Olie helemaal op gereden..

jancelot

Rookie
12 mrt 2013
20
0
FF schrikken, ik wil net op de motor stappen maar starten wil die niet. Hij geeft "check olie" en ja hoor olie is helemaal op. Best maf want ik ben een paar dagen terug nog zonder problemen wezen toeren. Ik had nog 3 kwart liter olie staan en dat erin gegooid maar hij heeft er nog steeds geen zin in. Normaal als ik hem op contact zet hoor je ook even een zoemend geluidje, nu niet. Kwestie van meer olie erbij en vanavond met een gerust hart gaan slapen? Of mag ik me zorgen maken? '(

edit: Suzuki intruder m800 2009 overigens
 
Laatst bewerkt:
1. Olie oprijden is nooit goed
2. Zoveel olie kwijtraken, is ook nooit goed.
3. Tenzij vastloper, zou het blok ook met n beetje olie moeten aanslaan

Probeer eens zonder bougies. Dan krijgt de oliepomo kans om overal weer wat olie te krijgen.
 
1. Olie oprijden is nooit goed
2. Zoveel olie kwijtraken, is ook nooit goed.
3. Tenzij vastloper, zou het blok ook met n beetje olie moeten aanslaan

Probeer eens zonder bougies. Dan krijgt de oliepomo kans om overal weer wat olie te krijgen.

Bedankt voor je reactie! Zal het morgen als het licht is eens proberen.
 
Ik zou zeggen van wel Richard. Klinkt ook echt als een pomp die aanslaat.

Olie niveau is weer op peil zit halverwege het glaasje. Maar vastlopen doet ie toch alleen als tijdens het rijden de olie op raakt. Dat is namelijk niet gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Gokje.

Accu is te leeg om de motor te starten en de benzine pomp te laten draaien. (Het zoem geluid)
Olielampje brand als check waarschijnlijk altijd als de motor niet draait.
Jij check het olie pijl terwijl de motor op de zij standaard staat en het dus het kijkglas leeg is. Je gooit er tig liter olie bij maar de accu is nog steeds leeg.

Lijkt me een veel logischer verklaring.

Dus motor recht op (middenbok als die er op zit) even wachten olieglaasje kijken. Te vol ? Te veel aan olie verwijderen. En accu eerst opladen.

Sorry als ik er naast zit en je beledigd hebt maar het zou zomaar kunne.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt geen check oil maar gewoon chec, en je hebt je stopknopje verkeerd staan of hem in de versnelling met jiffy uit.

Peil even je olie met de motor rechtop op beide wielen want ik ben bang dat je er nu teveel in hebt.
 
sjonge jonge jonge... en de gouden tip komt van rambabbel. Stopknop stond dus gewoon verkeerd -.-

Olie peil was des al niet te min te laag want terwijl ik de motor recht op hield was er niets te zien. Nu zit die echter te vol dus zo even drainen.

Hij zegt inderdaad chec ( met het olie tekentje erbij). Maar goed les geleerd: die stopknop zit er nog steeds ook al raak je die 2 jaar niet aan en geen problemen aan je motor willen oplossen als je haast hebt.

Bedankt voor de vele reacties!
 
Laatst bewerkt:
sjonge jonge jonge... en de gouden tip komt van rambabbel. Stopknop stond dus gewoon verkeerd -.-

Olie peil was des al niet te min te laag want terwijl ik de motor recht op hield was er niets te zien. Nu zit die echter te vol dus zo even drainen.

Hij zegt inderdaad chec ( met het olie tekentje erbij). Maar goed les geleerd: die stopknop zit er nog steeds ook al raak je die 2 jaar niet aan en geen problemen aan je motor willen oplossen als je haast hebt.

Bedankt voor de vele reacties!

Welkom bij de club van stopknopverkeerd starters. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan