Eerste custom build Yamaha XV

Mercie mannen :)

Rij ondertussen al een week rond met de motor en ben er toch erg te vrede van. Zijn hier en daar wel wat aandacht puntjes die verbeterd moet maar dat kan ik van de winter wel in orde brengen. Zodat ik nu nog even kan genieten van het droge weer voor de motor terug in de garage komt te staan.

Hier nog een paar foto's van de motor.

























Youtube linkje:

Dankt om dit te volgen en wie weet komt er ooit nog wel eens een ander project aan. :)
 
Zeer fraaie fiets!

Maaruh wtf is daar op de achtergrond gebeurd met dat gebouw????? Kan nog niet zeggen of ik architectonisch/esthetisch verantwoord vind.......
 
Beste

ik ken weinig van motoren, maar droom al heel lang om te sleutelen aan mijn eigen motor. Hopelijk vind je het goed dat ik toch wel op regelmatige basis jouw blog zal lezen, want wat jij hebt sluit heel goed aan bij wat ik wil. Als groener, der groentjes, wil ik best van je kennis leren en durf ik wel eens te vragen waar je
- dat zadel vandaan hebt gehaald?
- of waar je nieuwe vijsjes voor de onderdelen kan vinden?
en
- Waar heb je het tussenstuk/pin besteld voor de nieuwe voorvork?

Ikzelf ben van belgië, Kortrijk. En durf als -wat is een carburator- leek, best aan dergelijk project te beginnen. Ik heb zelfs al een XV 750 SE, monochoc, uit '81 in mijn bezit.... :9~
Jouw motor is helemaal top! :} Ik kan er maar naar streven om uit jouw blog alles vrij correct na te doen natuurlijk. Alle mogelijke hulp, website's, tips of wijsheden zijn natuurlijk van harte welkom.

Grts
en hopelijk tot hoors.

Mvg
 
Dank je Gino tof om te weten dat we wat op de zelfde stijl vallen.

Had zelf mijn inspiratie gehaald bij deze 2 builds
http://thebikeshed.cc/2014/01/09/colins-82-virago/
http://spincycleindustries.com/ (blijkbaar is hun site offline voor het moment)

Het zadel is afkomstig van Home - Bad Ass Seats
Bouten en moeren ben ik gaan halen bij Bevestiging | central auto
Stuurpen komt van https://cognitomoto.com/ (hier kan je kiezen voor welk type voorvork het nodig is.

Als je nog andere vragen hebt mag je deze gerust stellen.

Wens je al veel succes met je project.
 
Ik vind het een heel mooi resultaat, alleen jammer dat (net als bij andere XV projecten) geen energie in een ander achterwiel gestoken wordt. Uiteraard begrijpelijk gezien de cardan en de remtrommel maar geenszins onmogelijk.
In ieder geval toch complimenten!
 
Hey Mathh,

Ik begrijp je volledig.

probleem ligt een beetje bij het budget. HEb al liggen rond zien voor andere wiel hub met spaken maar omdat deze met een offset opnieuw gespaakt worden en dat is toch redelijk duur. Aangezien je dan ook ineens best je voorwiel doet kost dit ook ineens wat geld.
 
@Alain
Proficiat met je project het is echt een mooie fiets :t en je hebt hem met een stevige tempo afgewerkt

@Gino :W
Ik ben ook van omgeving Kortrijk, als je hulp nodig hebt wil ik wel eens langskomen.
Ik ben momenteel aan het wachten op mijn nummerplaten van mijn tr1 caferacer |( Heb meerdere reserve onderdelen liggen(lees wrak) en start binnenkort met een tweede xv project.

Groeten Joren
 
Zit al even met de gedachte om een andere build te beginnen. Dus wou eens zien of mss interesse is in deze motor.

Motor moet niet perse weg maar tegen de juiste prijs mag hij wel weg.

Als niemand op reageert is dit geen ramp. Dan bouw ik rustig verder aan deze motor. Spaakwielen en hier en daar nog wat aanpassingen.
 
Hoi Alain

ik had nog wat vraagjes:
- welke clipons moet ik kopen? hoeveel mm zijn die voorvorken eigenlijk?
-hoe zit dat eigenlijk met die luchtfilters, zijn dat allemaal dezelfde maten of ... hoe koop ik de juiste?
- je zegt zelf dat er nog een paar kleine aandachtspuntjes zijn, zijn er dingen waar ik best op let?

Man wat heb jij toch een mooie machine. Verkopen en een nieuw project starten, snap ik wel hoor. Langs de andere kant als je zo'n mooie machine hebt, wrm zou je die wegdoen? Start een project, hou de mooiste voor jezelf en verkoop de andere, denk ik dan?

Greetz
Gino
 
Sorry voor de kick in het topic maar ik heb een vraagje.

Bij het gas geven gaan de voorste pinkers aan bij de achterste pinker gebeurt er niets.
Zoals je kan zien in de filmpje.

Heeft er iemand een idee aan wat dit zou liggen?

Voorste pinkers zijn van MotoGadget m-Blaze Disc zwart. Deze zijn aangesloten op een universele led relay https://www.caferaceronderdelen.nl/knipperlicht-led-relais-cf13-jl-02.html

Zou het te maken kunnen hebben met de relay of zou het iets te maken hebben met de stroom regulator ?

Als vast bedankt voor jullie hulp.
 
Dag Alain,
Hier heb je een mooi voorbeeld van emc storing.
Probeer je bougie kabels(ontsteking) te scheiden van je knipperlicht kabels/relay.
Zet eens een weerstand van ~500 ohm(of groter) parallel over je led knipperlichten.
Je trekt zeg maar je knipper + naar massa, werkt dat?
Anders moet je eens proberen met een condensator in plaats van die weerstand.
(zie low-pass filter op wikipedia)
 
Al bedankt voor je info.

Tis raar dat het probleem zich pas voordoet na al 1800km te hebben gereden.
 
En de achterste knipperlichten zitten ook op dit voor led geschikte knipperlicht relais aangesloten?
 
Bougies en ontstekking zou inderdaad kunnen.
De spanningsregelaar kan ook de storende onderdeel is. Met contact aan en hogere toeren zal de dynamo ca. 70volt wisselstroom genereren.

Ligt het knipperrelai of de bekabeling daarvan bij de spanningsregelaar of bij de kabels tussen dynamo en spanningsregelaar? Volgens mij waren dit 3 dikkere witte kabels.
 
Laatst bewerkt:
@ Daddyphilipsen,

Ja die zijn ook aangesloten op de led relais maar de achterste zijn geen led lampen.

@ R-Rat,

Hier is een foto van hoe de bekabeling er uit ziet ongeveer.Pinker relais zit in de rode cirkel. De 3 witte kabels dat je bedoelt lopen van de spanningsregelaar ineens naar beneden waar de dynamo zich bevind.

Dropbox - WP_20160610_16_18_43_Pro pinker relay [800x600].jpg

Dropbox - kabels dynamo.jpg

Is er een manier dat ik dit kan na meten of controleren voor er aanpassingen worden gedaan aan de kabelboom ?
 
Laatst bewerkt:
De dynamo en spanningsregelaar loskoppelen en draden van de dynamo zover als mogelijk uit de kabelboom halen. Vervolgens starten en testen of het probleem nog aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Mercie voor de info. Probleem is gelokaliseerd. Was slechte aarding bij het achterlicht dat voor het probleem zorgde.

Nog maals bedankt voor jullie hulp.
 
Fijn dat het opgelost is. Een slechte aarde was niet mijn eerst idee.
 
I'm in the UK and about to start my own XV750 cafe racer project and have just discovered your build. Great job and whats of most interest to me is that this is exactly the build that I had in mind. Thanks for sharing, one quick question. were did you find that light, its exactly right for the look
 
Terug
Bovenaan Onderaan