Gashendel blijft hangen van CBF1000

CBF0181

Rookie
13 mrt 2016
5
0
Goedemorgen,

Op deze zondag morgen leek het mij leuk om een 1e tochtje te gaan rijden en heb ik mijn motor uit de schuur gehaald.
Nu blijkt alleen dat mijn gashendel blijft hangen, das niet handig en veilig.
Nu kan ik zo snel geen enkele beschadiging vinden aan de kabels aan de buitenzijde dus moet het elders aan liggen.
Op het WWW zijn de werkplaatshandboeken erg lastig te vinden (quick search) en ben ik zelf zo "linkshandig" dat ik niet even het een en ander gaat open schroeven.

Iemand tips link waar ik moet gaan zoeken om dit te herstellen.
Weet niet eens of het terugschieten van de gashendel gebeurt met een terugtrekkabel of veer :?

Alvast dank en veilige kilometers deze zonnige zondag!
 
Goedemorgen,

Op deze zondag morgen leek het mij leuk om een 1e tochtje te gaan rijden en heb ik mijn motor uit de schuur gehaald.
Nu blijkt alleen dat mijn gashendel blijft hangen, das niet handig en veilig.
Nu kan ik zo snel geen enkele beschadiging vinden aan de kabels aan de buitenzijde dus moet het elders aan liggen.
Op het WWW zijn de werkplaatshandboeken erg lastig te vinden (quick search) en ben ik zelf zo "linkshandig" dat ik niet even het een en ander gaat open schroeven.

Iemand tips link waar ik moet gaan zoeken om dit te herstellen.
Weet niet eens of het terugschieten van de gashendel gebeurt met een terugtrekkabel of veer :?

Alvast dank en veilige kilometers deze zonnige zondag!
Het is allemaal mechanisch.

1. Bij de carbs throttlebody blijft iets hangen. Daar zit ook de veer die de boel terug zet naar stationairstand
2. Bij/ in de kabels blijft iets hangen
3. In het huis van de controls, naast het gashandvat zit iets bekneld
4 gashuld blijft op stuureinde hangen

Het is allemaal van elkaar los te koppelen en dan te proberen. Zo kom je er achter wat het ding is dat dit probleem veroorzaakt.

Volgens mij zijn er twee kabels; gas en retour.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welkom op motorforum :]
wat ver weg hellevoetsluis, dus kan je zo niet helpen ;)

je zou een soortgelijke constructie kunnen hebben :
CBF1000FSC_2012_F-4SWITCH-CABLE__95190.1444412682.1280.1280.png


als je motor wel gewoon stationair loopt en niet terugloopt in toeren na gasgeven zou ik proberen wat er gebeurt als je aan de kabels vanaf het handvat trekt.
normaliter zit dat goed, met genoeg speling maar als het toerental dan ook blijft hangen duid dat al wat meer op de kabels.

aangezien er 2 kabels lopen kan je er vanuitgaan dat de ene kabel trekt en de andere duwt/terugtrekt ;)

succes :)
 
Thanks allen voor de reacties en tips.
Stuurgewichten zijn het probleem niet, die zijn tijdelijk verwijderd en probleem blijft.
Ik zal met de tekening van LePensZeur eens aan de slag gaan, anders toch maar een bezoekje brengen aan Motoport...
 
Slechts een week latere reactie...:
Ik heb paar week terug ook gedoe gehad met m'n gaskabels, alles bijlangs, bleek het toch 1 van de binnenkabels te zijn waarvan vlak bij het handvat 2 draadjes waren losgebroken. Daar kom je dus achter als je de tonnetjes al hebt losgeknipt..
Die duwden tegen de buitenmantel aan. In mijn geval dus vervangen van de binnenkabels dus of gelijk een compleet nieuw setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan