Kymco AK550

Ik ben ook wel benieuwd wat je indruk was van de remmen en vering. Voor zover je dat hebt kunnen beoordelen (nieuwe remmen, kort ritje....)

Aan foto's inderdaad geen gebrek.

Mvg, Bob
 
@Mojave
Ritje was niet al te lang en de motor had amper gedraaid, was eigenlijk nieuw dus de remmen waren nog niet optimaal.
Had ik toen zelf ook een paar jaar terug met mijn Xc.
remmen zijn pas goed los na een paar honderd kilometer.
Zadel zat ook erg goed, vering heb ik eigenlijk geen tijd voor gehad om over na te denken.
Ook vergeten m'n helm in de buddy te passen... maar heb de ruimte in de buddybak wel gezien en dat zit denk ik wel goed voor m'n helmpie.


@webengine: Leuk zoveel fotos en info jij hebt m.b.t. de AK550 etc.

Ikzelf ben rond de 185-190 dus zal net als jou ook goed zitten op de AK550 al moet ik de testrit dus nog maken.

Ik woon zelf in Heemskerk dus Zwanenburg is mij wel bekend, mijn vriendin woonde daar destijds dus reed vaak langs DJ Scooters.

Deze was speciaal voor mij even op locatie gekomen.
Demo's zijn vooralsnog niet echt of officieel voor handen.
Om misschien iets te regelen kun je ten aller tijden contact opnemen via een dealer... of even proberen te bespreken via >>> kymco.nl/contact
Kymco.nl is altijd redelijk vlot met antwoorden, dat hoor je wel eens heel anders bij andere merken.
Ik wil je overigens best wel adviseren om zoiets evt. ook via DJ scooters te kopen dat is 10X leuker als zo'n stomme toonzaal van een of andere MP store.
Danny de eigenaar is een prima vent en hele echte officiële Kymco dealer, ik heb mijn vorige motorscooter ook bij hem nieuw gekocht.
Bij een service beurt kan je in sommige gevallen ook wel even tijdelijk een brommer of auto mee krijgen

Zoals ik eerder aangaf is de eerste levering waarschijnlijk al bijna compleet voorbestemd en gaan zeer binnenkort op weg naar hun baasje, of worden op dit moment bij enkele dealers ondergebracht.

Over een week of 4 komen er weer een stuk of 8 á 10 met de boot binnen.
Waarvan je er als je dat zou willen misschien wel één van zou kunnen bestellen.

Waarbij ik wil opmerken dat de actieprijs alleen geldig is voor de AK's die daadwerkelijk voor 1 september op kenteken worden gezet
Bestellen in de laatste weken van Augustus betekend dus al dat je niet kan profiteren van de tijdelijke actie prijs.
Dus als het er op aankomt is het al bij al nog kort dag als je zoiets nu al zou willen hebben.

De scootermarkt in NL. is best krap het is dus niet zo dat die dingen met bosjes het land in komen, daarvoor moet je meer in de zuidelijke landen zijn.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Had het van de week al via FB gezien en nu net in een privé gesprek gehoord, maar er staat o.a. sinds dinsdag een AK550 bij:
Contact - Pels Scooters & Motoren
Die zit in Utrecht, heb je intresse en in de buurt dan kan je daar dus eens gaan babbelen of misschien wel rijden?

Het toeval wil dat ik daar zelf a.s. zaterdag ook even moet zijn i.v.b.m. het feit dat dit de start locatie wordt van de jaarmeeting tour van mijn Kymco tour cluppie.
Ik ken de zaak en de details voor de rest niet dus e.a is puur toeval. maar de AK staat daar wel ;)

Een glimmende grijze, dus niet mat!
image.php


Foto's gemaakt door Pels
image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit gemaakt op de AK550, vind hem echt mooi en ook super rijden, tikje minder lichtvoetig als de nieuwe Tmax maar wel een bak meer power met een mooie donkere sound, zitruimte ruim voldoende met een op het eerste gevoel (half uur) heerlijk zadel.
M'n Shoei Neotec systeem helm in maat L past trouwens met gemak onder het zadel.

Wat ik niet snap is het display, het Noodoe scherm in het midden is perfect af te lezen maar de schermen links en rechts vallen totaal weg zolang je niet in de schaduw rijdt, onbegrijpelijk hoe ze dit hebben kunnen designen en ben dan ook erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, mits opgelost is de AK550 de nummer1 voor mij.
 
Mooi verhaal, zadel zat zeker berengoed.
En de ruimte is idd. formidabel.
Heb niet zo veel tijd gestoken in de cockpit, maar het is een feit dat de buitenste 2 meer spiegelen als de middelste.
Je kunt wel de middelste met de stuurknoppen omtoveren tot km.teller.
Maarja dan mis je nog een bak aan functies die alleen in de buitenste zitten.
Morgen ga ik mijn helm er even in proberen te steken, mijn helm is niet makkelijk want in de X-ADV paste hij niet en in Tmax 2014 was het 5x passen voor hij er net aan in paste.

Grappig eigenlijk dat het een behoorlijk kleine scooter is, de lengte is zelfs korter als mijn Xc, maar wielbasis is wel langer.

Jammer van die cockpit idd., weet niet of dit ooit goed komt :?

Mvg. Jan

p.s.
Waar ben je geweest Mario ?
 
Laatst bewerkt:
Ok ha ha ja Pels, ga morgen even kijken naar dat ding bij Pels alleen lijkt mij dat glimmend Audi grijs niet al te geweldig, maar kleur blijft persoonlijk en ligt gevoelig... de zwart matte vondt ik wel OK.

Ik heb hier vermeld op een paar pagina's terug dat ScooterXpress er melding van had gemaakt dat er nog wat aan de cockpit spiegeling zou worden gedaan.
Maar lijkt mij lastig, dacht zelf dat het misschien oplosbaar was door de cockpit stand te veranderen, maar dat lijkt mij wel een aardige ingreep... folie heb ik ook aan zitten denken

Het vreemde is dat ik er met al mijn contacten er in die paar weken niets over heb gevonden/gelezen.... maarja Taiwan loopt enigszins achter zoals je in mijn berichtgevingen hebt kunnen lezen.

ScooterXpress had het ook over 12,5 liter tank terwijl het 15L is, nou zou dat een verspreking kunnen zijn?
Maar blijft raar dat ik er nog niets van weet, waarbij ik toch ook wel wil opmerken dat ScooterXpress dat toch niet zo maar opschrijft "dat er nog wat aan wordt gedaan" in zijn eerste verslag :?
 
Laatst bewerkt:
Dat lila-grijs is mijn kleur ook niet.

Dan heb ik dat inderdaad uit dat verhaal van scooter Express, maar als je morgen gaat moet je de AK maar eens met z'n rug in de zon zetten, je ziet dan alle tekens waar leds achter zitten maar wat op dat moment aangelicht wordt zie je totaal niet totdat je bv met je hand het display in de schaduw zet.

Vanochtend trouwens gereden op een Tmax SX en vanmiddag op de AK, heb ze dus goed tegen elkaar af kunnen wegen.
 
Woow binnen een paar uur dat geeft perspectief.

Yamaha scheelt 10 kilo en dat merk je wel.
Yamaha heeft gewoon ook een conventionele cockpit.
En Yamaha verkoopt gewoon als all-time marktleider.... daar kun je niet omheen.
Wel jammer als de weerspiegeling er toe lijdt dat het misschien wordt genegeerd
 
Laatst bewerkt:
Hier kan je goed zien dat het display totaal onleesbaar wordt in bepaalde situaties terwijl het Noodoe scherm daar totaal geen last van heeft, ventje heeft wel erg veel haast trouwens!!

 
Nee helaas niet,
was wel de bedoeling maar heb lopen beesten gisteren avond. ;(
Zal van de week een herkansing doen want moet toch die kant nog op.
Leuke foto's overigens, mijn dank daarvoor.

die vent op dat youtuppie rijd zeker als een gekkie, misschien wel normaal daar in Italië ?
Gedraagt zich een beetje als de trage versie van die Zweedse Ghostrider

Maar het cockpit spiegel verhaal is hier in het topic al eerder aangehaald via de test die ik had vertaald, dus weet ook wel dat het zo is.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat ze dit flikken, want mijn Xc cockpit is ook al niet spatzuiver op dat gebied... je zou denken dat ze daar wel lering uit trekken, maar nee hoor... en ze doen er vervolgens gewoon een schepje boven op.
Doe normaal en gebruik gewoon conventionele analoge meters in een goeie behuizing want dit
slaat nergens op natuurlijk.

Zit me wel af te vragen of dit hem de kop gaat kosten, of dat het voor lief wordt genomen :?

Merk jij 10 Kg verschil?

Volens alle vergelijkings testen wel en je hoort het nu ook weer terug van Mario die beiden binnen een dag heeft gereden.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Of dat door het gewicht komt of het totaalplaatje is dus de vraag.

Mijn Pan weegt 330, mijn FJR woog 290, de eerstgenoemde rijdt makkelijker en lichter maar is 40 kg zwaarder.

Het is maar een idee.
 
Oké, dacht dat je daar een toertje zou starten vandaag.

Ik snap het ook niet dat ze denken hier mee weg te komen, de rest straalt echt degelijkheid en kwaliteit uit en dan laat je die steek vallen, voor mij iig een deal breker
 
Toertje "voorrijden" (generale repetitie)met start locatie vanaf Pels, dus even kijken of ik het goed heb gedaan in Basecamp t.b.v. Garmin en er eventueel nog opstakels uit halen... of kijken naar weg opbrekeningen etc. en ook alvast even de eet locatie bezoeken.
 
Tja je haalt er niet zo maar ff 10kg af en plakt dat dan bij de andere scoot, of vice versa :?

Vond de Tmax wat lichtvoetiger als de AK, maar of dat enkel door het gewicht verschil komt lijkt mij niet, enkel een banden wissel naar wat anders kan al veel verschil geven.




Of dat door het gewicht komt of het totaalplaatje is dus de vraag.

Mijn Pan weegt 330, mijn FJR woog 290, de eerstgenoemde rijdt makkelijker en lichter maar is 40 kg zwaarder.

Het is maar een idee.
 
Gewicht heeft vooral met 2 dingen te maken hoe is het gewicht verdeelt en hoe zit het met pk gewicht verhouding.
Daarom is 2 verschillende motoren met 10kg verschil appels met peren vergelijken.

Wanneer merk je 10 kg verschil?
Als je gewoon 2 dezelfe moteren hebt dan merk je 10 kg verschil echt wel.
Bijv orginele tmax.
En er was hier iemand die veel kg eraf had gesnoept dat merk je wel in vergelijking met de standaart max.

Mijn gp is meer dan 20kg lichter dan standaart.
Iedreen die een gp heeft en op de mijne rijd merkt gelijk het verschil
 
Vooral als het on-afgeveerde gewicht zo laag mogelijk is.

Denk aan lichte gesmede wielen en lichtere remmerij, eerste winst in stuurgedrag en eerste verlies voor de knip (duur).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan