken om hem af te laten stellen, gewoon akra mapping laden en run laten doen. Als de desbetreffende monteur een beetke kennis van zaken heeft kan ie dan vertellen of het de investering waard is. Imo is 2 pk winst voor 150 of 200 euro veel geld (en voel je vaak niet)
 
Custom map heeft vaak niet als hoofddoel om het maximale aantal pk's eruit te halen.
Het is vooral om te zorgen dat hij overal mooi oppakt.
De overgang van gas dicht naar gas open zo soepel mogelijk laten verlopen.

Heeft bij de mijne best wel verschil gemaakt. Rijdt veel soepeler! Constante snelheden rijden kan een versnelling hoger dan voorheen zonder bokken.
Maakt alles een heel stuk prettiger.
 
Zou ik wel een R model kopen. Die staat nog ff wat hoger op de pootjes. Ik ben 1,86 en kan net bij de grond... weet niet of het ook bij de normale SD is, maar de SDR kan je het zadel verhogen met busjes.
Dat biedt geen meerwaarde aangezien de voetsteuntjes en zadel niet veranderen. Wel een goeie reden om thuis een R te kunnen verantwoorden. :P
 
Ik heb ook een custom map, en daar de merkbare dip tijdens het rijden tussen 4500-6000 rpm er uit laten halen.
Daar moet ie wel voor op de bank en sowieso moet ie met een custom map op de bank om de A/F verhouding te checken, maar nu loopt ie ook een stuk soepeler dan dat ie deed.
 
@SVR, ik heb hem laten afstellen bij Ruud Frederiks in Goes, kosten zo'n 280,- dacht ik.
Zijn wel meer partijen die het doen, mogelijk dichterbij, maar weet zo geen namen.
Wel lekker zo'n duke te brullen op de bank! 8-)

 
Gewoon een proefrit maken :Y

Bij was het wel zo dat de koop eigenlijk al gesloten was na de eerste 100 mtr zo verslavend is die dikke twin.
Je bedoelt dat een R zo anders rijdt als een gewone? :P

Ik doelde meer op het verschil in zithouding en beenruimte tussen een gewone en een R. Algemene hoogte zegt weinig ben ik bij veel motoren al achter gekomen. :P
 
Ik denk dat je dan kwa lengte moet gaan kijken naar een Dorsoduro of een Multistrada? Ook dikke twins? veel wind bescherming en ideaal om ellenlange ritten te maken en rond touren.

Touren is een Duke toch zo geschikt voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan