Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 31

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een voorwielkapje liggen. Is in niet zo'n beste staat maar misschien kan ik er iemand blij mee maken die er nog wat van wil/kan maken.

Twee van de vier bevestigingspunten zijn kapot en de achterkant is ingekort (ik weet niet waarom). De lak is goed op een paar kleine steenslagputjes na.

Voor een kratje grolsch (of 10e) is ie op te halen. Voor 15e stuur ik hem naar je toe...

Photo%2026-03-16%2022%2010%2002.jpg


Photo%2026-03-16%2022%2010%2013.jpg


Photo%2026-03-16%2022%2010%2039.jpg


Deze dus:

Photo%2011-09-15%2016%2049%2014.jpg
 
Een cbr600 rr of sp1 en waarom ?
Heb je op beide modellen al gereden? 600rr heb ik geen ervaring mee, kan ik dus niets over vertellen. De sp is een heerlijke bike, stuurt lekker en heeft veel koppel in iedere versnelling weer. Het geluid van de 2 cilinder alleen word je al vrolijk van, van een 4 cilinder kan dat wel leuk klinken. Het is wat je zelf wilt, je bent met een 2 cilinder wel meer "bezig" dan met een 4 cilinder (het bokt wat meer in de lagere toeren). Een 4 cilinder is daarin wat rustiger.
Een voordeel heb je met die 2 bikes wel en dat is de betrouwbaarheid van Honda :Y
 
Een cbr600 rr of sp1 en waarom ?

Ik heb geen ervaring met een 600, maar als je een keer hebt gereden op een SP ben je verkocht........
Ik ben begonnen op een VFR800 omdat ik toen dacht dat een SP 'te veel' motor zou zijn voor een beginnende motorrijder. Maar ik heb eigenlijk zolang ik de VFR heb gehad alleen maar met een schuin oog naar SP's gekeken.

Zoals hiervoor ook al aangehaald rijdt het bij lagere toeren mss niet allemaal even soepel, maar als je dan het gas open draait, die klappen van de 2 cilinders zijn echt verslavend })
 
Een cbr600 rr of sp1 en waarom ?
sp1...
instant power(vanaf 2000 toeren)....geen gejaag in toeren, brute kracht.
enorm sterk blok (van de cbr weet ik het niet)
retro fiets met voldoende looks , en toch al zeer modern.
wil je het verschil maken op circuit...dan geen sp ;)

ob6d heeft beide fietsen...die zou je een goed antwoordt kunnen geven.
ik kan alleen vergelijken met de cbr F2...en zou niet eerlijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Setje onbeschadigde originele Honda SP1 spiegels en backsteps. Wegens afhaken koper weer beschikbaar.

1) Setje onbeschadigde originele Honda spiegels. Set L+R 25 EUR.





2) Set onbeschadigde, zo goed als nieuwe, originele Honda backsteps L+R. Set 100 EUR.





Bij interesse graag PM.
 
Een cbr600 rr of sp1 en waarom ?
Ik heb gereden van ktm lc4, cbr 600, cbr 900, cbr 1000, kawa z1000 en nu mijn tweede VTR SP1 en wil niks anders meer.
Kies je voor woon/werk verkeer, motor die zuinig is, enz enz enz kies dan voor CBR of CB ben je liefhebber kies dan voor VTR SP1/SP2
 
fijn pasen allemaal !!!!


wordt er nog gereden?.....
Hebbie naar buiten gekeken ? -O-
Ik ga (moet) naar een meubelzaak(op 2e paasdag!!!) kijken voor een nieuwe bank :r
Nog nooooit gedaan en altijd gezegd dat ga ik ook nooooooit doen... -O- :r
 
Laatst bewerkt:
Als de sp op de standaard stond had ik tussen de dempers en achterbrug genoeg ruimte, maar zodra ik er op ging zitten kwam de linker demper tegen de achterbrug. :/ :?
Heb nu de moertjes (die ik al tussen de steun en het subframe had gedaan) er tussenuit gehaald en vervangen door bobbins (jaja....). De steun steekt nu ong 2cm uit (niet te zien overigens) en heb de carbon beugel van de binnenzijde naar de buitenzijde van de steun verplaatst.
Als ik nu er op ga zitten, zit er ongeveer een cm ruimte tussen de demper en de achterbrug *D

Heb ook gelijk de duocover maar geborgd, was er nou toch mee bezig... :)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, staan ze nu aan de achterkant nog een beetje gelijk.
Ik ben bij mij toen lang bezig geweest om ze achter gelijk te krijgen en ook niet tegen de achterbrug te laten lopen.
En dat terwijl mijn uitlaatsysteem van een sp2 af komt. :?
 
Heb de rechter zijde ook iets meer naar buiten laten steken, ze zitten naar mijn idee nog best goed, scheelt maar een klein stukje.
Je had er toch geen last van met de Sato's, of toen ook met je Akra's?

Edit: Heb wel het idee dat het gezanik daarmee na de crash gekomen is, misschien heeft de beugel daardoor ook wel een tik gehad...
 
Laatst bewerkt:
Bij mij was het monteren van de Akra' ook een flink gehannes, maar na heel veel passen en meten met de uitlaatbochten het recht gekregen, links steekt iets verder uit kwa linkpipe dan rechts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan