Voorvork verkeerde volgorde, manier om op te lossen??

Marien_90

Die hard MF'er
8 okt 2007
340
23
Omdat m'n voorvork keerring lekte heb ik de vork uit elkaar gehaald, en was na het schoonmaken weer bezig om de vorkpoot in elkaar te zetten om weer te vullen met olie.
Toen heb ik de fout gemaakt om, voordat de binnenpoot erin zat, die bus/ring alvast op z'n plek te tikken in de buitenpoot. (die ring die je er alleen uit krijgt als de binnenpoot er nog in zit, door de binnenpoot als hamer te gebruiken. Ik dacht 'Nu kan ik er toch goed bij, beschadigt die ring niet...'). |( |( |(
Het is de met rood omcirkelde bus/ring.
Screen_Shot_2016_03_13_at_10_29_06_AM.png

IMG_5115.jpg


De binnenpoot kan er nu dus met geen mogelijkheid meer in, omdat de bus/ring die onderop de binnenpoot zit er niet doorheen past. Als ik die eraf haal kan ik de binnenpoot wel erdoor schuiven, maar dat schiet niet op..
Weten jullie een manier om deze er weer uit te halen?? Misschien iets met heet stoken, of een hele lange pen via de onderkant van de poot? Of zit zo'n ding zo ontzettend klem dat het niet te doen is? (met de binnenpoot die ring eruit tikken was iig niet makkelijk..)
Alle hulp is welkom!

.. ik ga alvast voor een nieuwe vorkpoot kijken :/ (Suzuki gsxr SRAD 2000)

IMG_5116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een goeie warme föhn gelijkmatig de buitenkant rondom goed verwarmen en dan hopen dat deze voldoende uitzet en de koperen bus eruit komt als je de poot ondersteboven op een oppervlak tikt.

Succes!
 
Het is wel een veer-bus (zuigerveer principe) zal die bus niet meer gaan openstaan als die meer ruimte krijgt, zodat die alsnog zich vastklemt?
Ik ga het sowieso even proberen
 
Waar koop je zoiets? Heb al wat rondgezocht maar het enige wat je tegenkomt zijn keerringen/veren/olie etc..

Edit: lagertrekker zou wel eens kunnen werken! Ik ga eens rondkijken.. Hopelijk beschadig je daarmee de binnenpoot niet te erg. iemand omgeving Leiden die zo'n ding te leen heeft?
 
Laatst bewerkt:
Gat aan de onderkant is een m6 bout oid.. In de technische tekening zie je net het puntje van de bout en de ring die erin gedraait worden onder. Daar krijg je dus niet al te veel aan hulpstukken doorheen helaas
 
Maak een ring die net iets groter is dan dan binnendiameter van de lagerbus maar niet iets groter dan de binnendiameter van de poot. Maak er aan 2 kanten een platte kantje aan zodat je hem er doorheen kan steken. zorg eerst voor een draadeind in de ring. door een grotere ring boven op de poot te leggen kan je hem er met een moer boven die ring uit trekken.
heel erg vast kan die ring niet zitten.
 
ik zou maandag/dinsdag even bellen met een suzuki garage, vragen of ze die koperen bus op voorraad hebben en zo ja vragen of ze deze er uit willen halen.
die monteurs weten waar ze op moeten passen en wat kwetsbaar is aan de voorvork.
die koperen bussen zijn eigenlijk gewoon slijtageonderdelen alleen gaan ze verhoudingsgewijs lang mee.
een voovork binnen of buitenpoot kost zomaar 200 euro dus om nou voor een paar tientjes het een ander laten doen.. paar tientjes is ook maar een gok hoor.
 
Nou, hij klemt dus wel degelijk. Je duwt hem met plaatsen ook echt niet zo op z'n plek.
Ik heb hem met een hamer en een houtje ertussen op z'n plek gekregen.
Zie ook
Die 'bush' waar die het over heeft is die ring dus. Hij hamert hem er met die drijver in.

Met m'n nagel eronder heeft totaal geen effect. Denk dat poelietrekker nog de beste optie is.
 
Laatst bewerkt:
Zelf een trekker maken.
2 ringen, een draadeind of bout en 2 moeren.
De rode lijntjes is zijn afgeplatte kanten zodat de ring door de bus kan als je hem kantelt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan