yamaha r6 oplaad probleempje

diablosbandit

Rookie
29 mrt 2015
27
0
Hallo mensen,
Heb vandaag mijn r6 bj 2000 uit de winterstalling gehaald. Hij starte niet NIEUWE accu erin en hij liep weer.
Nu stuit ik op het volgende na dat ik na de winkel was geweest wat had gegegeven en nog een paar dingetjes (iedere keer korte ritjes) ging ik tanken.En ik wou weer gaan. Accu leeg. Nu dacht ik meteen aan de dynamo. Ik drukte de motor aan en hij liep weer nu viel me het volgende op. Stationair lopen met lampen aan valt de display weg doe ik ze uit doet het display het weer. Ga ik over de 2000/3000 toeren werkt het gewoon normaal.
Suggesties wat het gaat kosten. En wat het probleem is?

Thaanks
 
Laadspanning meten -> dynamo controleren -> conlusies trekken, en dynamo/spanningsregelaar of beiden vervangen.

Gebruik even de zoekfunctie, is een heel mooi how-to topic van.

Reken op tussen de 50 en een paar honderd euro, in die buurt ongeveer, afhankelijk wat je vervangt, en of je het zelf doet of laat doen..
 
Als de motor start met de accu, je gaat rijden (normaal word hij dan geladen!) zou je daarna echt wel even de motor een aantal keer aan en uit kunnen zetten.

Je kunt ook nog even de testen of je motor geen lekstroom heeft..

full
 
Was de nieuwe accu wel helemaal volgeladen?

nieuwe accu, niet volgelade, korte ritjes , +1 voor bovenstaande tip.
Als dat dit loopt een uur gaan rijden.
voltage meten van je accu, liefst meer dan 12,7 volt.
tijdens het meten starten, moet hij boven de 10 blijven, maar dat zal hopelijk bij een nieuwe accu geen probleem zijn.
Is dat wel zo dan heb je HEEL veel zoekwerk bespaart en is je accu toch niet lekker.

was de accu kant en klaar ?
 
Mijn idee is dat de nieuwe accu niet een paar uur aan een lader heeft gehangen. Verder is korte ritjes en veel starten in staat om de accu echt leeg te krijgen met de beschreven verschijnsel.

Aan te bevelen is de accu minimaal 24 uur aan een druppelader te hangen of als de motor draaiend te krijgen is (aanduwen of hulpaccu) minimaal 100 km te gaan rijden, liefst snelweg.
 
Lekstroom lijkt me niet. Na een goed rondje rijden gelijk weer proberen te starten lukt niet. ( wel rustig gereden ). En ook tijdens het rijden onder de 2000 toeren valt display weg en er boven werkt het normaal met verlichting aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan