kawasaki versys 650 standaard uitlaat Lassen?

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Hoi,

Vorige week reed ik van mijn werk naar motoport om hem af te geven voor een grote beurt. Ik rijd er dagelijks mee en de laatste 5 km op de snelweg maakte de motor plots een raar geluid. Nou gelukkig moest ik toch naar de garage, maar blijkbaar was mijn uitlaat kapot, hoorde ik de dag later (had zelf nog niet eens gekeken.)

De melding was dat de uitlaatbocht gescheurd was en dat dit niet gelast kan worden, want te dun. Omdat alles bij elkaar (er moesten meer dingen gedaan worden) de herstel kosten 2000 euro zouden worden heb ik hem eerst even naar huis genomen. Ik kwam erachter dat het niet echt een 'scheur' betreft, maar dat de uitlaatbocht in zijn geheel niet meer aan de katalysator vast zit. Voor zover ik kan zien zijn dit ook twee aparte onderdelen en is dit niet 1 geheel.

Motoport wilt een nieuwe uitlaat plaatsen, en dat kost nogal knaken. Weet iemand hier misschien of er een goedkopere manier is? of is een nieuwe uitlaat toch wel de meest gangbare oplossing?

Graag hoor ik jullie mening

mvg

5ts7th.jpg


8wim81.jpg


29o4v0x.jpg
 
Uitlaten die lekken omdat ze doorgerot zijn, zijn meestal niet te lassen omdat het materiaal eromheen ook rot is. Dit ziet er echter uit alsof het alleen afgescheurd is door spanning. In dat geval zou het goed te lassen moeten zijn maar om dat goed te beoordelen zou je het toch in het echt moeten zien.
 
Uitlaten die lekken omdat ze doorgerot zijn, zijn meestal niet te lassen omdat het materiaal eromheen ook rot is. Dit ziet er echter uit alsof het alleen afgescheurd is door spanning. In dat geval zou het goed te lassen moeten zijn maar om dat goed te beoordelen zou je het toch in het echt moeten zien.
:^

Ik snap best dat dingen snel aantikken, zoals nieuwe uitlaat etc.
Maar ik ben wel nieuwsgierig wat een grote beurt €2000,- maakt (even los van een nieuwe uitlaat, zal ook wel duur zijn).
 
Kosten zijn voor:

nieuwe remmen voor en achter
nieuwe koppelingskabel
nieuwe uitlaat
nieuwe bal-kop hoofdlagers (zeg ik misschien verkeerd)
nieuwe ketting (geen kettingset, maar blijkbaar is mijn ketting toch niet goed, dit weer omdat mijn scottoiler niet meer werkte)

en dan de grote beurt zelf en uurloon. Maar als de uitlaat gelast kan worden scheelt het aardig wat.
 
Deze uitlaat is gewoon te lassen, ik heb exact hetzelfde gehad met mijn er6 ( zelfde uitlaat systeem) dit komt niet door een rotte uitlaat maar door een slechte verbinding. Je kan er op t web wel meer vinden met dit probleem. Ik heb mijn uitlaat laten lassen door een mede forummer.
 
Kosten zijn voor:

nieuwe remmen voor en achter
nieuwe koppelingskabel
nieuwe uitlaat
nieuwe bal-kop hoofdlagers (zeg ik misschien verkeerd)
nieuwe ketting (geen kettingset, maar blijkbaar is mijn ketting toch niet goed, dit weer omdat mijn scottoiler niet meer werkte)

en dan de grote beurt zelf en uurloon. Maar als de uitlaat gelast kan worden scheelt het aardig wat.
En was dit de beste aanbieding uit de offertes?
Overigens verwacht ik een beter kostenplaatje zonder nieuwe uitlaat. Dat moet zeker schelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Martell tjah ik ben in het verleden wel eens naar kleinere 1 man zaakjes geweest, maar dat was in mijn ervaring niet zo'n succes.

Ik weet dat ik bij motoport iets meer betaal.

nou ik ben iig een beetje opgelucht dat lassen wel een optie moet zijn.

dank!
 
@ Martell tjah ik ben in het verleden wel eens naar kleinere 1 man zaakjes geweest, maar dat was in mijn ervaring niet zo'n succes.

Ik weet dat ik bij motoport iets meer betaal.

nou ik ben iig een beetje opgelucht dat lassen wel een optie moet zijn.

dank!

meestal hoor je het andersom.
als je er maar schik hebt, dat is het belangrijkste.
 
Bekend probleem, heb het toen ook gehad met m'n Versys.
Er zit een richel in de pijp geperst (tot zover moet hij in de demper) en dat is een zwak punt geworden. Resultaat is dus dat dit stuk netjes afscheurt.
Ik heb het toen opgelost met een passend stukje pijp en een tweede klem, daarna geen probleem meer gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan