Bij koude start valt de motor uit

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.024
2.577
Hallo allen, ik zit met het volgende.

Bij het koud starten van de motor valt hij uit.
Het toerental daalt en de motor valt uit. Pas na een aantal keer starten blijft hij lopen en dan zijn er ook geen problemen meer. Op zich niet heel erg maar ik zou graag weten hoe dit komt.

Starten met of zonder choke, geen verschil.

Motor: CBF600 - 2006

Filmpje:
 
Als koud starten met of zonder choke geen verschil maakt zou ik de bediening/werking van de choke controleren.
Modeljaar '06 is nog net met carburateurs toch? Dan idd :^


Bij motoren met injectie is de 'choke' vaak niet meer dan stationair toerentalverhoger ipv mengselverrijking, maar ook dan blijft het advies "controleer de werking".
 
Als je een carburateur-motor koud kan starten zonder choke, staat hij - onderin- veel te rijk lijkt me..

Denk hier net aan en misschien niet geheel onbelangrijk.. De motor is op 25kw gezet door de dealer.
Vraag me af of hij hem ook opnieuw heeft afgesteld..

Motor is voorzien van inlaatrubbers met kleinere opening.
 
Laatst bewerkt:
Denk hier net aan en misschien niet geheel onbelangrijk.. De motor is op 25kw gezet door de dealer.
Vraag me af of hij hem ook opnieuw heeft afgesteld..

Motor is voorzien van inlaatrubbers met kleinere opening.
En is het euvel daarna ontstaan?

Zo ja: terug en in orde laten maken, lijkt me :)
 
Dus, het probleem is opgelost *O*

Heb het mechanisme van de choke eens nagekeken, en met weinig kracht krijg je alleen het eerste stukje van de choke uitgetrokken. Moest gewoon meer kracht zetten om de hele choke uit te trekken.
Alles even ingevet, nu start de motor zonder problemen of uitvallen. Zelfs na 1 week stilstaan.

Potverdorie had ik dit maar eerder geweten |( , dit kan zo in het sleutelblunder topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan