Honda Hornet Forum Deel 21

Beste wensen ook!

Meteen een vraag: op mijn Hornet uit 2000 zat bij aankoop een ABM sbk stuur die ik gisteren heb vervangen voor het origineel. Nu lopen de gaskabel echter stroef. Iemand toevallig ervaring hiermee?

En iemand misschien een foto van hoe het verloop van de gaskabel er bij jullie uit ziet?

Net van alles geprobeerd maar krijg hem niet soepel draaiend. Heb uiteindelijk maar het sbk stuur erop gezet, zit stiekem ook fijner alleen niet praktisch met de poort.
 
Net een week terug uit Argentinië waar ik de Dakar een paar dagen heb mogen volgen op uitnodiging van een sponsor van een van de teams. Heel veel genoten en veel foto's en beeldmateriaal verzameld.

Nu besloten mijn Hornet uit 2008 nog even aan te pakken. Wil er een andere rem en koppelingshendel opzetten en het (instrumenten)dashboard even goed in elkaar zetten (sluit net niet helemaal door een kapot schroefpunt). Dus lamp er af dan kan ik er goed bij. Kom ik het volgende tegen :X

Morgen uitzoeken of het kortsluiting is of doordat het ergens tegen aan heeft geschuurd. Heb er in ieder geval tot aan de laatste rit in November niets van gemerkt. Enige veranderingen aan de motor die ik gemaakt zijn led knipperlichten (en nieuw relais) en een usb lader (niet voorzien van aparte zekering).

Zou je zulke kabelbomen ook ergens (deels) compleet kunnen kopen?
 
Hello,

Ik zou graag een ander stuur plaatsen op men 600F hornet.
Voor ik eraan begin zou ik toch zeker willen zijn dat het gaat passen en of de kabels lang genoeg zijn. Samen met stuurverhogers maak ik me toch zorgen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Deze zou ik willen plaatsen: ABM Stuur Superbike typ 0229
 
full


12x 7 :D
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die nog stukken zoekt van een pc41 hornet :?

PCIII usb
Benzinetank
Remklauwen
Stalen remleidingen
Speedo healer
Brake Light flasher module
Slotenset + ecu
Frame met papieren
Mat zwarte achterbrug
Kabelboom
...
 
Inmiddels zijn 2 van de 3 winterklussen gedaan. Op onderstaande foto te zien de verhoogde kuipruit en het sportuitlaatje :) de derde klus is een nieuwe ketting met kettingwielen

DSC_0398.JPG
 
Laatst bewerkt:
Klus 3 ook gedaan. Kettingset zit erop. achter 3 tandjes meer naar 45t. voor is gelijk gebleven op 15. motor is klaar voor komend seizoen :) :Y
 
Echt he... Zo blij als een kind... :+ Afgelopen zaterdag mijn allereerste motor gekocht...

Op meerdere motoren proefritjes gedaan... Maar deze Hornet reed wel zo soepel en smeuig... :]

Als allereerste fiets geen slechte keus toch? :P *O*

16640967_1236117569789344_1146853007364702252_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Super keuze, ziet er mooi uit.
Welk jaar?


Echt he... Zo blij als een kind... :+ Afgelopen zaterdag mijn allereerste motor gekocht...

Op meerdere motoren proefritjes gedaan... Maar deze Hornet reed wel zo soepel en smeuig... :]

Als allereerste fiets geen slechte keus toch? :P *O*

[afbeelding]
 
Al sinds ik een hornet op het oog heb houd ik dit topic in de gaten. Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver.

QxU9OC4.jpg


In december al naar gekeken en aabetaling gedaan omdat ik nog geen rijbewijs had. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt. De proefrit was al lang gepland en nodig onderhoud was al uitgevoerd, ik kom hem gelijk mee naar huis nemen :D.

Erg trotse eigenaar van deze Hornet 600 (2008) nu dus :). Ik ben hobbyfotograaf dus binnenkort gaan we hem echt laten shinen met wat betere foto's.

Wel heb ik 2 zaken die nog wat aandacht nodig hebben. Eén is de linkerspiegel, die draait naar binnen bij hogere snelheden. De ander is de schakelaar van de richtingaanwijzer. Die gaat een beetje stroef en moet schoon/gesmeerd worden.
 
Al sinds ik een hornet op het oog heb houd ik dit topic in de gaten. Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver.

[afbeelding]

In december al naar gekeken en aabetaling gedaan omdat ik nog geen rijbewijs had. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt. De proefrit was al lang gepland en nodig onderhoud was al uitgevoerd, ik kom hem gelijk mee naar huis nemen :D.

Erg trotse eigenaar van deze Hornet 600 (2008) nu dus :). Ik ben hobbyfotograaf dus binnenkort gaan we hem echt laten shinen met wat betere foto's.

Wel heb ik 2 zaken die nog wat aandacht nodig hebben. Eén is de linkerspiegel, die draait naar binnen bij hogere snelheden. De ander is de schakelaar van de richtingaanwijzer. Die gaat een beetje stroef en moet schoon/gesmeerd worden.

Mooie brommert! Die spiegels zijn niet origineel, en veel aftermarket spiegels (lees: china spul) hebben dat probleem.
 
Mooie brommert! Die spiegels zijn niet origineel, en veel aftermarket spiegels (lees: china spul) hebben dat probleem.

Thanks voor de tip en ik ben er inderdaad wel een beetje bang voor dat de spiegels gewoon vervangen moeten worden. Echter, het is alleen de linkerspiegel, en doorgaans draait die 'los' omdat de winddruk op een richting staat waarop de bout zich los kan wurmen. De rechterspiegel zit strak genoeg. Die zal door de richting van de schroefdraad alleen maar strakker worden gedraaid.

Enige wat me wel opviel is dat er al isolatietape was gebruikt om het iets af te dichten. Hier heeft men dus eerder last van gehad en ik denk dat men het toen niet anders op kon lossen. Het enige wat ik nog hoop is dat het plastic kapje nog omhoog kan en er nog een 2e bout onder zit die gebruikt wordt om te spannen.

Hoe dan ook heb ik de dealer al op de hoogte gesteld over het feit dat ik had verwacht dat hij me dit wel zou mededelen. Er moeten nog wat accessoires worden nagezonden dus dan gaan we het wel verrekenen.
 
Thanks voor de tip en ik ben er inderdaad wel een beetje bang voor dat de spiegels gewoon vervangen moeten worden. Echter, het is alleen de linkerspiegel, en doorgaans draait die 'los' omdat de winddruk op een richting staat waarop de bout zich los kan wurmen. De rechterspiegel zit strak genoeg. Die zal door de richting van de schroefdraad alleen maar strakker worden gedraaid.

Enige wat me wel opviel is dat er al isolatietape was gebruikt om het iets af te dichten. Hier heeft men dus eerder last van gehad en ik denk dat men het toen niet anders op kon lossen. Het enige wat ik nog hoop is dat het plastic kapje nog omhoog kan en er nog een 2e bout onder zit die gebruikt wordt om te spannen.

Hoe dan ook heb ik de dealer al op de hoogte gesteld over het feit dat ik had verwacht dat hij me dit wel zou mededelen. Er moeten nog wat accessoires worden nagezonden dus dan gaan we het wel verrekenen.

Ik ging er van uit dat alleen de spiegel (het deel op het eind zeg maar) draaide. Als het hele ding draait dan klopt je vermoeden. Die rubberen dop schuif je omhoog en daaronder zitten 2 moeren waarmee je hem goed vast kunt zetten.
 
Ik ging er van uit dat alleen de spiegel (het deel op het eind zeg maar) draaide. Als het hele ding draait dan klopt je vermoeden. Die rubberen dop schuif je omhoog en daaronder zitten 2 moeren waarmee je hem goed vast kunt zetten.

Gisteren naar gekeken, bij mij blijkt het geen rubberen dop te zijn maar gewoon een soort versiersel. Heb er op getikt met de moersleutel om te horen wat voor geluid er af kwam, dat was zeker geen rubber/plastic.

Bleek ook dat de moersleutel van m'n huisgenoot te klein was om hem uberhaupt los te draaien. Die ga ik eerst regelen en dan kijken of het echt niet anders lukt.
 
De voorlamp van mijn 2007 CB600Fa wil nog wel eens uitvallen. Vandaag ook weer. Bij het opstarten knippert hij al even, en halverwege de avondspits in de file valt hij weer uit. Herstarten van de motor loste het ditmaal (weer) op. De rest van de verlichting blijft het wel gewoon doen.

Iemand een idee wat dit kan betekenen? Is dit die beruchte spanningsregelaar die aan zijn einde komt? '(
 
Laatst bewerkt:
Super keuze, ziet er mooi uit.
Welk jaar?

05-2002.... Heeft 38k gelopen en ziet er op een paar kleine dingetjes na heel erg goed uit.... (kleine plekjes oxidatie, niks wat een extreme poetsbeurt niet kan verhelpen...) Fly-screentje is al onderweg... Nu nog aan het neuzen naar een "heldere" (led?) koplamp... Korte rem/koppelingshendels.... Zou er het eea op de beurs in Utrecht te vinden zijn?...

K moet gaan kijken voor een goede broek... dan neus ik daar ook gelijk maar voor...
 
Laatst bewerkt:
Korte vraag: is er ergens het knipperlicht knopje onderdeel de verkrijgen voor een 2005 model?

Het knipperlicht knopje is er namelijk mee opgehouden. Hij gaat nog wel naar links naar recht en in het midden echter gaan de knipperlichten niet aan. Als ik een beetje eraan rommel gaan ze soms wel en soms niet aan. De alarm lichten knop doet het wel nog gewoon.

Edit: Al opgelost...! :] De unit gedemonteerd en bekeken en bleek dat de contacten wat geoxideerd waren. Dit licht opgeschuurd en schoongemaakt en werkt weer!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een zadel liggen voor een hornet van 2002 tot 2006.of past het zadel ook op het eerste model?
Hij is 2cm hoger zodat langere mensen wat meer beenruimte hebben

Hij is vervangen voor een origineel zadel dus het zadel gaat de verkoop in.
 
Heeft er iemand nog belang bij een set beugels en een monolock plaat voor een CB900 model 2002?

Ik heb een nieuwe set over ivm aanschaf andere topkoffer.

Prijs notk.
 
Ik ga me hier afmelden als horneteer. Ik heb gisteren een koopovereenkomst getekend voor een super tenere, waarbij helaas de Hornet plaats moet maken in de garage (ingeruild). Helaas, omdat de Hornet nu eenmaal briljant rijdt en ik deze echt ga missen. Misschien komt er later wel weer een hornet bij. Wie weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan