Eerste beurt - wat mag ik verwachten?

Gravian

MF'er
3 okt 2015
53
0
GRONINGEN
Hi Allen,

Morgen mag ik met mijn Yamaha R3 voor de eerste beurt (1000km), maar wat kan en mág ik verwachten? Oliefilter en olie vervangen maar zijn er nog dingen die ik mag verwachten wat ze normaal niet doen zonder dat je het vraagt oid? je betaalt er toch gauw 100,- euro voor.. veel mensen zullen zeggen dat het zonde is van mijn geld maar voor een eerste beurt wil ik toch even alles officieel hebben. Daaropvolgend doe ik die kleine dingen zelf wel.

Bedankt en hoor t wel!
 
Hi Allen,

Morgen mag ik met mijn Yamaha R3 voor de eerste beurt (1000km), maar wat kan en mág ik verwachten? Oliefilter en olie vervangen maar zijn er nog dingen die ik mag verwachten wat ze normaal niet doen zonder dat je het vraagt oid? je betaalt er toch gauw 100,- euro voor.. veel mensen zullen zeggen dat het zonde is van mijn geld maar voor een eerste beurt wil ik toch even alles officieel hebben. Daaropvolgend doe ik die kleine dingen zelf wel.

Bedankt en hoor t wel!
Eerste beurt zal je idd door een dealer moeten laten doen i.v.m. garantie.

Zal inderdaad ook niet veel meer zijn dan een olie- en filterwissel. Officieel zouden ze één en ander natrekken of het nog goed vast zit e.d.
 
Hi Allen,

Morgen mag ik met mijn Yamaha R3 voor de eerste beurt (1000km), maar wat kan en mág ik verwachten? Oliefilter en olie vervangen maar zijn er nog dingen die ik mag verwachten wat ze normaal niet doen zonder dat je het vraagt oid? je betaalt er toch gauw 100,- euro voor.. veel mensen zullen zeggen dat het zonde is van mijn geld maar voor een eerste beurt wil ik toch even alles officieel hebben. Daaropvolgend doe ik die kleine dingen zelf wel.

Bedankt en hoor t wel!
Ff vragen en informeren bij de dealer waar je dit laat doen.
Kun je meteen goede afspraken maken.

Niemand anders kan het verder voor je duidelijk maken.
 
De eerste beurt kan wat pijnlijk zijn.
Ook bloedverlies is niet ongewoon maar vaak het resultaat van het inscheuren van het hymen, in de volksmond ook wel "het maagdenvlies" genoemd.

Wees daarnaast uiteraard verstandig, en gebruik een (liefst meerdere) voorbehoedsmiddel(len)

Veel plezier!
 
De eerste beurt kan wat pijnlijk zijn.
Ook bloedverlies is niet ongewoon maar vaak het resultaat van het inscheuren van het hymen, in de volksmond ook wel "het maagdenvlies" genoemd.

Wees daarnaast uiteraard verstandig, en gebruik een (liefst meerdere) voorbehoedsmiddel(len)

Veel plezier!
:^
En laat er thuis van tevoren even de druk af, anders wordt het een korte beurt.
 
De eerste beurt kan wat pijnlijk zijn.
Ook bloedverlies is niet ongewoon maar vaak het resultaat van het inscheuren van het hymen, in de volksmond ook wel "het maagdenvlies" genoemd.

Wees daarnaast uiteraard verstandig, en gebruik een (liefst meerdere) voorbehoedsmiddel(len)

Veel plezier!

Ik was zo zenuwachtigdronken, dat ik me er niet veel meer van kan herinneren
 
2iup9qp.gif


hierboven staat een link naar de gebruikshandleiding, die je waarschijnlijk zelf in papieren vorm onder het zadel hebt zitten.

daar staat inderdaad het onderhoudschema in.

olie vervangen en remvloeistof niveau, balhoofdlager controle etc.
wat het kost hangt af waar je de motor heen brengt.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk ook super spannend zo'n beurt de eerste keer.
(en best logisch dat je met deze vragen zit)
Bij de tweede beurt en volgende beurten ben je vast niet meer zo onzeker.

Laat het ons even weten als alles achter de rug is. Hoe heb je het beleefd, wat is er precies gedaan en wat het heeft gekost. En vooral was je tevreden over het eindresultaat.

En hier gewoon vragen blijven stellen hoor. Je hebt al heel veel reacties op je topic gekregen.
Geeft maar weer aan hoe behulpzaam je mede MF-leden zijn.

Dat blokje wat links onder in beeld verschijnt als je op RTFM drukt kun je gewoon weg klikken. Heb je nix aan. Edit: :+ ;)

Toi toi toi.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk ook super spannend zo'n beurt de eerste keer.
(en best logisch dat je met deze vragen zit)
Bij de tweede beurt en volgende beurten ben je vast niet meer zo onzeker.

Laat het ons even weten als alles achter de rug is. Hoe heb je het beleefd, wat is er precies gedaan en wat het heeft gekost. En vooral was je tevreden over het eindresultaat.

En hier gewoon vragen blijven stellen hoor. Je hebt al heel veel reacties op je topic gekregen.
Geeft maar weer aan hoe behulpzaam je mede MF-leden zijn.

Dat blokje wat links onder in beeld verschijnt als je op RTFM drukt kun je gewoon weg klikken. Heb je nix aan.

Toi toi toi.

eigenlijk is deze reactie prima, alleen de laatste reactie komt bij mij wat cynisch over, maar dat kan aan mij liggen ;)

Als je even de posts van TS doorneemt is het gewoon een enthousiast nieuwe motorrijder, ben enigszins jaloers dat ik moeite moet doen om nog zo naar motorfietsen te kijken....

bijvoorbeeld de vraag naar een bredere achterband, die zie je erg vaak terugkomen terwijl oudere mennekes weer op hun 30 jaar oude RD stappen met een 120 achterband :)

Gravian, ga lekker rijden , laat onderhoud gewoon doen, als dat duur word, zoek veel op dit forum, denk goed over dingen na en ga lekker rijden in de eiffel, zoek mooie weggetjes op en neem 1 of 2 vrienden/vriendinnen mee.

Veel plezier ;)
 
Bedankt voor jullie reacties! Er zijn veel dingen waar ik pas later over nadenk en dan nog is even wil navragen. ben nu nog wachtende tot hij klaar is. Koplampen worden ook iets afgesteld omdat 'ie erg hoog afgesteld stond.

Ik laat t resultaat nog weten!
 
€ 98,- als je pas 1000 km. gereden hebt. Ik vind het bar veel.
Zo'n eerste beurt zou eigenlijk gewoon bij de aanschaf van een nieuwe motor bij de prijs in moeten zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan