beowulf uitlaten, hoe zijn die??

gerkenator

MF veteraan
12 jun 2007
2.127
9
friesland N.O.
hallo.

heeft iemand ervaring met beowulf uitlaten.

ze komen uit engeland, met db killer en engelse goedkeuring

zijn ze qua geluid luid? dat je in b.v. duitsland aan de kant gezet word??

bouwkwaliteit schijnt goed te zijn.

ik kan namelijk een setje kopen van iemand. voor op een blackbird ( dus 2 stuks )

op youtube kom ik bijna alleen maar 600cc motoren tegen, of motoren met slechts 1 uitlaat.
 
Moet wel goed zijn! :9~

beowulf_by_kosataya-d7b77eu.jpg
 
de motorfiets moet aan de eisen voldoen van het land van herkomst.
net nog iets zitten te lezen dat men een stukje tekst meeneemt op de motor , in het duits , dan men niet een bekeuring zal accepteren voor een foutieve uitlaat aangezien de motor+uitlaat voldoet aan de NL eisen.

Dat verhaal was over rijden in duitsland.

verder kan ik eigenlijk niet zoveel info vinden over E keur, qua wetgeving gezien.
als je een uitlaat hebt waar duidelijke een db killer in kan en die een E keur heeft, maar de killer zit er niet in, dan zal de agent waarschijnlijk gaan schrijven.(dat zou ik iig wel doen).

misschien dat bolski iets meer weet ?
 
Of het VK een e-keur erkend durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik denk van wel. Motor-forum.co.uk zal dat toch wel weten ;)

dan zou dat andersom ook zo moeten werken, maar ben bang dat duitse agenten wel dwars gaan liggen. word dus op duitse trippen en vakanties de originele miele stofzuigers er weer onder. of ze moeten qua geluid met db killers erg meevallen qua geluuid dat ik niet opval.
 
ook veel originele uitlaten voldoen niet aan de db test, heb ik in een artikel gelezen.
ze kunnen db meten op 2 manieren. en bij de ene meting komen standaard uitlaten wel door test en bij andere meting veel standaard uitlaten niet.

maar denk dat politie niet moeilijk doet als je db killer erin hebt en een e keur hebt, behalve als je echt veel te luid bent.

en ja hoe luid zijn een setje beowulf op een zware sport/toerder met db killers erin
 

uit dit topic, voor wie wat wil lezen.

E keur demper??

ik heb een volledig akra systeem met 1 demper, wat hem gelijk , op de BB althans, niet e keur maakt.
daar zit een db killer in wat het geluid heel beschaafd maakt.
toch zou oom agent in het filmpje hierboven er wel een probleem in zien, maar we zijn inmiddels 6 jaar verder ;)
 
Laatst bewerkt:
dan zou dat andersom ook zo moeten werken,
Want?

E-keur is een EU homologatie die zover ik weet voor de hele EU geldig is. Dus ook het VK. Als één van de EU landen (in dit geval VK) zegt "wij vinden het ook prima als je in ons land met een ander keurmerk rijdt (in VK de BSAU)" moet dat land dat zelf weten. Andere EU landen hoeven dat eenzijdige keurmerk niet te erkennen. En doen dat -ook hier zover mij bekend- dan ook niet.
 
Nou dit topic toch weer loopt: Ik heb overigens een Beowulf. Waar kan ik dat keurmerk eigenlijk vinden?


O ja, ervaringen: leuk geluid, ook met dbkiller, en de fabrikant geeft uitstekende service.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan