Silly Season 2017

Waarom zou dat niet mogen? Kalex of Suter mag toch ook?

Omdat het allemaal Honda-motorblokken zijn, en dus geen KTM-blok is. Honda zou daar niet zo blij mee kunnen zijn, een andere fabrikant op "hun" motorblok... Maar Honda stapt toch uit, dus ze zullen het wel okay vinden.
 
Omdat het allemaal Honda-motorblokken zijn, en dus geen KTM-blok is. Honda zou daar niet zo blij mee kunnen zijn, een andere fabrikant op "hun" motorblok... Maar Honda stapt toch uit, dus ze zullen het wel okay vinden.

Met Kalex of Suter bedoeld Pippen de frames. Er staat KTM op, omdat ze dit frame in samenwerking met WP zelf ontwikkeld hebben. Heeft niks met motorblokken te maken.
 
Met Kalex of Suter bedoeld Pippen de frames. Er staat KTM op, omdat ze dit frame in samenwerking met WP zelf ontwikkeld hebben. Heeft niks met motorblokken te maken.

Wat voor frame het is, maakt toch niets uit? Het vraagstuk leek mij juist: zou Honda het ok vinden dat hun motorblok gekenmerkt wordt als een KTM-fiets?
 
Wat voor frame het is, maakt toch niets uit? Het vraagstuk leek mij juist: zou Honda het ok vinden dat hun motorblok gekenmerkt wordt als een KTM-fiets?

Juist. Honda mag geen merknaam voeren op een moto2 fiets. En KTM zou dat wel mogen? Als het inderdaad als framenaam is snap ik het wel. Maar stel je voor dat KTM de volgende leverancier had geworden. Dan zouden ze dus vanaf dat moment hun naam moeten verwijderen... ofzo
 
Wat voor frame het is, maakt toch niets uit? Het vraagstuk leek mij juist: zou Honda het ok vinden dat hun motorblok gekenmerkt wordt als een KTM-fiets?
Als Honda nou een complete motorfiets levert snap ik het. Ze leveren slechts de krachtbron, alles wat daaromheen zit is KTM/WP. In dit specifieke geval heeft KTM dus niks met Honda te maken en gaat het erom wat er in de reglementen afgesproken is over het uiten van de naam van de fabrikant van de frames/rijwielgedeelte op de motorfietsen, of het uiten van de teamnaam op de motorfietsen (het is namelijk ook nog eens het Red Bull KTM team)

Gebeurt in de hedendaagse auto industrie ook veel, in een hoop Seats zit een Volkswagen krachtbron, toch heet die auto Seat. In dit geval zit er in een KTM motorfiets een Honda krachtbron. Mag dan KTM zijn eigen motorfiets geen KTM noemen, omdat er een Honda krachtbron in hangt?
 
Laatst bewerkt:
Toch wel heel bijzonder dat onze trots daar tussen staat!!

Mag KTM blijven prijken op de kuip in de moto2? Of moet dat onherkenbaar worden gemaakt?

:Y Inderdaad iets waar we best bij stil mogen staan. Erg fraai dat een Hollands talent daar tussen staat :}
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt in de hedendaagse auto industrie ook veel, in een hoop Seats zit een Volkswagen krachtbron, toch heet die auto Seat. In dit geval zit er in een KTM motorfiets een Honda krachtbron. Mag dan KTM zijn eigen motorfiets geen KTM noemen, omdat er een Honda krachtbron in hangt?

Seat is van de Volkswagen groep, maar KTM en Honda zijn nou niet bepaald elkaars eigendom. Dat maakt dat men er vragen over stelt. Ik zeg niks anders dan dat Honda er (gelukkig) niet moeilijk om doet, om precies de logische redenen die je verder noemt.
 
Ok, ongelukkig voorbeeld. Er zijn ook voorbeelden waar dit niet zo is. Verder zijn we er dan toch.
 
Seat is van de Volkswagen groep, maar KTM en Honda zijn nou niet bepaald elkaars eigendom. Dat maakt dat men er vragen over stelt. Ik zeg niks anders dan dat Honda er (gelukkig) niet moeilijk om doet, om precies de logische redenen die je verder noemt.
neem dan de psa groep die motoren levert aan Mercedes voor het A-model en zo kan ik je nog veel voorbeelden geven.
 
neem dan de psa groep die motoren levert aan Mercedes voor het A-model en zo kan ik je nog veel voorbeelden geven.

Wat te denken van BiMoTa?
Volgens mij staat het niet in de regelement oid dat het niet mag.

By the way;
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan