aerox scooter ---> omkeuren motor :)

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal,

Wegens wat tegenslagen. kan ik op dit moment het project niet afmaken.
daarin tegen wil ik jullie wel van lees voer voorzien,

en dat kan !

Laten we even kort beginnen.
Deze malaguti phantom heb ik 5/6 jaar geleden verkocht aan een maat van me,
& sinds maandag weer in eigen bezit, heeft 4jaar aan 1 stuk in de schuur gestaan


ten 1ste moet die eerst goed lopen.
daarna wil ik het blok van de aerox gaan opbouwen met het setup wat ik wil
voor onder de aerox waneer die word gekeurd. en kan ik dan afstellen onder de malaguti.

zo kan ik toch een begin maken en jullie van leesvoer voorzien *O*

Planning voor de Malaguti
Uiterlijk netjes maken
goed afstellen & laten lopen
Vapor trail tech teller erop pas maken

deze komt als die af is waarschijnlijk bij me vriendin te staan,
dan heb ik ook een scooter daar, het is namelijk een fiets stad/dorp en met scooter ben je al gauw
sneller ergens dan op je motor of auto.


Planning voor de Aerox ( dit word pas gedaan als het geldboompje wat ruimte bied! |( )
Dd blok opbouwen en netjes maken
rond zoeken voor cilinder / carbrateur / uitlaat / kappenset.

*O* --- Begin van Project Phantom & Aerox --- *O*

Hoe de Phantom was toen ik hem weer ophaalde,

bq6tefmlegwt1.jpg


qmkgmprftdnux.jpg


Update!
4-05-2016.

Vandaag het blok van de malaguti nagekeken
power one vario erin gezet en me jolly moto uitlaat
andere kickstarter erop en dat was het wel zo beetje.

Foto Time! :)

2hd1cgn.jpg


29belht.jpg


20r31g7.jpg



& hij staat nu veilig op me slaapkamer _O-
Geen last van glurende mensen of andere soort gekheid :W

2h30vgx.jpg



Veder in de planning deze week
een nieuwe aqarium voor me Pleco's ( vissen ) *D , en voor de malaguti dr50cc erop zetten
afstellen, uitlaat stralen dan kijken hoe hard het gaat en of het een beetje wil lopen,
en anders de sito+ er weer onder, het word geen snel ding maar moet gewoon mooi ogen
kilometer of 50 is hard zat, anders is die zo gewokt :Z



Dus het project van de aerox laat nog even op zich wachten helaas.

Reactie / tips / vragen ?
Vraag het gewoon :Y

Tot de Volgende Update! :W
 
Laatst bewerkt:
*O*
Ik ben helemaal voor!
Ik zit regelmatig op marktplaats te kijken naar goedkope scoots om aan te sleutelen. Zal dit topic met smart volgen :+
 
RobertLee, thanks voor de follow,

ik hobby zo nu en dan bij in een scooterzaak/oldtimers,
en scooter / brommers vind ik altijd wel leuk om aan te sleutelen,
en daardoor blijf je toch weer bezig wat ik ook wel nice vind haha

ik heb een leuke aerox gevonden met allemaal snel spul erbij,
maar helaas heb die een wok, nou is een frame met kenteken niet zo duur,
maar helaas moet ik wachten tot ik dit door kan zetten,

al denk ik wel dat het mogelijk is, want een 100cc aerox frame
is hetzelfde als een scooter frame, maar dan zonder radiateur ophanging
want de 100cctjes zijn lucht gekoeld.

Cilinder keuze is nog moeilijk
op me oude rox had ik een motorforce en dat reed echt als een gek.
maar een roze top lijkt me ook leuk en is een gietijzere cilinder
veder lijkt me een metrakit prorace 2 ook wel leuk haha

dus genoeg keuze, :Y
 
koop een 100cc en leg daar een 70cc blok onder.. veel minder gezeik..

omkeuren naar motor is onbegonnen werk.
 
koop een 100cc en leg daar een 70cc blok onder.. veel minder gezeik..

omkeuren naar motor is onbegonnen werk.


ik snap wat je wilt zeggen,
maar ik hou van uitdagingen en ik weet ook dat het mogelijk is, ;)

en als het allemaal lukt, heb ik wel een geslaagd gevoel
want iedereen kan een 100cc aerox kopen, en er een 70cc blok onder leggen,
maar ik zou dan nooit het gevoel hebben van ja ik heb het toch echt geflikt :Y

& tuurlijk zijn er mensen die zeggen van dat lukt nooit
en blablabla, en door dit wil ik laten zien dat het wel kan en lukt :P
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je wil, maar je gaat inderdaad de moeilijke weg. Ik dacht dat er een minimum aantal cc's nodig was om als motorfiets gekeurd te worden. Er zijn oude schakelbrommers die met 50 of 70 cc als motorfiets reden, maar dat was oud spul. Nieuw spul minimaal dacht ik 80cc, althans, dat staat mij bij zegmaar.

Ben benieuwd wat de RDW je gaat vertellen.
 
Yonni : ik bewandel inderdaad de moeilijke weg, omdat ik dingen ervan wil leren
en klopt de oude brommers / scooter word inderdaad heel makkelijk gekeurd als motor fiets,
en we gaan het afwachten vn rdw, ik kreeg vanmiddag nog een mailtje van RDW,

met daar in het volgende : Geachte heer van Eldik,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het ombouwen van een bromfiets naar motorfiets.

Ik kan u hierop geen duidelijk antwoord geven. Om de vraag juist te kunnen beantwoorden is het noodzakelijk dat ik het kenteken van het betreffende voertuig weet. Wilt u het kentekennummer doorgeven door te antwoorden op deze e-mail? ,

dus dat gedaan, en word weer afwachten, ondertussen gaan we gewoon door,
want ik ben echt iemand die niet kan blijven stil zitten,

Hawk gt : thanks voor de follow :Y. oeeeh een pk50 zo oudje nog ?
rij hier ook 1 door de buurt met motor kenteken ik vind ze echt gaaf !!
 
Ik heb de rdw al gemaild en volgens hun is geen peen probleem omdat de pk50 ,pk80 en pk125 exact het zelfde zijn.
Hij moet voldoen aan de normale dingen: goede remmen,verlichting en dat soort dingen.
 
Ik heb de rdw al gemaild en volgens hun is geen peen probleem omdat de pk50 ,pk80 en pk125 exact het zelfde zijn.
Hij moet voldoen aan de normale dingen: goede remmen,verlichting en dat soort dingen.


ik verwacht dat dat bij deze aerox ook hetzelfde is
een 100cc aerox heeft namelijk alleen een luchtgekoeld blok een geen rad ophanging,
voor de rest zijn ze het zelfde :Y

heb je trouwens wat foto's van de pk50 ? :9~
 
Leuk! Zou moeten lukken, lijkt mij (?)

Ik heb mijn Yamaha Neo's van destijds nog steeds staan. Daarop zit ongeveer dezelfde setup als die jij nastreeft. LCDD blok met roze top, DO17,5 met origineel luchtfilter, C16, Multivar sport, fly clutch, MVT Millennium. En wat klein spul, maar geen recht spruitstuk. Afgesteld op heel blijven (12pk aan het achterwiel, 110km/u GPS).

Rijdt prima en nog vrij goed doseerbaar gas. Ik gebruik 'm niet meer, want ik denk dat ik de straat niet uit kom zonder op een rollenbank te eindigen. Jeugdsentiment, want qua waarde heeft verkopen weinig zin.

Wel behoorlijk luidruchtig en ik denk dat als er een motor kenteken op zou zitten, hij net zo snel weg is als elke andere motorscooter. Mijn Lead 125 uit 1983 is nog gejat 9 jaar geleden...

Als je niet al te ver van een keuringsstation woont, zou ik me doodleuk melden voor keuren zonder afspraak. Zorg dat er een originele uitlaat onder zit, zorg dat je framenummer makkelijk bereikbaar is en doe je huiswerk door alvast de typegoedkeuring van de 100cc Aerox op te zoeken. Ohja, en zorg dat alles netjes werkt, goede banden, dat de scooter een verzorgde uitstraling heeft. Keurmeesters zijn ook maar mensen ;) Veel succes, ik hou je in de gaten!

Edit:

Informeer ook eens of de procedure nog scheelt afhankelijk van het bouwjaar. Eigenlijk zou het best een goed idee zijn om mijn Neo's te laten herkeuren tot motor. Kan ik 'm weer af en toe gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de rdw al gemaild en volgens hun is geen peen probleem omdat de pk50 ,pk80 en pk125 exact het zelfde zijn.
Hij moet voldoen aan de normale dingen: goede remmen,verlichting en dat soort dingen.

PK50 verkopen en een PK80/125 terugkopen is het makkelijkst en voordeligst.

Een PK50 op motorkenteken is later (bijna) onverkoopbaar, terwijl een goede PK50 momenteel evenveel of zelfs meer waard is dan een PK80/125.

Jouw idee is in mijn ogen naast een zinloze bureaucratische uitdaging ook nog eens kapitaalvernietiging.

Anyhow, veel succes ermee, Vespa altijd +1!
 
Leuk! Zou moeten lukken, lijkt mij (?)

Ik heb mijn Yamaha Neo's van destijds nog steeds staan. Daarop zit ongeveer dezelfde setup als die jij nastreeft. LCDD blok met roze top, DO17,5 met origineel luchtfilter, C16, Multivar sport, fly clutch, MVT Millennium. En wat klein spul, maar geen recht spruitstuk. Afgesteld op heel blijven (12pk aan het achterwiel, 110km/u GPS).

Rijdt prima en nog vrij goed doseerbaar gas. Ik gebruik 'm niet meer, want ik denk dat ik de straat niet uit kom zonder op een rollenbank te eindigen. Jeugdsentiment, want qua waarde heeft verkopen weinig zin.

Wel behoorlijk luidruchtig en ik denk dat als er een motor kenteken op zou zitten, hij net zo snel weg is als elke andere motorscooter. Mijn Lead 125 uit 1983 is nog gejat 9 jaar geleden...

Als je niet al te ver van een keuringsstation woont, zou ik me doodleuk melden voor keuren zonder afspraak. Zorg dat er een originele uitlaat onder zit, zorg dat je framenummer makkelijk bereikbaar is en doe je huiswerk door alvast de typegoedkeuring van de 100cc Aerox op te zoeken. Ohja, en zorg dat alles netjes werkt, goede banden, dat de scooter een verzorgde uitstraling heeft. Keurmeesters zijn ook maar mensen ;) Veel succes, ik hou je in de gaten!

Edit:

Informeer ook eens of de procedure nog scheelt afhankelijk van het bouwjaar. Eigenlijk zou het best een goed idee zijn om mijn Neo's te laten herkeuren tot motor. Kan ik 'm weer af en toe gebruiken.


Ten eerste Thanks voor de follow :Y
en haha dat had ik nou precies het zelfde elke keer snelle scooter gehad
en toch maar telkens weer verkopen omdat motor rijbewijs eraan kwam,
toen me oude ( paarse aerox gekocht ), mee op de rollerbank geweest,
en ze zeide nog voor deze heb je motor rijbewijs nodig, toen is eigelijk het balletje gaan rollen
ik wauw ooit een motor scooter, na een fikse boete ander frame gekocht met kenteken,
orgineel gemaakt op een yasuni R na, na veel wikke en wegen toch maar weer verkocht, want ja motor rijbewijs kwam dichter in de buurt, na 2 lessen heb ik al me theorie gehaald ...

toen weer een aerox gekocht ( blauwe ). dr70 21mm deltaclucht en een mhr vario en me jolly moto
dit reed leuk, maja als ik gepakt zou worden zou ik me theorie ook kwijt raken..
blok verkocht aan een maatje en de rest voor een schijtprijsje de deur uit.

tot dat ik motorrijbewijs had, een Yamaha xt600e gekocht en supermotard gemaakt
deze bezit ik nog steeds en ben 2de eigenaar ervan..

grappige is dat het weer begon te kriebelen. ik wauw wat te doen hebben
toen kwam maatje van mij naar me toe van hee je heb nog een puchje en ik een aerox
ruilen?.. ik heb geen seconde getwijfeld. dat is hoe het eigelijk een beetje begon.

ik ben al met RDW aan het mailen of het mogelijk is, mijn aerox kom van begin 2005
en heb ik dus een leuke keuring als het allemaal doorgaat.

blok is gereviseerd 50cc dr erop en 17.5dellortho nu nog een sito+ zien te vinden zonder prop
met natuurlijk powerone vario, en dan zou die toch de 80 moeten aantikken mist goed afgesteld.

remschijven ga ik ook nog andere erop doen, en elektrisch gewoon helemaal in orde maken
kappen word ook nog gespoten. of ik haal een nieuw setje, zodat die gewoon fris bij Rdw staat,

maar ik ben al bezig met het frame schuren , blok compleet maken, en kleur kiezen voor de kappen,
maar voor ik alles in werking ga zetten wil ik eerst groen licht van RDW.

status tot nu toe : Geachte heer Van Eldik,

Hartelijk dank voor uw reactie. U wilt weten, of het mogelijk is om de scooter met kenteken 05- :+ -4, om te bouwen naar een motor (bromfiets naar motorfiets).
Helaas kan ik uw vraag niet beantwoorden. Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. U ontvangt binnen 5 werkdagen bericht.

& als je de stap zou nemen om hem naar motor te keuren, kijk dan eerst
of er een 2tact neos bestaat op motor kenteken, !

ik weet namelijk dat er van de de aerox de 100cc is, vandaar dat ik deze stap
set / durf te zetten ( en als die op motorkenteken sta zou ik hem ook nooit meer weg doen ) :Y
 
Laatst bewerkt:
goed zo rick een man naar mijn hart.
niet met de stroom mee gaan maar gewoon wat bedenken en met je hart er achteraan gaan.
en je inderdaad niet af laten leiden door de nee zeggers of dat kan niet onmogelijk etc.
dit werkt waarschijnlijk alleen maar meer motiverend.
als je dan slaagt dan is dit een fantastische bereik.
slaag je niet ben je nog steeds een ervaring rijker en heb je toch je tijd besteed aan iets met passie.
dat kan 99% van de mensen niet zeggen die relativeren vanuit het relativeren.
zelf bewandel ik ook vaak de onmogelijke wegen waarvan iedereen je kansloos ziet en of voor gek verklaard en ook niet altijd de zin en onzin ervan inziet.
vincent van gogh einstein ramses safi en al die andere grote idealisten etc dat zijn allemaal mensen die nooit met de stroom mee liepen en zie daar de uitkomst van.

jan modaal die zijn leven leid zoals het leven geleefd dient te worden namelijk met de stroom mee hebben een belangrijke taak om het leven instant te houden zoals die is veilig en bekend voor de massa en toekomstige generatie s.
en dat is een hele belangrijke niet al te moeilijke taak.

de Einsteins leven buiten de paden tegen de stromingen sluiten zich niet af maar ook niet aan bij de massa en hebben altijd een groter doel voor ogen meer dan wakker worden werken eten slapen en weer wakker worden.
deze mensen moeten iets hebben wat totaal tegen alles in gaat wat onmogelijk is en absoluut niet kan, iets waar echt absoluut niemand op zit te wachten in zijn tijdsperk waarin hij leeft en dan ook bijna nergens bijval of medestanders vinden.
totaal onbegrepen behalve voor dat kleine selecte groepje mensen die er net zo overdenken. en elke tijdsperk heeft zijn eigen clubje eigengereide geniën.

en zie hier de paard kan op stal want we lopen fietsen rijden auto s trein vliegen maar ook naar de maan en ooit naar vele anderen planeten als we tenminste op tijd zijn voordat we ons eigen planeet naar de filesteinen hebben geholpen.
we hebben licht, nog niet eens zo lang massa internet en kijk wat je daar allemaal al mee kan.
elektrische rijden werd uitgelachen en kijk hoever we nu al zijn. Zelfrijdende auto s wat een fictie haha.
en nu is ook dat al zover rijden op bio brandstof motorfietsen op diesel etc.
het verleden bewijst dat alles wat je kan fantaseren uiteindelijk met genoeg tijd ooit werkelijkheid kan worden zoals het newton theorie.
en de toekomst bewijst maar weer dat zonder deze mensen wij nu net zo ver zouden zijn als 3 miljoen jaar geleden gewoon veilig en bekend met een stok in de hand jagend op een of andere tijgertje en dan thuis komen in je grotje, heb je levenstil toch mooi in stand weten te houden haha.
 
het idee is echt heel mooi.
mijn gilera dna bromfiets was voor mij de inperatie om de motorrijbewijs te gaan halen.
deze scooter was zo opgefokt met bijna alles wat er maar voor te krijgen voor dat moment.
dat ding was zo fel dat ik dat bijna niet meer heb kunnen evenaren met de motorscooters die ik allemaal gehad heb.
pas toen ik mijn gp800 heb verbouwd tot de 1000 kreeg ik weer datzelfde gevoel terug als toen ik dagelijks op die dna zat.
nu de gp100 keurigis afgesteld op de testbank is die felheid van de dna erweer uitgefilterd .
wat kun je toch een hoop lol hebben van een bromfiets.
nu met mijn huidige kennis zou het voor die tijd het mooiste zijn geweest om de brommer gehouden te hebben en die dan laten keuren naar motorfiets geniale iedee.
 
@Dennisfromwezep : Thanks voor de follow, :}

@sossa, haha ja zoals jij het vertelt is percies hoe ik ben,
ik ben niet iemand die dingen wil wat andere mensen hebben
of een mee loper met kleren / spullen / motoren ect,

ik wil iets hebben waar ik zelf trots op kan zijn
en als er iemand komt en geintreseerd is naar het verhaal erachter
kan ik het hem dat vertellen, dan de meeste mensen zoude zeggen : Sjah heb ik zo gekocht..

Gilera dna haha dat brengt bij mij ook herinneringen terug

klyjtlcbxrx.jpg


cmq2bpixa5t.jpg


haha altijd leuk om positieve reactie's te zien
en inderdaad de kreten van . je bent gek. dat lukt je nooit. krijg je niet voor elkaar
dat werkt inderdaad voor mij alleen maar motiverend


: Weer bericht gehad van RDW :]

WE HEBBEN GROENLICHT GEKREGEN WHOOPWHOOOP!! *O* *O* *O*

:plan,

Alles in werking zetten *O* *O*



Groetjes
 
Laatst bewerkt:
@Gespierde Spijker,
ik ga ook vooral door vooral nu we groenlicht hebben gekregen van RDW,
ook leuk is dat ik niet naar lelystad hoef :Y
 
Laatst bewerkt:
@dennisfromwezep, ik hou natuurlijk een topic bij om te laten zien dat het kan,
wat het kost weet ik nu ook nog niet, vind ik ook niet heel interessant

en geef je een tip koop een 100cc frame met kenteken
wss goedkoper dan dit verhaaltje,

waarom ik daar niet voor heb gekozen?
omdat ik anders wil zijn dan de rest
+ een 70cc aerox op motorkenteken waarbij word vermeld dat het een 70cc is
is natuurlijk uniek :Y
 
@dennisfromwezep, ik hou natuurlijk een topic bij om te laten zien dat het kan,
wat het kost weet ik nu ook nog niet, vind ik ook niet heel interessant

en geef je een tip koop een 100cc frame met kenteken
wss goedkoper dan dit verhaaltje,

waarom ik daar niet voor heb gekozen?
omdat ik anders wil zijn dan de rest
+ een 70cc aerox op motorkenteken waarbij word vermeld dat het een 70cc is
is natuurlijk uniek :Y

Aerox 100 frame met kenteken is ook schaars staat er 1tekoop voor 1500euro dus dat valt tegen. Eentje invoeren kost ook 800 plus RDW dus daarom dat ik graag wil weten wat het kost. Ben al rustig spullen aan het verzamelen zoals de specifieke kappen plus de ixil twin die ik er vroeger ook op had. Vandaar dat ik het wil weten :p
 
Leuk verhaal! Ben zeer benieuwd hoe dit gaat lopen! Ik heb toen voor de andere oplossing gekozen, een 100cc frame waar ik radiatornokken van een 50cc op heb laten lassen. Het hele verhaal is vast nog wel terug te vinden in het aerox 100cc topic. Stiekem toch wel spijt dat ik het hele zooitje heb weggedaan...
 
Leuk man!

Vroeger, was alles onder de 49,9cc een scooter, daarboven werd gezien als motor....
Ik ben ook benieuwd, of men gaat testen hoe hard de scooter nou daadwerkelijk kan. Omdat je toch moet meekomen met het verkeer op de snelweg etc..
Anyway, ik volg je even :)

~The Answer
 
Terug
Bovenaan Onderaan