Foutmelding GSX-R 750 2002

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemorgen Allemaal,

Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn contact omdraai. Het rode lampje blijft branden. Soms na het opnieuw uit en aandoen gaat het lampje weg.

Het kunnen zo te zien 3 dingen zijn. Iemand hier ervaring mee gehad, of weet of dit ernstig is?

maxresdefault.jpg
 
Op de foto zie ik dat het lampje brand met 0 toeren per minuut. Op dat moment zegt het lampje dus niets over de olie druk als de motor gestart is.

Ik weet niet hoe het met jou motor werkt maar als het anders is dan anders dan komt dat niet van de oliedruk.

Andere is temperatuur dat lijkt me ook niet bij een koude motor blijft er over FI.

Dus je computer klaagt dat hij de motor niet optimaal kan laten lopen omdat er iets mis is. Bijvoorbeeld met een sensor of de kabel naar een sensor.
 
ofwel zelf in dealermode zetten ofwel laten uitlezen. vermits er CHEC staat is er een probleem en is het al zeker niet "gewoon het olielampje dat brandt omdat er nog geen druk is omdat het blok nog niet draait". al de rest is BS.

CHEC staat weer los van een foutmelding, betekend alleen dat er niet aan de voorwaarden voldaan is om te starten (motor in versnelling met jiffy uit, stopknopje verkeerd)
 
Pak nou maar gewoon een paperclip en zit hem in dealermode / code google en je weet het probleem ;)
onder je duozitje zit die stekker

contact aan starten hoeft niet tenzij die geen code geeft. De motor mag ook lopen als je de paper clip er in doet.
Als je nou aan het rijden bent en die error komt weer zorg dan dat je je reserve sleutel bij de hand hebt voor je duo zitje want hij wist hem steeds bij contact uit.....dus laten lopen dan.

Had dit gezeik bij me k3 1000 was de uitlaat klep, de 750 heeft die klep niet als ik het goed heb

hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
NEE

Je trekt heel snel conclusies. Het lampje geeft helemaal geen knippercode aan als er een fout in zit.

Nogmaals de reactie van kevinblade herhalen, rij gewoon even langs de lokale motorzaak...!
Goed om te weten.
Ik gaf het verkeerd aan, excuus.

Rambabbel weet meer van dit merk/model dan ik :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pak nou maar gewoon een paperclip en zit hem in dealermode / code google en je weet het probleem ;)
onder je duozitje zit die stekker

contact aan starten hoeft niet tenzij die geen code geeft. De motor mag ook lopen als je de paper clip er in doet.
Als je nou aan het rijden bent en die error komt weer zorg dan dat je je reserve sleutel bij de hand hebt voor je duo zitje want hij wist hem steeds bij contact uit.....dus laten lopen dan.

Had dit gezeik bij me k3 1000 was de uitlaat klep, de 750 heeft die klep niet als ik het goed heb

[afbeelding]
:^

Code uitlezen??

Waarom zou je het jezelf moeilijker maken?


Ik ben in de war met FI :)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn motor (Triumph SpeedFour) rechts, onderaan het blok, bij het krukashuis, maar bij jouw motor weet ik dat niet. Vraag ff aan de GSX-R 750 jongens hier. Je kan het ook bij elke motorzaak vragen, vragen kost echt nix en veel van die mensen helpen ook graag. Bij een recente val heb ik trouwens mijn sensor weer kapotgemaakt, de nieuwe kostte 60 euro (40 euro was voor een gebruikte). Ik kan je echt aanraden een workshop manual (origineel of Haynes) en het Electrical Techbook van Haynes aan te schaffen, in het laatste staat bv. ook het advies dat ik gaf genoemd. Als er genoeg olie in het carter zit ligt de foutmelding hoogstwaarschijnlijk niet aan een defect in het smeersysteem. Succes.
 
Pak nou maar gewoon een paperclip en zit hem in dealermode / code google en je weet het probleem ;)
onder je duozitje zit die stekker

contact aan starten hoeft niet tenzij die geen code geeft. De motor mag ook lopen als je de paper clip er in doet.
Als je nou aan het rijden bent en die error komt weer zorg dan dat je je reserve sleutel bij de hand hebt voor je duo zitje want hij wist hem steeds bij contact uit.....dus laten lopen dan.

Had dit gezeik bij me k3 1000 was de uitlaat klep, de 750 heeft die klep niet als ik het goed heb

[afbeelding]

doe hier is iets mee |( dat doet de dealer ook UITLEZEN <<<<
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan