aerox scooter ---> omkeuren motor :)

ik denk niet dat dat een probleem is.
de nl wet schrijft niet voor dat elke motor geschikt dient te zijn voor de snelweg.
de meeste 100cc scooters rijden net aan 70km.
een tweetakt 70cc gaat al sneller dan dat.
dat is net als dat mijn 70cc tweetact dna sneller optrok en hogere top had de de 180 viertakt.
en dat mijn brommer dus ook sneller was dan de yamaha maxster 150cc waar ik toentertijd mijn motor rijnbewijs mee haalde.
gefeliciteerd dat het je gelukt is at ik uiteraard al; verwacht had.
waar een wil is is een weg en waar geen weg is daar bouwen we een weg en creëren we een wil.
het is voor mij herken baar omdat ik vrees dat ik dezelfde persoonlijkheid ziekte heb als jij haha.
 
@dennisfromwezep 1500,- ? met alles erbij denk ik ?.. want voor alleen een frame zeg ik veeel te duur,
ik verwacht de kosten van de RDW onder de 500,- we keuren namelijk wel is vaker oude brommers om,
ik werk ook in een oldtimerzaak, dus ik weet ongeveer wat voor regeltjes ze hanteren en verwachten

ixill twinner is dat niet zo 1tje ?

0obvnzcrp0a.jpg


@Jordy, haha bedankt voor je reactie, ja sommige nemen de makkelijke weg,
ik hou meer van uitdagingen, maatje van mij is ook daarmee bezig 100cc frame aanpassen voor de radiator maar dat vind ik te easy haha, toch wel tof dat ik steeds meer mensen spreek
die het leuk vinden, en jammer dat je hem heb weg gedaan!! andere halen een optie ??

@The Answer, die vraag kan ik makkelijk beantwoorden,
vroeger met de paarse rox deze dus,
umnj8b75wmw.jpg


heb ik mee op de roller gestaan Snelheid ze zeiden dat ze het niet echt konden meten
maar 90 haalde die harder durfde ze niet omdat ze wat hoorde wat niet goed klonk
bleek losgelopen vliegwiel te zijn :')

maar RDW zet natuurlijk de aerox op de rollerbank om te kijken hoe hard die ongeveer gaat,
voordeel is dat ik met deze aerox geen snelweg kilometers ga rijden,
word voor mij echt een binnendoor fun speeltje echte nekkendraaier dus haha :Y
 
Laatst bewerkt:
@Sossa, hahahaha Bedankt, had het eigelijk ook wel verwacht maar altijd spannend want ja is toch Rdw he :X

& als je dezelfde ziekte heb als mij zou ik bijna zeggen
waneer kom jou motor scooter project *O*
 
haha rick ik ben hier al jaren bezig hoor op het forum
ik ben de eerste in nl met een automaat motorscooter rijbewijs.
ik was de eerste in nl die de dna brommer toender tijd gekocht had al voordat die op de nl markt was.
ik ben nu de eerste in nl met een gilera gp800 die nu dus eigenlijk gp1000moet heten.zie voor alle info het gp800 topic.
verder ben ik waarschijnlijk de eerste die die de voorkant van de gp800 aan het omruilen is voor de srv850 neusje terwijl ik de achterkant van de srv850 lelijk vind en dus het achterkantje van de gp800 behoud.
verder heb ik al 30 kg aan gewicht van de scooter afgesnoept etc etc etc.
ik ben nu bezig met hele andere dingen aan de scooter dus nog niet af maar wel bijna.
zoals ik al zei we zijn echte looka likes wat betreft karakter en projecten.
 
haha Sossa, je kon me broer/broertje wezen haha,

leukleuk ook ergens project of topic lopen ?
 
@dennisfromwezep 1500,- ? met alles erbij denk ik ?.. want voor alleen een frame zeg ik veeel te duur,
ik verwacht de kosten van de RDW onder de 500,- we keuren namelijk wel is vaker oude brommers om,
ik werk ook in een oldtimerzaak, dus ik weet ongeveer wat voor regeltjes ze hanteren en verwachten

ixill twinner is dat niet zo 1tje ?

[afbeelding]

@Jordy, haha bedankt voor je reactie, ja sommige nemen de makkelijke weg,
ik hou meer van uitdagingen, maatje van mij is ook daarmee bezig 100cc frame aanpassen voor de radiator maar dat vind ik te easy haha, toch wel tof dat ik steeds meer mensen spreek
die het leuk vinden, en jammer dat je hem heb weg gedaan!! andere halen een optie ??

@The Answer, die vraag kan ik makkelijk beantwoorden,
vroeger met de paarse rox deze dus,
[afbeelding]

heb ik mee op de roller gestaan Snelheid ze zeiden dat ze het niet echt konden meten
maar 90 haalde die harder durfde ze niet omdat ze wat hoorde wat niet goed klonk
bleek losgelopen vliegwiel te zijn :')

maar RDW zet natuurlijk de aerox op de rollerbank om te kijken hoe hard die ongeveer gaat,
voordeel is dat ik met deze aerox geen snelweg kilometers ga rijden,
word voor mij echt een binnendoor fun speeltje echte nekkendraaier dus haha :Y

Ja want een los frame is gewoon nergens tevinden. Ik wacht dit even af en anders ga ik hem ook omkeuren :p ja dat is hem. Heb hem zelf in het chroom carbon .
 
"dennisfromwezep, kan je niet wat foto´s sturen van de spulletjes die je tot nu toe heb gespaard ?
mag ook in prive :Y
 
Nou zoveel is het nog niet hoor. Paar orginele kapdelen aangezien de stickers nergens meer te vinden zijn, en de uitlaat, die moet ik nog ff uit deuken en ff opnieuw verchromen. Heb niet zo'n haast met dit project
 
@Dennisfromwezep, dat is toch de rossi versie van begin 2006 toch ?
toerenteller en al die dingen ? O-)

en nee klopt ik zat ook al te kijken naar stickerset ( BCD )
maar ook nergens te vinden jammer, dan maar gewoon voor het clean uiterlijk,

de planning is om hem zo te laten ogen, ziet er origineel en gelikt uit :}
chhk7ylxqpo.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Dennisfromwezep, dat is toch de rossi versie van begin 2006 toch ?
toerenteller en al die dingen ? O-)

en nee klopt ik zat ook al te kijken naar stickerset ( BCD )
maar ook nergens te vinden jammer, dan maar gewoon voor het clean uiterlijk,

de planning is om hem zo te laten ogen, ziet er origineel en gelikt uit :}
[afbeelding]


Ja en de mooiste naar mijn mening, koop de kappen ook puur om het na telaten maken want de yamaha importeur en vr Italië kunnen niet meer aan de stickers komen of de digitale druk. Dus wordt nog hele toer. Wou eigenlijk gaan voor een orginele aerox 100 en dan de uitlaat aanpassen voor de 100cc maar dat hoeft denkik niet, allerbij 21mm bocht dus ff kijken hoe die het gaat doen, hij word ook voor wwv en dan gaat er een auto uit. Vind het zonde om met de motor door de pekel en zo tegaan rijden. Ja ziet er goed uit
 
je heb genoeg aftermarkit spul voor die 100cctjes,
als je zo ver ben moet je maar effe laten weten als je topic heb,

staat namelijk best een goedkope op marktplaats,

deze word rox word puur voor de fun
heb hiernaast nog een Yamaha xt600e sm ( voor woonwerkverkeer )
nu tijdelijk een kawasaki er5 omdat de yamaha nog op spullen wacht...

en voor de wintertijd koop ik altijd een barrel die goed rijd en weinig kost haha
heb zelf namelijk geen auto rijbewijs

ik zal zo is effe de kappen er losjes opzetten en laten zien hoe het er nu uit ziet,
altijd leuk zo before en after foto :Y
 
je heb genoeg aftermarkit spul voor die 100cctjes,
als je zo ver ben moet je maar effe laten weten als je topic heb,

staat namelijk best een goedkope op marktplaats,

deze word rox word puur voor de fun
heb hiernaast nog een Yamaha xt600e sm ( voor woonwerkverkeer )
nu tijdelijk een kawasaki er5 omdat de yamaha nog op spullen wacht...

en voor de wintertijd koop ik altijd een barrel die goed rijd en weinig kost haha
heb zelf namelijk geen auto rijbewijs

ik zal zo is effe de kappen er losjes opzetten en laten zien hoe het er nu uit ziet,
altijd leuk zo before en after foto :Y

Ja klopt heb het verlanglijstje al klaar liggen 125cc malossi kit malossi multivar 24mm derlorto plus spruitstuk en eventueel membraan, ff kijken hoe die gaat lopen op de ixil twin, op 50 en 70 is het niet echt een hoogtoerige uitlaat dus denk dat het wel goed komt. Ja doe dat maar eens even
 
ik denk zelf dat zo ixil twin gaat inhouden op een 125cc maar is het proberen waard natuurlijk

trouwens
UPDATE!
 
@Jordy, haha bedankt voor je reactie, ja sommige nemen de makkelijke weg,
ik hou meer van uitdagingen, maatje van mij is ook daarmee bezig 100cc frame aanpassen voor de radiator maar dat vind ik te easy haha, toch wel tof dat ik steeds meer mensen spreek
die het leuk vinden, en jammer dat je hem heb weg gedaan!! andere halen een optie ??

Toen had ik nog de tijd om lekker te knutselen en uren in de schuur te zitten, die tijd is (helaas) voorbij...Heb hem uiteindelijk in onderdelen verkocht...
 
sossa in "Gilera GP 800"

hier rick lees daar maar eens lekker rond.
je bent er sneller als je van achteren naar voren leest dat is actueler dan dat je vanaf het begin gaat lezen.
hoever ik nu ben staat daar nog niet dat komt nog wel.
maar motorische gezien is de topic nu aardig bij.
die kleur van die prachtige aerox.
uiteindelijk word mijn scooter metalic blauw als het allemaal mee zit.
momenteel heb ik met veel mf leden ook prive contact dat gaat even tenkosten van de gp topic haha.
 
Laatst bewerkt:
sossa in "Gilera GP 800"

hier rick lees daar maar eens lekker rond.
je bent er sneller als je van achteren naar voren leest dat is actueler dan dat je vanaf het begin gaat lezen.
hoever ik nu ben staat daar nog niet dat komt nog wel.
maar motorische gezien is de topic nu aardig bij.
die kleur van die prachtige aerox.
uiteindelijk word mijn scooter metalic blauw als het allemaal mee zit.
momenteel heb ik met veel mf leden ook prive contact dat gaat even tenkosten van de gp topic haha.

haha mijne moet ook metallic blauw worden, dus zoals de voorbeeld foto wil ik het beetje nastreven
en zou zo is dat topic beetje door bladeren :}
 
ok rick ik heb even terug gebladerd om te kijken vanaf welke moment ik actief in beeld kwam met de scooter.
je kunt beginnen bij blz 13 en vandaar uit verder lezen hoie mijn project verlopen is tot het heden.
dan kun je zien dat er een hoop tijd en geduld aan te pas gekomen is en dat het veel opgeleverd heeft.
 
doe ik ook zkkr hebben andere mensen weer leesvoer als ze niet kunnen slapen hahaha _O- :+
 
Vind hem nog teduur haha, al foto's gemaakt dan?

ja zkkr staan in de begin post,

ondertusse alweer geheel uitelkaar

kappen ga ik verkopen
netzoals de wielen/uitlaat/cilinder :Y

frame gaat gestraalt en gecoat worden
kappen moet ik nog naar opzoek, en wielen heb ik al op het oog
cilinder en uitlaat ook al op het oog, maar er moet eerst wat geld binnen komen :Z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan