Foutmelding GSX-R 750 2002

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemorgen Allemaal,

Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn contact omdraai. Het rode lampje blijft branden. Soms na het opnieuw uit en aandoen gaat het lampje weg.

Het kunnen zo te zien 3 dingen zijn. Iemand hier ervaring mee gehad, of weet of dit ernstig is?

maxresdefault.jpg
 
Goedemorgen Allemaal,

Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn contact omdraai. Het rode lampje blijft branden. Soms na het opnieuw uit en aandoen gaat het lampje weg.

Het kunnen zo te zien 3 dingen zijn. Iemand hier ervaring mee gehad, of weet of dit ernstig is?

[afbeelding]



Welke foutmelding geeft hij aan?????
Of rij voor de zekerheid even langs de locale motorzaak
 
Goedemorgen Allemaal,

Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn contact omdraai. Het rode lampje blijft branden. Soms na het opnieuw uit en aandoen gaat het lampje weg.

Het kunnen zo te zien 3 dingen zijn. Iemand hier ervaring mee gehad, of weet of dit ernstig is?

[afbeelding]
Het is een combi lampje.

Als tijdens het rijden je blok te heet wordt (of beter gezegd, de temperatuur van je kvs), dan gaat het lampje oplichten.

Het is ook de fault indicator; na contact aan gaat het lampje knipperen bij een geconstateerde fout. In een lijstje kun je dan opzoeken hoe vaak knipperen wat betekend.

Bij net contact aanzetten, gaat het lampje gewoon even aan. Om te laten zien dat het lampje werkt. Het verschilt per motor, daarom weet ik niet precies hoe het bij jouw model zit, maar het gaat of uit zichzelf uit na een paar seconden, of het gaat uit zodra het blok loopt.

Als je contact aan zet, en start, en het lampje blijft continu branden, is er ergens iets niet goed.
Als je contact aan zet, en start, en het lampje gaat knipperen, is er ergens iets niet goed.
Als je contact aan zet, en start, en het lampje gaat en blijft uit, dan is alles ok.
 
Het is een combi lampje.

Als tijdens het rijden je blok te heet wordt (of beter gezegd, de temperatuur van je kvs), dan gaat het lampje oplichten.

Het is ook de fault indicator; na contact aan gaat het lampje knipperen bij een geconstateerde fout. In een lijstje kun je dan opzoeken hoe vaak knipperen wat betekend.

Bij net contact aanzetten, gaat het lampje gewoon even aan. Om te laten zien dat het lampje werkt. Het verschilt per motor, daarom weet ik niet precies hoe het bij jouw model zit, maar het gaat of uit zichzelf uit na een paar seconden, of het gaat uit zodra het blok loopt.

Als je contact aan zet, en start, en het lampje blijft continu branden, is er ergens iets niet goed.
Als je contact aan zet, en start, en het lampje gaat knipperen, is er ergens iets niet goed.
Als je contact aan zet, en start, en het lampje gaat en blijft uit, dan is alles ok.

Bedankt voor je post Martel. We kunnen dus bijna concluderen dat het het Oliesensor lampje is.

Als je contact aan zet, en start, en het lampje blijft continu branden, is er ergens iets niet goed. Dit is dus het geval.

Hij blijft niet knipperen en gaat ook niet uit bij het rijden, dus dan is een foutmelding en KVS uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Suzuki GSXR bleef dat ding ook altijd branden.

soms ging die uit na het opnieuw aan en uit zetten..

bij het aanzetten van het contact draaide de uitlaat klep niet meer zoals het moet (gaat helemaal open en dicht om te testen).
wanneer je die klep op je uitlaat met het handje mee helpt dan bleef de melding weg.

ik zou dat eerst proberen (denk dat 90% van de GSXR-en) hier last van hebben!
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Suzuki GSXR bleef dat ding ook altijd branden.

soms ging die uit na het opnieuw aan en uit zetten..

bij het aanzetten van het contact draaide de uitlaat klep niet meer zoals het moet (gaat helemaal open en dicht om te testen).
wanneer je die klep op je uitlaat met het handje mee helpt dan bleef de melding weg.

ik zou dat eerst proberen (denk dat 90% van de GSXR-en) hier last van hebben!

Dit ga ik eens proberen, waar vind je die klep?
 
with-not-so-stupid

ofwel zelf in dealermode zetten ofwel laten uitlezen. vermits er CHEC staat is er een probleem en is het al zeker niet "gewoon het olielampje dat brandt omdat er nog geen druk is omdat het blok nog niet draait". al de rest is BS.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan