klepsteel rubbers virago xv 920 blok

fzr1000 Rene

MF'er
22 okt 2013
104
0
loosdrecht
ik kan een ander blok kopen voor mijn virago, alleen de klepsteel rubbers moeten vervangen worden, wat gaat dit kosten? ,en is dit eventueel zelf te doen? bvd
 
Is niet duur en makkelijk zelf te doen, waarschijnlijk ben je net zoveel kwijt aan materiaal en gereedschap als dat je de kop naar een bedrijf brengt maar dan kan je het wel zelf en dat gereedschap loopt niet weg :)
 
:^

het is een aparte diagnose om met een dicht blok al te kunnen zeggen dat alleen de klepseal stuk/oud/stug alsook versleten zijn.
nou is het wel een yamaha ;)
 
Laatst bewerkt:
ik kan een ander blok kopen voor mijn virago, alleen de klepsteel rubbers moeten vervangen worden, wat gaat dit kosten? ,en is dit eventueel zelf te doen? bvd
Hoe weet je dat alleen die seals vervangen moeten worden?

Op zich ist te doen, niet te duur. Zeker omdat je toch al een blok los hebt.
 
belangrijkste vraag is misschien wat het motorblok moet kosten, als het niet lukt kan je er altijd nog zoiets van maken :+ :

$_84.JPG
 
Krukas in BDP, perslucht er op. Veer indrukken met een hefboom, spietjes verwijderen rubbertje er af en on omgekeerde volgorde weer monteren. Daarna voor de andere kop.
Perslucht eventueel vervangen door een nylon koord. Kost je vier rubbertjes en twee uur werk. Het is een Virago mannen, geen high tech splinternieuwe racer.
 
Nee.

Behalve dat er olie mee verbrand wordt. Kan best zijn dat klepseals in orde zijn.

lektest zegt veel over algemene toestand van een blok. weinig lekage naar het carter en toch olie verbruik kan je er geld op zetten dat het van de klepseals komt.
Misschien is die test al gedaan en komt het blok daardoor met de mededeling "klepseals te vervangen"
 
lektest zegt veel over algemene toestand van een blok. weinig lekage naar het carter en toch olie verbruik kan je er geld op zetten dat het van de klepseals komt.
Misschien is die test al gedaan en komt het blok daardoor met de mededeling "klepseals te vervangen"

Dat zou kunnen.

Ik reageerde op blauwe pluimen uit de uitlaat...
 
geen lekage in carter = zuigerveren dichten goed af = geen olielekage langs daar

Dit ligt toch wel wat genuanceerder hoor. Je kan namelijk een heel goede compressie meten en toch totaal versleten olieschraapveren hebben met een ontzettend hoog olieverbruik.

Voorbeeldje bij een koekblik volvo motor blok van mij heb ik op alle cilinders ruim 11 bar compressie gemeten en toch zuipt dit blok een liter olie op 250km. En dan moet ik ook nog rustig aan doen anders verbruikt het nog meer olie.
 
een lektest is iets anders dan een compressietest.

ik zou bijna zeggen : logisch dat met versleten olieschraapveren je toch een goede compressie meet, net zoals je een betere compressie gaat meten als je eerst wat extra olie op de zuigerwand smeert ;)
 
ik zou bijna zeggen : logisch dat met versleten olieschraapveren je toch een goede compressie meet

Hoeveel olie zal er tijdens het starten en compressie meten tegen de cilinderwanden aan slingeren en zo voor een eventuele oliefilm/afdichting zorgen?

Ff nog wat beterder er over nadenken lijkt mij 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan