Motor-Forum

Select Forum

KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

general failure

Reg. datum:
03 jan. 2010
Handen vol van dat glibber drop! En dan nog vast gaan zitten. Zal wel iets zijn met zout en alu spacers....
Everyone dies, not everyone Lives

Scars are signs of living

Reg. datum:
10 aug. 2003
quote:
Se Sua schreef op 10 november 2017 @ 23:53:
Handen vol van dat glibber drop! En dan nog vast gaan zitten. Zal wel iets zijn met zout en alu spacers....

Ah ja... heb je hier in de Achterhoek niet zoveel last van :P
4e RS600 F1 2017

"LIKE" #185 Roy "R"acing site

Hier vaak motorspul te koop!

zx6r 1998

Reg. datum:
07 jun. 2010
ktm LC4

Maar even een plaatje om het forum op te leuken :D

Ik las dat Roy bezig was om z'n lagers misschien te vervangen, in de toekomst zal mijn blokje ook eens aangepakt moeten worden.

Ik dacht aan lagers vervangen (Zelf doen)
Compressie meten mits goed cilinder en zuiger behouden.
Anders cilinder wegbrengen Honen + nieuwe zuiger (Laten doen)
Big end, moet gebalanceerd worden? (Laten doen)

Wat zou dit ongeveer gaan kosten?

Reg. datum:
12 jun. 2016
Zaakje hier in de buurt doet bigend persen voor 270€ en volgens koste hohnen en nieuwe zuiger plus veren iets van 180€. Krukas lagers voor het blok met kokusan ontsteking gaat je via Ktm 180€ kosten. Main schaft lager kost 80€(die kan je alleen via Ktm krijgen als je meteen de goede wil)

general failure

Reg. datum:
03 jan. 2010
quote:
Roy "R" schreef op 10 november 2017 @ 23:55:

[...]

Ah ja... heb je hier in de Achterhoek niet zoveel last van :P

Ja het waren de spacers weer! Met de brander drop, roken deden ze, toen kwam er beweging in. Papa heeft weer gewonnen. Andere set (Haan wielen) gekocht en nu eindelijk er onder gezet. Is het pimp festijn begonnen. Nu nog andere zadel overtrek en de nieuwe stickerset erop. Dan is het weer toonbaar. Ow ja niet vergeten een andere radiator, die lekt niet maar heeft een bijzondere creatieve, organische vorm aangenomen bij de laatste crash...

quote:
LockOn schreef op 11 november 2017 @ 14:26:
ktm LC4

Maar even een plaatje om het forum op te leuken :D

Ik las dat Roy bezig was om z'n lagers misschien te vervangen, in de toekomst zal mijn blokje ook eens aangepakt moeten worden.

Ik dacht aan lagers vervangen (Zelf doen)
Compressie meten mits goed cilinder en zuiger behouden.
Anders cilinder wegbrengen Honen + nieuwe zuiger (Laten doen)
Big end, moet gebalanceerd worden? (Laten doen)

Wat zou dit ongeveer gaan kosten?

Hoi, mooie plaatje. Waarom bezorgt over het blok? Ik zou minstends de zuiger vervangen. Dat ding zit er al veel te lang in en kan lelijke schade aanrichten. Een nieuwe zuiger is de modificatie die merkbaar meer vermogen geeft en de bike beter laat starten. Honen van cilinder alleen als het patroon er uit is of schade is. Anders alleen nieuwe zuiger en ringen.
Big end moet alleen gebalanceerd worden als die uit elkaar geperst gaat worden. Dit is vaak niet nodig.

Ga je off road rijden? Sua is dol op noppuh.

zx6r 1998

Reg. datum:
07 jun. 2010
Ben helemaal niet bekend met de geschiedenis van dit apparaat, en ben er bang voor dat die lagers er een keer uit gaan rammelen. 20.000 kilometers zijn zomaar gereden, maar wellicht heeft hij heel lang stil gestaan vanaf 1997 :P of heeft iemand anders het blok al eens los gehad. Hieruit neem ik op dat het big end wel meer kilometers kan draaien?

Ik rij vooral op de weg, af toe eens een strookje gras meenemen. Misschien in de toekomst nog eens een offroad tourtjes ofzo.

Reg. datum:
12 jun. 2016
Volgens mij is dat geen blok uit 97 wat daar onder hangt maar ik kan het verkeerd hebben

zx6r 1998

Reg. datum:
07 jun. 2010
Daar kun je wel eens een punt hebben, frame is van 1997 volgens kenteken bewijs. Kappen set van 2003 model heb ik me laten vertellen. Maar dat geeft niet veel meer inzicht over de geschiedenis van wat er met dit blok gebeurd is.

Reg. datum:
12 jun. 2016
Even gekeken in de lc4 fb groep en weet wel wie de oude eigenaar was

zx6r 1998

Reg. datum:
07 jun. 2010
Ben benieuwd? de handelaar waar ik hem van kocht gaf aan dat hij uit de buurt van steenwijk kwam.
LockOn wijzigde dit bericht op zondag 12 november 2017 10:12 (76%)

Reg. datum:
11 sep. 2004
Post maar even een plaatje van de andere kant van het blok, daar is meer verschil tussen de bouwjaren .

Zuiger/zuigerveren zijn niet zo'n probleem bij LC4's als die versleten zijn gaat de motor veel olie verbruiken en het vermogen gaat achteruit.

Als er een nieuwe drijfstang of big-end lager in moet, moet je die persen en richten.
Big-end lager los vervangen zou ik niet adviseren overigens, KTM verkoopt ze ook alleen als setje meen ik.

general failure

Reg. datum:
03 jan. 2010
quote:
LockOn schreef op 12 november 2017 @ 09:01:
Ben helemaal niet bekend met de geschiedenis van dit apparaat, en ben er bang voor dat die lagers er een keer uit gaan rammelen. 20.000 kilometers zijn zomaar gereden, maar wellicht heeft hij heel lang stil gestaan vanaf 1997 :P of heeft iemand anders het blok al eens los gehad. Hieruit neem ik op dat het big end wel meer kilometers kan draaien?

Ik rij vooral op de weg, af toe eens een strookje gras meenemen. Misschien in de toekomst nog eens een offroad tourtjes ofzo.

Ik heb een SMC 660 gehad. Een compelete motorrevisie laten doen. Daarna heb ik er 33.000 km mee gereden tot dat tie gejat werd. Motor voelde nog aan als nieuw. Maar wel veel olie wissels gedaan. Elke 25 draai uren, was bijna altijd minder dan 1000 kms.

http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/1354466284Nblub_fotooz_083.jpg

Goede oude tijd. Ik mis die oude beer nog steeds. Afgezien van tankslapper achtige taferelen in lange bochten was het een verschrikkelijk goede weg motor. Mijn SX450f is een ramp op de weg. In het terrein en baan is het de betere keus 8-)

Reg. datum:
13 jun. 2011
Ik wil mijn zuiger vervangen ivm veel carterdruk, waar kan ik die het beste bestellen? Helaas is er voor mijn oude blok niet veel te vinden.. Het is voor een lc4 620 uit 1994.

Reg. datum:
11 sep. 2004
Volgens mij is dat hetzelfde als een nieuwere 620. Zolang de boring maar klopt. Drijfstang is ook hetzelfde, de 600 had een andere zo uit mijn hoofd. Zou ik ff moeten checken. Ooit een keer een wössner zuiger uit Letland besteld op Ebay was spotgoedkoop. Zal eens kijken of ik de verkoper nog weet.

zx6r 1998

Reg. datum:
07 jun. 2010
Heeft iemand ook het probleem dat je niks ziet als het donker is, het lichtbeeld geeft niet een heldere straal. En daarna blijft er bijna niks over. Iemand tips? Zie foto's hierboven.
LockOn wijzigde dit bericht op dinsdag 21 november 2017 15:03 (0%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.