Wat een lelijk rotding..

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Goedendag,

Met het vorderen van de jaren merk ik dat in het begin van mijn 2 wielerige 'carriere' sportmotoren toch wel erg stoer waren.
sjoppers was iets waar je om moest lachen.

Na vele jaren en in het beginperiode dat ik voor anderen sleutelden en vele een sjopper hadden kwam langzaam de waardering voor andere modellen, andere denkwijzes , andere manieren van rijden door bijv/ modder en zand.

Je kijkt een keer Dakar ipv Moto GP en denkt, ja als ik ballen had zou ik dat ook wel eens willen doen.

Maar na al die tijd zijn er toch bepaalde motorfiets of andere 2 wielers waarvan je bij jezelf denkt....nee dit is het dus niet voor mij.

Het gaat mij niet om het merk, het gaat mij niet om de toepassing, maar bij sommige modellen denk je "nee, die had wat mij betreft achter op bierviltje of de tekentafel mogen blijven"

wat een eigenaar met zijn/haar motor doet NA AANSCHAF is al te zien in onderstaande 2 topics...

een beetje onderbouwing mag, in iedergeval 3 kernachtige woorden.

voor inspriratie kan men kijken naar de volgende topics, hoewel duidelijk is dat lang niet alles daarin onder bovenstaande beschrijving valt. de bedoeling is standaard motorfietsen.

Post hier alleen een bijzondere motor

Het gedrochten topic

Indien iemand een standaard motorfiets vind in bovenstaande topics en dit (iig met 3 woorden) kan onderbouwen, kan de foto natuurlijk hier ook plaatsen, inc commentaar :) .


Een aantal voorbeelden zal ik zo even plaatsen, doet u mee ? :)
 
Laatst bewerkt:
In deze post zal ik een top 10 bijhouden die, mits onderbouwd, aan verandering onderhevig kan zijn.
Dus als je een standaard af fabriek motorfiets weet die lelijker is als iets uit deze top 10 , dan zie ik die graag verschijnen , maar ook weer niet ;)

Op Veler verzoek en met een overweldigend aantal stemmen op NR 1 :

full


redamazonas.jpg

j8vb5glkh1m7.jpg

full

bmw-scarver-11.jpg

544b67e4f6195e31bd4fe96da5cc38e5.jpg

2.jpg

full

cf-moto-v3-sport-3.jpg

147650@suzuki-hayabusa.jpg

Buellrr1000.jpg

ducati_multistrada_620_2006_1_lgw.jpg


Als eervolle vermelding het enige accesoire waar elke motorfiets lelijk mee te krijgen is :
56960_1_o.jpg

de Vetter kuip.
 
Laatst bewerkt:
Hier zal lang niet iedereen het mee eens zijn (dat hoeft uiteraard ook niet) :
supermono-93.jpg


veel te duur, weinig vermogen , alleen als circuitmotor uitgebracht.
 
Philippe-Starck-Motor.jpg


als je je huis zou laten inrichten door de man die deze motorfiets ontworpen heeft zou men toendertijd iig overtuigd zijn dat je geld over had.
normale smaak daarentegen..
 
Overigens kwam ik deze ook tegen, ook in bovenstaand topic, maar het lijkt me wel prima rijden, net als die starck hierboven.
full
 
_suzuki-van-van-2.jpg


even getwijfeld, maar de reden dat deze in mij opkwam :

andere lichte motorfietsen zijn beter bedacht, styling is eigenaardig inc dikke achterband, slechts 11 kw en de proporties zijn ook eigenaardig.
toon mij een andere 11 kw fiets die nog gekker is :)
 
Ik vind al die motoren die je tot nu toe post gewoon tof *D

WTF is de sluitende definitie van lelijk :?

ik heb net Zen en de kunst van het motoronderhoud gelezen en nog niet uit.
als je het erg vind ga ik dus geen definities geven aangezien Lelijk vervangen kan worden voor Kwaliteit.

de vraag was dan ook wat en waarom men de motorfiets die men plaats 'lelijk' vind.

dus vertel wat je er tof aan vind.:)
 
~http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007-Ducati-Multistrada1100a.jpg~[img]

[img]http://www.motor.nl/media/m/j8vb5glkh1m7.jpg


Pfff... die Multistrada 1100 is zo lelijk dat ik al zeker 7 foto's niet in beeld krijg dus jullie doen het maar met de link...
 
Laatst bewerkt:
full


eigenlijk zit deze op het randje, maar het is een 'productiemodel'

Te zwaar, een autoblok in een motorfiets wat zelfs een NL bedrijf nog fatsoelijker kan met een diesel, uiteraard ook weer veel te duur voor wat het kan.
 
~http://www.raptorsandrockets.com/images/Ducati/2007_Ducati_Multi_1100_2rn.JPG\[img]
[[url="http://www.motor.nl/media/m/j8vb5glkh1m7.jpg"]afbeelding[/url]][/quote]

[img]http://www.raptorsandrockets.com/images/Ducati/2007_Ducati_Multi_1100_2rn.JPG

Dit is inderdaad ERG lelijk.
ik had er een paar in marktplaats staan, voor onder de 3000 euro een ducatie waar je niet op gemarteld word omdat het een supersport is.Zeker met koffers een aparte 'reisgenoot', tegenwoordig kosten ze ook niet meer zoveel, net als de TDM eigenlijk.


Een betere koop dan een oude ss600,750 en zelfs 900

maar om nou te zeggen dat die mooi is ;)

DIE BMW behoeft nog geen eens 3 woorden idd :/
 
Laatst bewerkt:
ik heb net Zen en de kunst van het motoronderhoud gelezen en nog niet uit.
als je het erg vind ga ik dus geen definities geven aangezien Lelijk vervangen kan worden voor Kwaliteit.

de vraag was dan ook wat en waarom men de motorfiets die men plaats 'lelijk' vind.

dus vertel wat je er tof aan vind.:)

Nee, want dat was de vraag niet ;)



Kijk, ik verwacht dat jij zoiets leuk vind:

6354905305092292202015-Yamaha-R3.jpg


Die vind ik dus 'niet mooi'. Samensmeltsel van alle SS motoren van de afgelopen jaren, geen eigen identiteit, motorkarakteristiek dat geen eigen gezicht heeft en lekker rijden doen ze ook niet op de openbare weg. Constant uitgedaagd worden de grens op te zoeken. Doe mij maar een Blackbird :P
 
Nee, want dat was de vraag niet ;)

Kijk, ik verwacht dat jij zoiets leuk vind:

[afbeelding]

Die vind ik dus 'niet mooi'. Samensmeltsel van alle SS motoren van de afgelopen jaren, geen eigen identiteit, motorkarakteristiek dat geen eigen gezicht heeft en lekker rijden doen ze ook niet op de openbare weg. Constant uitgedaagd worden de grens op te zoeken. Doe mij maar een Blackbird :P

wel mijn vraag aan jou :)
de ktm 390 , die beter op papier is vind ik lelijk om te zien, lijkt me wel leuk rijden, maar niet zo geslaagd als de R3.
Wat ik mooi vind is dat mijn een sportmotor weet neer te zetten waar men ondanks de fluttige regels op kan rijden als je beperkt ben als je maar 35 kw kan.
Ja had al veel eerder gekund, maar ik vind dat de fabrikant niet zo veel blaam treft als de overheden met al hun getrapte rijbewijzen.

De blackbird kaart wint altijd, dus doe IS/eens/'s/es wat beterdurs ;)
 
Ik besef mij goed dat er veel HD liefhebbers op MF zitten, ondanks dat ik 2 keer in Faak geweest ben kan ik nog niet doorgronden wat er nu zo speciaal is aan HD.... overtuig mij :)

1436737261223.jpg


Uit noodzaak van de oficiele HD site geplukte afbeelding, ervan uitgaand dat deze origineel is.
geen technisce innovatie sinds....Ronald reagan ? , geen opgave van Pk's ,maar ook dat schijnt er bij te horen.
en idd trekkracht is ook belangrijk.
Een 'scene' met , zoals het iig lijkt, aan de ene kant doctoren en advocaten met een nieuwe motor, kleding, accesoires en vrouw achterop.
aan de andere kant bebaarde , getatoeerde kerels op afgetrapte compleet verbouwde oude harleys met een getatoeëerde vrouw achterop die overduidelijk NIET nieuw is in wat voor opzicht dan ook :+

Dat is iig mijn indruk van Faak.
leuk om een keer te zien hoor,maar om dat nou als 'lifestyle' te hebben ...

7382333138_00933f2b16_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
WTF is de sluitende definitie van lelijk :?
Open deur, bal voor het doel, inkoppertje.....

kijk eens in een spiegel?


Ik denk niet dat er een sluitende definitie is. Die ontwerper motor die vind ik wel tamelijk lelijk.
En bij die harleys, het is een goede basis om iets moois van te maken. Af fabriek valt het nog wel mee.
 
Mooi van lelijkheid. Staat nog 1 te koop op het forum Suzuki impulse
full
 
Laatst bewerkt:
Zelden zoveel gedrochten bij elkaar gezien. dat is waar. Maar volgens mij hoort de Starck definitief niet thuis in dat rijtje.
Ik vind dat een mooi ontworpen en doordacht design.
 
Terug
Bovenaan Onderaan