Honda Hornet Forum Deel 21

Ik heb nog een Haynes manual (https://www.bol.com/nl/p/honda-cb600f-hornet-cbf600-cbr600f-service-and-repair-manual/9200000009521550/?Referrer=ADVNLGOO002011C-G-37544860252-S-18283950120-9200000009521550) voor de Hornet. Uiteraard gebruikt in de werkplaats, maar in "ok" staat. Bij interesse doe maar een bod :-)
 
Tijdje terug sportief uitlaatje gekocht (sorry tommyxylos) en laatst ook een verhoogde ruit voor de hornet (moet nog uit La France binnenkomen).
Binnenkort nog een nieuwe ketting met tandwielen (achter 2 tanden groter). Van plan om deze zelf te klinken dus er zal ook nog een kettingpons bij moeten. Maar dan issie alweer klaar voor next year!

Anderen ook winterprojecten voor de Hornet?
 
Geen winterprojecten, zolang 't niet gaat vriezen en de wegen aardig schoon zijn rijden we nog lekker rond. Afgelopen zondag nog heerlijk paar uurtjes rondgereden :]


Al moet ik wel bekennen dat ik rond kijk voor wat anders leuks, niet dat de hornet de deur uit moet ofzo, maar de nieuwe yamaha mt09 is wel erg gaaf en stiekem hoop ik dat er een moto cage variant van komt O-)
 
Ik heb enkele weken geleden helaas de hornet onzacht neergelegd op de nordschleife.

Auto vlak voor me verloor koelvloeistof pal op mijn rempunt.

Kansloos '(

 
Motor gaat in onderdelen weg

het is een pc41 van 2007


zo even uit men hoofd:

Black widow voorbochten zonder catalysator(1j oud)
DID kettingset -1 vooraan (5000km oud)
Set velgen, goud gepoederlakt
Tank
Blok (40k km)
Power Commander III
Speedohealer
Healtech brake light module
Achterwiel hugger Puig, quasi nieuw
Zadel 2010 model
Seatcover 2010 model
Subframe 2010 model (moet nog nagekeken worden)
Kort plaathouder 2010 model
Gear indicator
Bitubo volledig verstelbare achtershock met aparte veervoorspanningversteller en apart reservoir
Frame met papieren
Remklauwen
Stalen remleidingen
 
Na 33.000km is de ketting nu aan vervanging toe. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met een andere dan origineel vertanding rijden en of het bevalt.
 
Hoeveel toeren extra?

Dat valt te berekenen, er vanuitgaande dat m'n aanname over het aantal tanden klopt:

Standaard 15 tanden, teruggebracht naar 14, dus 15/14 keer het toerental voor dezelfde snelheid ~7% meer toeren.
 
Ik heb enkele weken geleden helaas de hornet onzacht neergelegd op de nordschleife.

Auto vlak voor me verloor koelvloeistof pal op mijn rempunt.

Kansloos '(


Balen zeg!! Gelukkig heb je zelf niks.
Hoe zit dit trouwens verzekeringstechnisch? Schuld ligt bij de BMW, kan je op hem verhalen of is dit risico van het vak?

Ben je al aan het kijken voor een nieuwe motor?
 
Ja, maar zoals ik altijd doe vervang ik ketting en tandwielen altijd tegelijk.

Zal door de goede vakman ook zo worden aanbevolen.
 
Ja ik wil en moet sowieso alles vervangen. Hoeveel schakels heb je gekocht? Ik zie alleen maar de standaard van 110 schakels
 
Iemand interesse in een verhoogd windscherm? Ik heb deze een aantal weken geleden nieuw gekocht omdat ik met de motor woon-werk wilde gaan rijden maar door ontwikkelingen heb ik nu een trein abonnement.

Scherm is blauw gekleurd en net iets hoger dan origineel om beter uit de wind te zitten.

Vaste prijs: €60 (nieuwprijs was €90)

Daarnaast ook een fenda extenda (nieuw in verpakking) zodat het motorblok en uitlaat bochten minder vuil worden.

Vaste prijs: €25

full
 
Beste wensen ook!

Meteen een vraag: op mijn Hornet uit 2000 zat bij aankoop een ABM sbk stuur die ik gisteren heb vervangen voor het origineel. Nu lopen de gaskabel echter stroef. Iemand toevallig ervaring hiermee?

En iemand misschien een foto van hoe het verloop van de gaskabel er bij jullie uit ziet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan