Accu laadt niet meer bij

kdemooij93

Rookie
23 jul 2015
6
0
Beste mensen,

Ik heb een probleempje met mijn BMW R1100S en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem. Na een tijdje niet gereden te hebben was mijn accu leeg dus heb ik deze opgeladen met een druppellader. Deze was niet volledig opgeladen maar toen heb ik hem toch gestart en dat lukte. Toen heb ik hem even laten draaien omdat ik mijn olie ging vervangen en dit ging prima. Na mijn olie vervangen te hebben startte de motor weer gewoon op de elektrische ontsteking dus nog niks aan de hand. Voor de zekerheid nog even aan de druppellader gehangen maar deze zei dat de accu vol was dus de volgende ochtend ben ik vertrokken met mijn motor en weer startte hij nog normaal met de elektrische ontsteking. Na een uur gereden te hebben stopte mijn motor ermee toen ik voor het stoplicht stond (toen had ik inmiddels een uur gereden). Vanaf dit moment wilde hij niet meer starten met de elektrische ontsteking en was de accu ook leeg. Lampen brandde wel nog maar hij kwam niet verder dan een aantal slagen en daarna een ratelend geluid (vergelijkbaar met het geluid van een luchtdrukpistool waarmee banden vast gezet worden maar dan minder luid). Uiteindelijk is het mij gelukt om hem aan te rennen en heb hierna weer een stuk gereden om een poging te doen om de accu op te laden. Uiteindelijk bij werk aangekomen en toen ik in de middag weer naar huis wilde weer hetzelfde probleem. Motor wilde niet starten. Met wat hulp weer aan weten te duwen en stuk gereden en stuk gereden. Na het tanken startte de motor nog steeds niet en thuis aangekomen (weer een uur verder) startte die ook weer niet wanneer ik de motor uitzette en weer aan wilde doen.

Ik zit zelf te denken of dit nu aan de dynamo, startmotor, accu of spanningsregelaar ligt.

Ik hoop dat jullie iets herkennen en mij kunnen helpen.

Groetjes Kevin
 
Die Shido lithium ion accu is behoorlijk licht in gewicht ( heb er zelf ook 1 voor nood ), maar bij vries temperatuur zou ik hem toch eerst even opwarmen door de verlichting aan te zetten.
Je hebt de kans dat hij dan NIET start doordat de cellen koud zijn en geloof ik dus dan een hoge weerstand hebben.
Zie hier:

De accu zelf is echt goed, maar wel duur in aanschaf. Heb de YTX7A-BS versie ( pas jammer genoeg niet in mijn gs500 ).

Is een Lithium ijzer fosfaat type, dus zou niet moeten ontploffen zeggen ze.
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga toch maar is opzoek naar een nieuwe accu maar wat voor accu is het beste als je ook in de winter wil rijden? Gel, agm of een conventionele? Lithium is wel mooi maar niet zo handig zoals daan ook aangaf
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga toch maar is opzoek naar een nieuwe accu maar wat voor accu is het beste als je ook in de winter wil rijden? Gel, agm of een conventionele? Lithium is wel mooi maar niet zo handig zoals daan ook aangaf

(Laat) eerst je laadsysteem een controleren, als je 3 keer je fiets aan hebt moeten duwen na een stuk rijden wil dat zeggen dat er nog genoeg spanning in de accu zit om de motor te laten draaien.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet alleen je accu hoeft te zijn, kan ook accu, dynamo/spanningsregelaar, of een combinatie van deze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan