Toerenbegrenzer te vroeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMND

MF'er
3 apr 2010
181
0
Emmen (Drenthe)
Na de kleppen te hebben gesteld van mijn Yamaha R6 2006, gaat hij niet verder dan 14.000rpm...
Voor het kleppen stellen liep dat echter wel een stukje door tot 17/18.000rpm!

Het lijkt alsof hij dan al in de toerenbegrenzer springt, voor de rest trekt en rijd hij normaal..

ik hoor het wel!
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de toerenbegrenzer iets softwarematigs is volgens mij bij injectiefietsen, lijkt het me dat je kunt concluderen dat er bij het kleppen stellen iets niet goed is gegaan.

Overigens, het schijnt dat de max rpm voor deze R6'en tussen de 16 en 17K ligt, niet 17/18.000. Desalniettemin, 14.000 is te laag.

Ik zou het proces van het kleppen stellen even goed doorlopen met een WPHB in de hand...
 
Thanks voor de tips heren!
Qua snelheid moest ik ook inleveren..
Toen ik even gereden had en hem opentrok,
Kwam ik in de eerste versnelling uit op 112kmh in plaats van 132kmh..
En topsnelheid 252kmh in plaats van 286kmh

Dus ik leverde best veel in en hier was ik niet zo blij mee! 😁
 
Als je motor na het kleppen stellen niet meer loopt zoals het hoort ga je natuurlijk in plaats van hem weer loshalen en kijken wat je mis hebt gedaan, eerst even de topsnelheid uitproberen. Wat kan er nou eenmaal fout gaan :? :X
 
Ik heb het laten doen, dus probeerde even alles uit om goeie feedback te geven..
Echter heb ik liever tips over hoe diegene het kan verhelpen in plaats van hier commentaar op, bij voorbaat dank! ;)

Ik hoop voor jou dat degene die het gedaan heeft geen tips van een forum nodig heeft om zijn eigen fouten te herstellen... Anders weet je in ieder geval wel waar je niet weer heen moet -O-
 
full
 
nou ja in ieder geval foute boel.

Laat diegenen die het heeft gedaan zijn werk en de afstelling (opnieuw) controleren.

De MF tip die zorgt dat het wordt hersteld, is diegenen die het heeft uitgevoerd aanspreken dat hij systematisch de boel moet nalopen omdat de motor na het afstellen niet meer juist loopt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop voor jou dat degene die het gedaan heeft geen tips van een forum nodig heeft om zijn eigen fouten te herstellen... Anders weet je in ieder geval wel waar je niet weer heen moet -O-

Heb jij wel eens meegemaakt/gehoort dat klepspeling verkeerd stond en er pas bij zoveel duizend toeren er wat van te merken was ?
zeker zo abrupt dat het aanvoelt als een toerenbegrenzen... :/

Ik hoop voor TS (de eigenaar) dat het meevalt en bij het resetten van de computer de toerenbegrenzer per ongeluk verzet is ofzo :?
 
Heb jij wel eens meegemaakt/gehoort dat klepspeling verkeerd stond en er pas bij zoveel duizend toeren er wat van te merken was ?
zeker zo abrupt dat het aanvoelt als een toerenbegrenzen... :/

Ik hoop voor TS (de eigenaar) dat het meevalt en bij het resetten van de computer de toerenbegrenzer per ongeluk verzet is ofzo :?

Niet van de klepspeling maar kunnen een boel dingen verkeerd gaan. Denk alleen al eens aan timing.
 
Thanks voor de tips heren!
Qua snelheid moest ik ook inleveren..
Toen ik even gereden had en hem opentrok,
Kwam ik in de eerste versnelling uit op 112kmh in plaats van 132kmh..
En topsnelheid 252kmh in plaats van 286kmh

Dus ik leverde best veel in en hier was ik niet zo blij mee! 😁

WTF is/wás er met die fiets uitgespookt dat 'ie in z'n eerste versnelling 132Km/h op de teller aangaf en zelfs nú nog 112Km/h weer geeft? Een R6 van dat jaartal loopt in de tweede versnelling qua snelheid ongeveer gelijk op met het toerental. 12.000 toeren is ± 120Km/h, 14.000 toeren is ± 140Km/h ..... In de eerste versnelling kom je met de normale (standaard) kettingwiel vertanding ergens rond de 90 Km/h al aan het einde van het boerenbereik.

252Km/h = ongeveer de top van een R6 (op GPS) met de standaard kettingwiel vertanding.
 
Laatst bewerkt:
WTF is/wás er met die fiets uitgespookt dat 'ie in z'n eerste versnelling 132Km/h op de teller aangaf en zelfs nú nog 112Km/h weer geeft? Een R6 van dat jaartal loopt in de tweede versnelling qua snelheid ongeveer gelijk op met het toerental. 12.000 toeren is ± 120Km/h, 14.000 toeren is ± 140Km/h ..... In de eerste versnelling kom je met de normale (standaard) kettingwiel vertanding ergens rond de 90 Km/h al aan het einde van het boerenbereik.

252Km/h = ongeveer de top van een R6 (op GPS) met de standaard kettingwiel vertanding.
Loopt jouw motor dan niet harder wanneer je in de kroeg zit. :+
 
Zielepoot, waar maak je je in godsnaam druk over?
Je wijkt totaal af van het onderwerp, dus beter hou je je dan gewoon stil? _O-

Quoten is ook nogal moeilijk, zo te zien :)

Maar jij wil schijnbaar liever horen dat je fiets écht stuk gegaan is door je EIGEN gepruts en dat je onder garantie ergens terug kunt komen om het ding te laten herstellen (zodat dat ding wél weer 286 Km/h op de teller aangeeft).

Voor figuren zoals jij hebben ze de "speedohealer" uitgevonden.... Kun je 'm óók snelheden boven de 300Km/h mee aan laten geven _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat hij nu weer doet wat hij oorspronkelijk deed, toen die uit de fabriek rolde?

2006 tachometer problem
In 2006, Yamaha advertised that the R6 had a redline of 17,500 rpm. This is 2,000 rpm higher than the previous R6 model and was the highest tachometer redline of any 2006 production four-stroke motorcycle engine. The true maximum engine speed was limited by the ECU to 15,800 RPM. In February 2006, Yamaha admitted the bike's true engine redline was more than 1,000 rpm lower than what was indicated on the tachometer and had been advertised, and offered to buy back any R6 if the customer was unhappy.

Topspeed 260 km/h (160 mph).

Bron :
Yamaha YZF-R6 - Wikipedia
 
Topspeed 260 km/h (160 mph).

Bron :
Yamaha YZF-R6 - Wikipedia

Kijk dankje voor de info, dit was ik ook tegen gekomen..
Maar vind het ernstig vreemd dat ik 30kmh in moet leveren topsnelheid..
De monteur heeft de motor al weer terug, dus we zullen zien hoe het afloopt!

Wou gewoon weten of iemand iets soortgelijks meegemaakt heeft, kon diegene het zo even uitleggen hoe zij het hebben verholpen!
 
Zielepoot, waar maak je je in godsnaam druk over?
Je wijkt totaal af van het onderwerp, dus beter hou je je dan gewoon stil? _O-

lach maar zo hard met een ander als je wil, jij bent hier wel de janl*l die (meer dan waarschijnlijk) zijn motor niet in handen geeft van een persoon die weet wat hij doet laat staan een dealer, maar aan een andere janl*l. jij bent hier wel diegene die nu opgescheept zit met een motor die niet meer vooruit gaat.

ik vermoed dat je gewoon zelf aan je brommer hebt zitten prullen (afstellen kunnen we dit moeilijk noemen hè ;) ) en nu een oplossing zoekt. Kijk eens op ebay of je daar niet goedkoop een glazen bol op de kop kan tikken :W
 
lach maar zo hard met een ander als je wil, jij bent hier wel de janl*l die (meer dan waarschijnlijk) zijn motor niet in handen geeft van een persoon die weet wat hij doet laat staan een dealer, maar aan een andere janl*l. jij bent hier wel diegene die nu opgescheept zit met een motor die niet meer vooruit gaat.

ik vermoed dat je gewoon zelf aan je brommer hebt zitten prullen (afstellen kunnen we dit moeilijk noemen hè ;) ) en nu een oplossing zoekt. Kijk eens op ebay of je daar niet goedkoop een glazen bol op de kop kan tikken :W

dat lachen komt wel goed! Hij weet het wel degelijk, maar misschien iets over het hoofd gezien? Ik hoop nu gewoon (eigenlijk ook weer niet) dat iemand anders dit meegemaakt heeft en het kan vertellen, dan weet ik waar het aan ligt en kan ik het ook doorgeven!

En nee hoor, heb hem gewoon naar een motorzaak gebracht!
Als ik die glazen bol vind mag jij hem wegkoppen! Goed!? :') :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan