KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Lekker dwars hoor Se Sua! ;)

Mannen, ik heb even een advies vraag aan jullie!

Ik ben plannen aan het maken om vanuit zuid Spanje 2 weken +/- 6000km rond te reizen met een collega, het grootste deel daarvan door Marocco. Motor gaat met de vrachtwagen naar Spanje.

Nu zit ik te twijfelen of ik dit met de 640 Supermoto zou gaan doen of dat ik mezelf een Transalp ofzo aan moet schaffen.

De vragen:
- Zou de motor (en ik) het een beetje uithouden met dat gebeuk van de 1 pitter? (Er zal wel een keer nieuwe olie, filters en een valve-check bij in moeten zitten besef ik mij)
- Is er een degelijk bagagerek voor tassen/koffers aan de zijkant voor een SM te vinden?
- Kunnen er zomaar crosswielen in mijn SM? (groter voorwiel en terreinbanden is wel een must)
- Standaard is hij niet zo geschikt voor een lange reis, wat denken jullie?

Zijn er verder redenen om het wel of juist niet op de KTM te doen? :p
Denk dat je aan het eind van de tour geen kont meer hebt :+
 
Lekker dwars hoor Se Sua! ;)

Mannen, ik heb even een advies vraag aan jullie!

Ik ben plannen aan het maken om vanuit zuid Spanje 2 weken +/- 6000km rond te reizen met een collega, het grootste deel daarvan door Marocco. Motor gaat met de vrachtwagen naar Spanje.

Nu zit ik te twijfelen of ik dit met de 640 Supermoto zou gaan doen of dat ik mezelf een Transalp ofzo aan moet schaffen.

De vragen:
- Zou de motor (en ik) het een beetje uithouden met dat gebeuk van de 1 pitter? (Er zal wel een keer nieuwe olie, filters en een valve-check bij in moeten zitten besef ik mij)
- Is er een degelijk bagagerek voor tassen/koffers aan de zijkant voor een SM te vinden?
- Kunnen er zomaar crosswielen in mijn SM? (groter voorwiel en terreinbanden is wel een must)
- Standaard is hij niet zo geschikt voor een lange reis, wat denken jullie?

Zijn er verder redenen om het wel of juist niet op de KTM te doen? :p

elke dag 2 weken lang achter elkaar +- 430 km rijden.... zou ik persoonlijk niet op een 640 doen :P
de motor zal het wel uit houden maar ik denk dat je er zelf parkinson aan over houd _O-

een koffer rek zul je zelf moeten maken voor de 640, voor een 690 zijn deze er wel.

met wielen, meten is weten. met wat afstandsbussen zal het 1 en ander wel passen. alleen je hebt dan nog wel je stugge sm vering voor terrein rijden.

over het algemeen is er qua comfort / reizen weinig te vinden voor een 640, voor een 690 kun je veel meer krijgen op dat gebied, en voor een ktm adventure nog meer.
 
Tevens heb ik ook de moeite genomen om m'n filmpje af te maken. Dus voor de geïnteresseerden :+ >

lache!! alleen zelf zou ik het motorgeluid nooit compleet muten. dit is juist leuk om een beetje te horen door de muziek heen vind ik. tenzij je een cam heb die ontzettend veel ruis veroorzaakt. met de gopro hero 3+ heb ik hier amper last van.
 
Pfoe lastig, een aantal pagina's terug was er ook iemand met z'n 640 door Marokko gereden,

KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Stuur hem anders even een berichtje, ik denk dat hij je een hoop informatie kan geven!


Tevens heb ik ook de moeite genomen om m'n filmpje af te maken. Dus voor de geïnteresseerden :+ >

Het is de moeite waard, filmpje met een grijns bekeken.

Over de Marokko tour. Als je brommer in goede staat van onderhoud is en je niet constand alles van het ding vraagt dan moet dat makkelijk gaan. Kleppen controleren vooraf en dan moet het goed zijn. Een keer nieuwe olie erop zou ik wel doen.

Ik zou echt met een enduro bandenset gaan rijden. 21-18 of 19 (mx) Dat grote voorwiel ga je plezier van hebben. Van een knobby achter ook. Je kunt er ook gruwelijk hard mee over asfalt rijden maar dan ben je in 10 minuten je knobbies kwijt. Als je je kunt inhouden op asfalt dan ging ik voor vol noppen. Of je moet niet offroad willen gaan. Ik denk dat je beter noppen kunt verslijten dan met een tamelijk gladde weg georienteerde offroad band vast komt te staan in een berg stof/zand.

Neem een extra lucht filter mee en olie om in te vetten.
 
lache!! alleen zelf zou ik het motorgeluid nooit compleet muten. dit is juist leuk om een beetje te horen door de muziek heen vind ik. tenzij je een cam heb die ontzettend veel ruis veroorzaakt. met de gopro hero 3+ heb ik hier amper last van.

Thanks! Tenminste een positieve reactie (op de mensen die ik spreek na dan) in vergelijking met al die azijnzeikerds op motormeuk.nl wat een gehaat joh haha.
En wat je zegt over dat geluid. Motorgeluid is wel redelijk goed te horen maar ik wissel vaak van beeld waardoor het geluid eronder niet helemaal mooi wordt. Maar zal de volgende eens testen door het geluid een klein beetje te dempen, thanks (:
 
Het trillen van de 640 is ook wel iets waar ik me wat zorgen om maak, alhoewel je in marokko wel snelheden rijd waarbij het minder problematisch is.

Zag ook al dat een groot voorwiel erg moeilijk is ivm de stevige remklauw op de SM. en een 17 inch tractorband voorop is dan de oplossing, maar of dat zo lekker is.

Daarnaast met de dubbele uitlaat zijn er ook maar weinig bagagemogelijkheden te krijgen...
Maakt het toch aantrekkelijker om naar een dr650/800 of een transalp te gaan kijken...
 
Het trillen van de 640 is ook wel iets waar ik me wat zorgen om maak, alhoewel je in marokko wel snelheden rijd waarbij het minder problematisch is.

Zag ook al dat een groot voorwiel erg moeilijk is ivm de stevige remklauw op de SM. en een 17 inch tractorband voorop is dan de oplossing, maar of dat zo lekker is.

Daarnaast met de dubbele uitlaat zijn er ook maar weinig bagagemogelijkheden te krijgen...
Maakt het toch aantrekkelijker om naar een dr650/800 of een transalp te gaan kijken...
Ktm 950 enduro
 
Als ik een 640 had zou ik het gewoon doen. Beetje 100 / 110 cruisen geen vuiltje aan de lucht lijkt me :] Daarbij is de vering van een ktm beter dan die van een dr, ik zou liever met een 640 sumo over een crossbaan gaan dan met een dr 800. Maar ik heb slechts een 400 zonder balans-as :/
 
Thanks! Tenminste een positieve reactie (op de mensen die ik spreek na dan) in vergelijking met al die azijnzeikerds op motormeuk.nl wat een gehaat joh haha.
En wat je zegt over dat geluid. Motorgeluid is wel redelijk goed te horen maar ik wissel vaak van beeld waardoor het geluid eronder niet helemaal mooi wordt. Maar zal de volgende eens testen door het geluid een klein beetje te dempen, thanks (:

ja klopt wat een no livers zitten daar tussen _O- , zelfs mijn vakantiefilmpje staat in de min terwijl er geen 1 wheelie o.i.d. in zit..... XD

achja het word door een groot deel wel gewaardeerd hoor. dit kun je mooi zien als je op motormeuk bij je eigen geplaatste filmpje je eigen username aanklikt. daar staat dan gekregen waardering en totale gekregen waardering.
de onderste is hoeveel er van de +jes zijn overgebleven zeg maar.

bij mij is ongeveer de helft van de +jes overgebleven _O-
 
_O- niets van aantrekken


Haha nee joh ben je gek _O- Ik lig er niet wakker van hoor, ik denk dat zij zich meer druk maken. Het feit dat zij hun mening moeten uiten omdat iemand z'n voorwiel in de lucht komt en daar hun hele mening op baseren zegt ook wel genoeg. Het zijn natuurlijk een aantal momentopnames in een half jaar tijd maar dat snappen zij niet zo goed.

I don't give a sh*t *O*
 
Haha nee joh ben je gek _O- Ik lig er niet wakker van hoor, ik denk dat zij zich meer druk maken. Het feit dat zij hun mening moeten uiten omdat iemand z'n voorwiel in de lucht komt en daar hun hele mening op baseren zegt ook wel genoeg. Het zijn natuurlijk een aantal momentopnames in een half jaar tijd maar dat snappen zij niet zo goed.

I don't give a sh*t *O*


:P :t
 
de sparepart Finder verplicht mij om de alles los te bestellen/zoeken dus dan moet ik de platen opzoeken plus de tussenplaten en de veren en dat is vrij onhandig omdat ik dan ook geen complete sets kan vinden.
 
Hee hallo,

ben ik weer eens. Ik zit met een dillema.. Heb zelf een '93 gs600 in sm trim. Nu vond ik tijdens de afgelopen oliewissel (alweer een maand of 3 terug) aardig wat metaal in m'n aftap plug. Een kenner gevraagd en die zei dat het meeste uit de bak kwam maar er ook spul in zat wat leek op een bigend. Nou ben ik opzich wel redelijk technisch dus leek het me een mooie uitdaging om het blok zelf (deels) te reviseren.
Nu ben ik voor onderdelen wezen kijken en dat deed me weinig goeds. Onderdelen kosten rond de 1300 euro, dit houdt in krukaslagers, bigend lagers, nieuwe zuiger nokkenas lagers en een nieuwe cilinderwand..
De vraag waar ik mee zit, is dit het waard? Ik denk dat de motor lopend net zoveel waard is als de onderdelen alleen al..
 
lagers zou ik eens voor informeren bij een groothandel, als ik ze van de groothandel via het werk bestel scheelt mij dat meer dan 100€ vergeleken met de Ktm-shop. cilinders kits staan er enorm veel op de Duitse ebay voor redelijke prijzen (wőssner) krukas reparatie setjes zijn daar ook vast wel te vinden of je moet opzoek naar een goede gebruikte
 
Bij lagers wel ff om het juiste kooi-materiaal denken. Daarnaast gebruikt ktm volgens mij ook nauwkeurigere lagers iso-6/5/4 oid. Dat staat niet in de lagercodering zelf.. Misschien weet iemand van hier dat?
 
dat weet ik dan weer niet. maar de krukas lagers voor mijn blok zouden mij 80€ gaan kosten ex btw en korting van het werk, heb dan skf lagers en gewoon de lagers die ook op de spare parts Finder staan
 
Ja ze zijn wel in de handel te krijgen, maar de codering staat alleen voor as-maat buitendiameter en breedte, speling en lagerkooi staat er los achter evenals tolerantie klasse. Krukaslager moet een kunststof kooi in (uit het hoofd). Edit: maar dan geen polyamide. Ooit kon je op de site van skf nog wat info vinden maar dat is nu een doolhof geworden.. |(
 
Laatst bewerkt:
Volgens deze bron moet het goedkomen met een redelijk standaard skf lager. Geloof dat skf explorer sowieso aan de iso-6 norm voldoet en verder kiest ktm voor een vrij standaard polyamide kooi (zou ik zelf niet doen :P ) dus dat komt ook goed :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan