Kawasaki ZXR 750 lekkende waterpomp

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Goedemiddag iedereen,

Ik heb een lekkende waterpomp bij mijn zxr. Nu heb ik hem al open gehad en tussen het dekseltje en het huisje zit een soort o-ring achtige pakking. Die valt zegmaar in een randje tussen de deksel en het huisje.

Ik vermoed dat hij daar lekt (kan het niet heel goed zien). De vorige eigenaar had er zo te zien al een beetje vloeibare pakking tussen gedaan maar dat mocht niet baten (en dat hoort natuurlijk ook niet).

Heb me al helemaal suf gezocht naar die pakking maar kan hem niet vinden... Iemand die me op weg kan helpen?

Danku!
 
Dankjewel maar ik wil graag de OEM pakking die er tussen hoort. Met zon veter er in moet ik alsnog gaan lopen klootviolen met vloeibare pakking aangezien t rondje zo niet gesloten wordt.

Het is overigens geen ronde o-ring. Het is een soort van gesloten veter die de vorm van de deksel volgt en in een riggeltje valt. (zou zo even niet weten hoe dit zou moeten heten.
 
Toevallig vorige week de o-ringen van mijn zx10 waterpomp vernieuwd. Zal misschien lijken op jouw zxr. O-ringen heb ik van cmsnl gekocht. Doe ze gelijk allemaal vervangen, ben je er gelijk van af en loop je geen risico dat je het opnieuw moet doen. Kostte mij misschien 15 euro of zo, verzendkosten zijn relatief duur bij cmsnl.
 
Nee dat ik geen tijd heb op het moment om het te gaan bestellen en op te halen als ik bij voorbaat al weet dat de dealer het ook moet gaan bestellen ;)
Oh, bestellen en ophalen is een probleem.

Is er geen thuisbezorgd voor waterpompkeerringen, die pro-actief werken?

:')

Hoe weet je dat een dealer het koet bestellen?
Hoe weet je lang dat duurt?

Cmsnl.com levert ook oem spul. Net zo duur, of duurder dan n dealer. En vaak veel trager. En pakkettarief voor iets dat in n envelopje met postzegel verzonden wordt.

Je moet maar even kijken, maar de combi van wat je wilt (niet bestellen, niet ophalen, oem), is een lastige.
 
Fijn dat we op 't motor forum weer een moraal kunnen gaan trekken op het bestellen van een pakking.

Nee ik heb geen tijd om overdag naar een motor zaak te gaan want ik werk 6 dagen in de week van 8 tot 9 ivm een uitlopend project.

Nog bedankt voor 't linkje boevie!
 
Fijn dat we op 't motor forum weer een moraal kunnen gaan trekken op het bestellen van een pakking.

Nee ik heb geen tijd om overdag naar een motor zaak te gaan want ik werk 6 dagen in de week van 8 tot 9 ivm een uitlopend project.

Nog bedankt voor 't linkje boevie!

Je hebt blijkbaar tijd om op MF een topic te beginnen, in minder dan die tijd had je ook een mailtje kunnen sturen naar een motorzaak.

Bovendien heb je je eerst al helemaal suf gezocht en had je ook die tijd kunnen besparen daarmee. Tel uit je winst *D
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat we op 't motor forum weer een moraal kunnen gaan trekken op het bestellen van een pakking.

Nee ik heb geen tijd om overdag naar een motor zaak te gaan want ik werk 6 dagen in de week van 8 tot 9 ivm een uitlopend project.

Nog bedankt voor 't linkje boevie!
Volgens mij heb je dan een dag over voor boodschappen :)
Pakketje kun je toch niet aannemen, als je niet thuis bent.
 
Allicht wel op het werk ;) waar ik ook aan mijn motoren werk

Motorzaakjes zoals je weet hebben het al druk genoeg om op zondag open te zijn.

Het onderdeel is gevonden en besteld.
 
Allicht wel op het werk ;) waar ik ook aan mijn motoren werk

Motorzaakjes zoals je weet hebben het al druk genoeg om op zondag open te zijn.

Het onderdeel is gevonden en besteld.
Oh, ik wist niet dat zondag je niet-werk dag was. Had je er niet bij gezet.

Veel dealers hebben deze maand en komende maand koopzondagen.

Maar je hebt t al besteld, mooi zo :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan