kawasaki kle 500 start problemen

remdabel

Rookie
22 mrt 2016
16
0
Heb een kawasaki kle 500 gekocht die niet startte, probleem zat hem in de starterkoppeling die los lag. Opnieuw vastgezet en startte meteen. Liep daarna telkens los.. dag erop vaster gezet.. motor slaat niet meer aan... enkel ploffen in de uitlaat. Wie heeft er een idee? Accu te zwak dat meredeel verbruikt word door startmotor? bougies vonken... of misschien toch carbs vervuild?


Wellicht iemand hier die het herkend?
 
owh meen je niet... zag wel sensor zitten maar die zit euhhhh op de stator.... dacht dat er niks op het vliegwiel zat... maar als het is zoals jij het zegt zou het het wel verklaren.... hoeft natuurlijk maar een klein tikje te verschuiven dan
 
owh meen je niet... zag wel sensor zitten maar die zit euhhhh op de stator.... dacht dat er niks op het vliegwiel zat... maar als het is zoals jij het zegt zou het het wel verklaren.... hoeft natuurlijk maar een klein tikje te verschuiven dan
uit mijn hoofd betekend niet dat het zo is he
 
hhah nope reken je er ook niet op af ;-) maar zeker de moeite om dat dadelijk eens te gaan bekijken... en zat me nu te bedenken nadat die weer los ging heb ik hem de dag erna pas weer vastgezet en toen deed die het idd niet meer... het zou zomaar eens kunnen!!
 
heb even gekeken het vliegwiel/rotor zit nog op zijn spie... de sensor zit bij de stator en volgens mij reageert die op nokken op de rotor ... heb er foto s van maar kan die hier niet toevoegen?
 
full
 
2 bobines ja... Maar zitten elk aan de kant van de cilinder ... En hij startte al niet voordat ik bougies had gekeken...dus dat kan het niet zijn helaas.. Net nog ingespoten in cilinder en in lucht filter alleen ploffen en mega knal ... Grrr
Dus heb vonk benzine ...
 
Das toch die je op de foto ziet? Met die geel zwarte draad ... Heeft niet klem gezeten die word goed geleid maar die zou goed kapot kunnen zijn.is dat gewoon door te meten op weerstand?. En cdi regelt die ook niet zoiets als de vonk?
 
Pulsgever gemeten die is goed... Carbs schoon gemaakt... Nieuwe benzine ... Nog steeds niks...

Vonk is wel zwak volgens mij kleine witte vonkjes... En je kan kabels gewoon vasthouden... Krijgt er geen optater van...
 
Die pulsgever zit in het zijdeksel.
De draad daarvan gaat ongetwijfeld over in een stekkerverbinding. Check die eens.
Als daar een geoxideerde poot in zit krijg je ook een zwakkere vonk ivm weerstand. Effe goed kijken dus. Geen andere stekkers los gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan