Motor-Forum

Select Forum

Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
Aangezien het vorige topic al even over de houdbaarheidsdatum is ben ik maar even zo vrij geweest om deeltje 2 aan te maken *D

Ik ben op het moment druk aan het kijken om een leuk tig lasapparaatje aan te schaffen, ik kan inmiddels goed lassen met een eenvoudig (elektrode) lasapparaat maar vindt het jammer dat ik daar geen dun materiaal kan lassen omdat je er anders meteen doorheen gaat.

Ook ben ik even aan het uitzoeken hoe het nu zit met de gasfles, ik zie dat er diverse bedrijven/webshops zijn die een ruilsysteem hebben en dan kan je je lege fles opsturen.
Daar heb ik echter geen zin in, het liefste heb ik gewoon een fles welke ik hier in de buurt gewoon om kan ruilen zodra deze leeg is.

Het is me alleen een beetje onduidelijk hoe het zit met de eigendomsflessen zit, kan je deze nou bij elke willekeurige "gasboer" omruilen of zitten daar weer allerlei verschillen eisen en regeltjes aan?

Iemand hier die hier wat meer van weet?
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

Ik las, jij last, wij lassen.

Reg. datum:
21 jan. 2012
Flessen zijn van een bepaalde leverancier, je kan bijvoorbeeke geen Linde fles ruilen bij een Airproducts dealer en andersom ;)
Mvg Patrick

Schade in de autoruit?

Reg. datum:
20 apr. 2005
Juist de huurkoop flessen zijn erg makkelijk, gelijk omruilen voor een volle en geen gezeur met keuren etc.
WWW.QUICKFIXRUITREPARATIE.NL

2165 BHP

Reg. datum:
02 okt. 2005
quote:
Joep1984 schreef op 09 maart 2016 @ 21:14:

Iemand hier die hier wat meer van weet?

Ja, vorige topic uitgebreid besproken, duitse bouwmarkt is het goedkoopst, maar dan moeten ze wel in de buurt zitten 8-) Rest eigenlijk veel te duur hier in NL -O-
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, youíve got it made.

2165 BHP

Reg. datum:
02 okt. 2005
quote:
bluemoon schreef op 29 februari 2016 @ 22:49:
[afbeelding [snelkoppeling]]
Kerel vlabij mij in de buurt had lasdraad te koop op Marktplaats.
In de advertentie stond "autogeen lasdraad", maar het was Tig draad natuurlijk.... ;) , en van B÷HLER dat is geen rotzooi.....
Ik heb de hele lading maar meegenomen.... _O-
In die achterste rechthoekige doos zit normaal 25kg, hij was nog redelijk vol, ik schat dat er nog 20kg inzit (ik heb geen weegschaal thuis)

Die andere kokers zijn 5kg, en zaten ook bijna allemaal nog vol.

Zit zelfs nog wat Incoloy draad (ER NiCr3) bij, dat spul is duur :X

mazzelpik B|
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, youíve got it made.

Beledigd zijn is een keuze

Reg. datum:
25 okt. 2009
Haha ja, voor de eerste 10 jaar genoeg lasdraad.
Ik denk dat ik een paar volle kokers weer verkopen ga.
bluemoon wijzigde dit bericht op woensdag 09 maart 2016 23:18 (35%)

Reg. datum:
30 okt. 2008
ik heb een gekochte fles, (Praxair)
maar sinds ik van werk veranderd ben moet ik daar speciaal tijd voor uittrekken om een vulling te gaan halen,
ik wil van de Praxair fles af en een andere (beter in de buurt) fles kopen,
iemand interesse?
ik schrijf soals ik ben: met fouten!

KTM 950 ADV

Reg. datum:
10 jun. 2009
Je kunt instappen in een ruilsysteem, zoals bijv. bij HWTS Supergas. Maar uiteraard stellen ze wel een aantal voorwaarden aan de fles:
http://www.hwts.nl/nl/supergas/koop-ruilsysteem/8/
Opinions are like nipples. Everybody has one.

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
scorp schreef op 10 maart 2016 @ 08:08:
maar sinds ik van werk veranderd ben moet ik daar speciaal tijd voor uittrekken om een vulling te gaan halen,
iemand interesse?

Misschien ik, maar dan zou ik eerst even moeten kijken of ik deze bij mij in de buurt een beetje makkelijk kan laten hervullen.
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

Reg. datum:
03 jul. 2005
quote:
iemand interesse?

die heb ik ook,

ik moet naar Loosdrecht om een nieuwe fles te halen, gelukkig woont mijn vader daar, dus dat schelt weer..
plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop...etc...

crf 450-cr 125-xl650v

Reg. datum:
27 mei. 2007
ik vond nog al een verschil in alleen al de prijs van het hervullen?

20 liter 200 bar Argon bij hwts €79 tegen 11 liter 300 bar bij albee €23?
hwts fles is €299 tegen €379 bij albee
honda crf450,honda cr125 enduro, honda xl650v en honda dax C90

Hmmm, hardtail en oude barrels

Reg. datum:
10 nov. 2002
Ik heb na een eigen fles gehad te hebben, maar door gezeur met hervullen en levertijd overgestapt naar een huurfles 30 liter 200 bar, per jaar huur betaalde ik 89 euro, heb nu dus een vijf jaar contract afgesloten en dat was 295 euro! scheelt nogal dus. Een vulling argon betaal ik ook iets van 89 euro voor dacht ik, bij de opvolger van lindegas, naam schiet me zo niet te binnen, vestiging voor mij is Genemuiden, Winters, een goede gast en een goed adres.

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
iemand interesse?

Dit is voor mij niet handig, ik moet veel te ver rijden om de fles te laten hervullen -O-
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
quote:
Joep1984 schreef op 10 maart 2016 @ 10:16:

[...]

Misschien ik, maar dan zou ik eerst even moeten kijken of ik deze bij mij in de buurt een beetje makkelijk kan laten hervullen.

Is Veghel te doen voor je? Ik laat al mijn mijn eigendomsflessen keuren en vullen bij Verhaaf, en mijn flessen hebben allemaal een verschillende herkomst. Vullingen zijn niet te duur ook.
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
leotje60 schreef op 10 maart 2016 @ 19:24:

[...]

Is Veghel te doen voor je? Ik laat al mijn mijn eigendomsflessen keuren en vullen bij Verhaaf, en mijn flessen hebben allemaal een verschillende herkomst. Vullingen zijn niet te duur ook.

Op zich wel, maar ik heb gisteren ook even en mailtje gedaan maar HWTS supergas en deze hebben ook een ruilpunt hier in het dorp *D

Als ik vanmoddag tijd heb wil ik daar even langsgaan voor meer info.

Morgen ga ik in ieder geval kijken bij een tig lasapparaat dus ik ben benieuwd!
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

crf 450-cr 125-xl650v

Reg. datum:
27 mei. 2007
quote:

Doet dit bedrijf alle gassen en cilinders?
Ik heb nog een 10 liter mixed gas van 2001 en een acetyleen en zuurstof die nog ouder zijn.
Voor die paar keer dat ik het gebruik heb ik liever deze flessen gevuld.
honda crf450,honda cr125 enduro, honda xl650v en honda dax C90

2165 BHP

Reg. datum:
02 okt. 2005
quote:
bluemoon schreef op 09 maart 2016 @ 23:17:
Haha ja, voor de eerste 10 jaar genoeg lasdraad.
Ik denk dat ik een paar volle kokers weer verkopen ga.

welke en voor hoe-weinig ;) :9~

2165 BHP

Reg. datum:
02 okt. 2005
quote:
Hulzie schreef op 10 maart 2016 @ 17:37:
Ik heb na een eigen fles gehad te hebben, maar door gezeur met hervullen en levertijd overgestapt naar een huurfles 30 liter 200 bar, per jaar huur betaalde ik 89 euro, heb nu dus een vijf jaar contract afgesloten en dat was 295 euro! scheelt nogal dus. Een vulling argon betaal ik ook iets van 89 euro voor dacht ik, bij de opvolger van lindegas, naam schiet me zo niet te binnen, vestiging voor mij is Genemuiden, Winters, een goede gast en een goed adres.

Ik heb mijn fles van airproducts en dat kost ongeveer net zoveel. Die hebben wel verdeelstations over het hele land. En das dan weer een voordeel. :Z

Reg. datum:
25 okt. 2009
quote:

Even geduld, ik zit nu nog offshore voor mijn werk, volgend week Donderdag ben ik weer thuis.
Dan zal ik het even uitzoeken.

Stuur mij anders een pb tegen die tijd voordat ik het vergeet..... ;)

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
quote:
koen borsboom schreef op 11 maart 2016 @ 17:59:

[...]

Doet dit bedrijf alle gassen en cilinders?
Ik heb nog een 10 liter mixed gas van 2001 en een acetyleen en zuurstof die nog ouder zijn.
Voor die paar keer dat ik het gebruik heb ik liever deze flessen gevuld.

Ik heb van hun menggas, argon, acetyleen en zuurstof.
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
Even een update:

Op marktplaats stond een mooie en vooral complete kemppi mastertig 1500s te koop en vandaag ben ik daar wezen kijken.

Het lasapparaat was compleet met:

-2x slangenpakket 7mtr
-massa klem
-Elektrodehouder tbv MMA lassen
-een dubbele flowmeter
-nog wat klein spul zoals wat wolfraam stiften, cupjes en spantangen
-laskap

kortom een mooie complete set waar ik in principe alleen nog een fles argon aan hoef toe te voegen.

Ik kwam daar en het lasapparaat stond al netjes klaar, na wat gepraat te hebben en nadat ik vertelde dat ik nieuw was met het TIG lassen en het dus nog moest leren kreeg ik van hem ook nog een zo goed als volle fles argon (10 liter) welke ik gratis mee mocht nemen!!! Ook had hij in zijn garage nog 2 kokers met toevoegmateriaal staan (voor staal en rvs) welke ik ook mee mocht nemen *D *D

Hieronder nog wat plaatjes van mijn nieuwe speelgoed

http://i128.photobucket.com/albums/p177/joepspee/IMG_3367_zpsywfoqr3s.jpg

http://i128.photobucket.com/albums/p177/joepspee/IMG_3368_zpstkkjh6rr.jpg

Ik denk dat ik de rest van het weekend dus in de garage ben te vinden :+
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

Reg. datum:
25 okt. 2009
Hoe duur was die ?

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
Ik heb 500 euro betaald voor de spullen op de foto.
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Dat lijkt niet teveel
Veel plezier ermee
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
03 jul. 2005
quote:
Joep1984 schreef op 12 maart 2016 @ 20:03:
Ik heb 500 euro betaald voor de spullen op de foto.

Hele nette deal!
:Y
plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop...etc...

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.