Magna uit 1984 brandstofpomp

fzr1000 Rene

MF'er
22 okt 2013
104
0
loosdrecht
Hallo ik heb vandaag een magna vf700 c uit 19984 gekocht, nu krijgt de brandstofpomp geen voeding, pomp is goed heeft iemand een idee? Zit er ergens een zekering? Of iemand met een andere oplossing bvd
 
als het schema klopt wat in de link staat die eerder gegeven werd, dan moet er spanning staan op de blauwe draad van het relais van de pomp zodra je het contact aanzet of op de startknop drukt.
die blauwe draad loopt naar de bobines.
 
er gaat van het relais een witte draad naar de pomp.
en een zwarte draad naar de massa.
en een blauwe draad naar een bobine.
zowel de pomp als het relais is niet gezekerd.
mits ik het juiste schema voor mij heb natuurlijk, er zijn nogal wat versies van de magna's.
 
Tussen de opvolgende jaren zit verschil. Dan heeft deze maar 1 CDI.
Het voordeel van 2 CDI's is dat je snel even kunt checken of 1 van de 2 defekt is, in verband met de vonk.
Hoe dat dan zit met de aansluiting van de benzinepomp en toerenteller, en wat er dan precies gebeurt dat weet ik niet precies.
 
Wat me bijstaat is dat de benzinepomp prik krijgt van 1 van de 2 CDI's.

Als je de 2 CDI's omplugt, wat gebeurd er dan?
Bijna goed, 1 van de 2 CDI's stuurt het brandstofrelais aan (ik vergeet ook steeds welke van de 2 dit is, de ander stuurt idd de toerenteller aan), welke de pomp weer laat werken. Het relais is vrij makkelijk door te lussen/te bypassen. Haal de stekker van het relais los en verbind de witte met de zwarte draad door. De pomp hoort nu te "draaien" zodra het contact aan staat. De pomp stopt vanzelf als er voldoende tegendruk is (vlotterkamers vol)

[edit]met een beetje zoeken nog gevonden ook. zou de CDI voor cilinder 2/4 moeten zijn [/edit]
 
Laatst bewerkt:
juiste schema
1984-1985%20700-750cc%20Magna%20Wiring%20Diagram.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan