KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

En andersom net zo. Het wiel eruit wil alleen met de remklauw los.
Heb zelf btw geen speling achter.

Niets gevaarlijks aan, doe het met een spuitbus, niet met mijn vingers.
Je gaat ook niet met je handen in de klauw van een draaibank zitten als deze gebruikt word.
Maar de grote vraag; waarom slaat hij direkt af? Ik raak geen ketting of tandwielen o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met de hand draaien jongens.

Vroeg of laat gaat het een keer mis.
Rode ketting is best hip.
hqdefault.jpg
 
Zow mag me vanaf gisteren ook weer officieel melden hier. Mijn ouwe 660 smc terug gekocht *O*
Zijn er nog meer 660 rijders hier eigenlijk?

Groeten Ray
 
En andersom net zo. Het wiel eruit wil alleen met de remklauw los.
Heb zelf btw geen speling achter.

Niets gevaarlijks aan, doe het met een spuitbus, niet met mijn vingers.
Je gaat ook niet met je handen in de klauw van een draaibank zitten als deze gebruikt word.
Maar de grote vraag; waarom slaat hij direkt af? Ik raak geen ketting of tandwielen o.i.d.

Again:

Zijstandaard?
Er is voor de motor geen verschil of jij erop zit en hem in z'n 1 zet of dat hij op de bok staat en hem in z'n 1 zet.

Rode ketting is best hip.
[afbeelding]

Ja maar stompjes of een brommer die omflikkert niet :P



Wat voor ketting raden jullie trouwens aan? Heb een nieuwe nodig.
 
Zijstandaard
Aha het kwartje valt nu pas.
Dacht dat je bedoelde ketting smeren op de zijstandaard.
 
Een hellingschakelaar :? Als ik een wheelie of stoppie maak slaat hij ook niet af hoor.

En als je vingers wil verliezen dan moet je je ketting smeren met draaiende motor in zijn 1 |(

Vraagje, hebben jullie speling op de achterremklauw? Ging het ontbreken van remkracht achter aanpakken maar zit best wat speling op, 1 van die rubbers is versleten. Maar meteen nieuw setje gekocht en dan loop ik het allemaal even na. Vind het overigens beste een gekke constructie. Om klauw los te maken moet heel je achterwiel eruit :?

ik ben timmerman, als ik mijn vingers verlies, dan is dat iig niet met ketting smeren _O-
gewoon een kwestie van een degelijke bok en hem goed neerzetten met het meeste gewicht voor zodat het voorwiel op de grond staat. en natuurlijk niet als een bezetene aan je gas lopen jengsen.

als je remblokjes achter bijna op zijn dan kun je wat speling op de klauw hebben, wanneer je je rem intrapt is het weg als het goed is. het voordeel van de constructie van de achterremklauw is dat je hem niet te borgen voor op het circuit bij ons ;)
 
Wel apart dat er zo weinig 660ers in NL rondrijden.
Niet dat ik ooit een 640 tegenkom, maar een 660 is al helemaal zeldzaam volgens mij.
Ook 10 jaar geleden.

Heb btw tijdens mijn motorrijles geleerd dat de makkelijste en beste manier van kettingsmeren is door een motor op de middenstandaard te zetten,
maar idd. Als je wat borrels op hebt wil je wel wat overmoediger worden :)

Hier ff de spiegels
360.jpg


360.jpg
 
Wel apart dat er zo weinig 660ers in NL rondrijden.
Niet dat ik ooit een 640 tegenkom, maar een 660 is al helemaal zeldzaam volgens mij.
Ook 10 jaar geleden.

Heb btw tijdens mijn motorrijles geleerd dat de makkelijste en beste manier van kettingsmeren is door een motor op de middenstandaard te zetten,
maar idd. Als je wat borrels op hebt wil je wel wat overmoediger worden :)

Hier ff de spiegels
[afbeelding]

[afbeelding]

en, meer trillingsbestendig dan die booster spiegels?
 
Die vielen nog wel mee eigenlijk. Zag er gewoon niet genoeg in om op de snelweg veilig te kunnen rijden. Eigenlijk trilt die hele motor van mij niet eens. Zal wel geluk hebben. Kan prima lang rijden zonder last oid.
 
Die vielen nog wel mee eigenlijk. Zag er gewoon niet genoeg in om op de snelweg veilig te kunnen rijden. Eigenlijk trilt die hele motor van mij niet eens. Zal wel geluk hebben. Kan prima lang rijden zonder last oid.
Nou.. denk dat je het getril gewoon gewend bent. Rij maar eens een exc, dan merk je het verschil. :Y
 
Hahahaha dat denk ik ook. Had er ook nooit last van totdat je wat anders exc rijd. Dan is het ineens uhh smooth. Of je moet gewoon beesten op een Lc4, dan merk je het trillen niet.
Een oudere Lc4 voelt nu eenmaal aan als een blender vol stenen. Geeft karakter })
 
Zou mn gereviseerde blok olie mogen zweten bij een nieuwe pakking? Dacht ooit iets gehoord te hebben dat zo'n pakking uitzet door de warmte en iets later wat beter zn werk doet? (Gaat om de pakking tussen de 2 carters in, midden van het blok.)
 
mijn 625 cc 640 lc4 sm had 91 nm koppel op de testbank. met keihin fcr 41.
91nm lijkt me sterk, koppel hangt voornamelijk af van de cc's en dan levert een 625cc gewoon geen 91nm zonder bv een turbo. Met noppenband levert de mijne meer koppel omdat de rol afgeschoten wordt door de noppen, dat versnelt hem wat extra. Dus klopt de meting niet, misschien namen ze wel een erg ruime omreken methode maar tussen de diverse testbanken zit ook een hoop verschil.
 
91nm lijkt me sterk, koppel hangt voornamelijk af van de cc's en dan levert een 625cc gewoon geen 91nm zonder bv een turbo. Met noppenband levert de mijne meer koppel omdat de rol afgeschoten wordt door de noppen, dat versnelt hem wat extra. Dus klopt de meting niet, misschien namen ze wel een erg ruime omreken methode maar tussen de diverse testbanken zit ook een hoop verschil.
Denk het ook. Een ktm 950 trekt rond de 90-100nm koppel eruit. En we weten allen dat de 950 een 640 kapot maakt. 91nm is momenteel een droom. Wil niet iemand een supercharger of turbotje op zijn 640 knallen, ben benieuwd naar de resultaten :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan