Knipperlicht zx6r 2006

zx6rsander

Rookie
12 mrt 2016
6
0
Goede middag allemaal, ik zit met een probleem en ben zelf zo a-technisch als het maar kan zijn. Ik heb originele knipperlichten nog op mijn motor zitten. Links voor en links achter werken perfect. Als ik het contact omdraai (nog niet start) kan rechts voor de knipperlicht wel aan maar knippert niet. Rechts achter doet helemaal niks. Zodra ik mijn motor start knippert rechts voor heel langzaam en rechts achter nog steeds niet. We zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sander
 
Goede middag allemaal, ik zit met een probleem en ben zelf zo a-technisch als het maar kan zijn. Ik heb originele knipperlichten nog op mijn motor zitten. Links voor en links achter werken perfect. Als ik het contact omdraai (nog niet start) kan rechts voor de knipperlicht wel aan maar knippert niet. Rechts achter doet helemaal niks. Zodra ik mijn motor start knippert rechts voor heel langzaam en rechts achter nog steeds niet. We zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sander
kan je geen filmpje op youtube zetten?
heb je de motor al lang , net gekocht ? sinds wanneer ? heb je nog garantie ?
voel je ongebruikelijke weerstand in de knop van de richtingaanwijzers ?
 
Allemaal bedankt voor de snelle reacties!

@lepenszeur dankjewel :) ik zal als ik weer thuis ben een filmpje ervan maken. Ik heb de motor nu een kleine 2 jaar 2de hands gekocht. Het is een zx6r bj 2006
 
Goede middag allemaal, ik zit met een probleem en ben zelf zo a-technisch als het maar kan zijn. Ik heb originele knipperlichten nog op mijn motor zitten. Links voor en links achter werken perfect. Als ik het contact omdraai (nog niet start) kan rechts voor de knipperlicht wel aan maar knippert niet. Rechts achter doet helemaal niks. Zodra ik mijn motor start knippert rechts voor heel langzaam en rechts achter nog steeds niet. We zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sander
Begin eens met controleren of het lampje ra niet stuk is.

Als je zeker weet dat de lampjes ok zijn, kun je bijv achter de draadjes eens omwisselen, en dan kijken hoe het werkt.
 
Maar dan zit ik nog steeds met een te traag knipperende voor knipperlicht en die ook niet knippert als de motor uitstaat.
Nee. Je relais knippert met de juiste frequentie als de belasting die hij ziet klopt.
Als er 1 van de 2 lampjes stuk is is de belasting nog maar de helft en gaat hij snel of juist niet knipperen. Als je gas geeft zal de spanning toenemen en daarmee ook het vermogen. Daardoor gaat hij dan wel enigszins knipperen. Vervang eerst dat lampje en kijk dan of het opgelost is.
 
full

hij geeft geen gas dus op het blok komt nouwelijks belasting en btw is hier ook niet van toepassen :N ;)

ik heb in beide filmpjes rechtsvoor niet zien knipperen.

maar idd eerst controleren of rechtsachter nog goed is.
dan kan je het knipperlichtrelais opzoeken (die klinkt als de linkerkant aan het knipperen is ;)

en meten/horen wat dit relais doet als je de rechterkant wil laten knipperen.
en een deur openzetten als je de motor start ;)
ik zit in een hok van 20x20 meter met hoog plafond en heb het al afgeleerd om binnen motoren te starten.
* kuch *
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
hij geeft geen gas dus op het blok komt nouwelijks belasting en btw is hier ook niet van toepassen :N ;)

ik heb in beide filmpjes rechtsvoor niet zien knipperen.

maar idd eerst controleren of rechtsachter nog goed is.
dan kan je het knipperlichtrelais opzoeken (die klinkt als de linkerkant aan het knipperen is ;)

en meten/horen wat dit relais doet als je de rechterkant wil laten knipperen.
en een deur openzetten als je de motor start ;)
ik zit in een hok van 20x20 meter met hoog plafond en heb het al afgeleerd om binnen motoren te starten.
* kuch *
Kijk eens goed naar de openingspost en naar het 2e filmpje.
 
oke super vdv! Dankjewel voor de tip, ga van de week dan even een nieuw lampje halen. Kijken of het probleem dan is opgelost. Iedereen alvast bedankt voor de moeite om mij te helpen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb led knipperlichten voor achter gehaald nu, vandaag aangesloten. Met sleutel omdraaien (niet starten) knipperen er helemaal geen knipperlichten meer gaan wel aan. Maar zodra ik de motor start doen ze het prima en ook de snelheid is perfect van het knipperen.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Het was dan volgens mij idd het lampje dat kapot was.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan