Honda Hornet Forum Deel 21

Ik kan het niet zo goed horen, maar als het klinkt alsof je een sleutelhanger in de blok ligt dan is het de nokkenas-spanner. Je ziet 'm goed zitten op je filmpje, je kan proberen te verstellen.
 
Zijn die originele niet zelf spannend?




Even een ander vraagje. Zijn er hier mensen met ervaring met Block 0ff plates op een 900 hornet? Dus de pairvalves boven op je blok afdekken met een "blanking plate". En dan met name voor fietsen met een andere demper maar met oem ecu.
 
full


Ik wist dat ie leeg was maar zo leeg..
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Het enige wat ik vergeten was, was het bekijken van de actieradius van een 600 2002 Hornet... _O- Dagteller op 170... en hem op res moeten gooien... Ging wat lastig tijdens het invoegen... In het pikkedonker op de vluchtstrook van de A58 met het licht van mn mobieltje is het toch gelukt... Weer wat geleerd... 8-)


Adrie, mijn nickname is gewijzigd in FZ1tje *D
 
Hoi, ben nu motorloos en heb een mooie Hornet 600 s zien staan maaaaar ben eigenlijk op zoek naar de s-loze, vrije vertaling, kan je de kuip er gewoon afhalen en een ronde lamp monteren of moet je nog meer dingen aanpassen/veranderen om een kuiploze motor te krijgen.
 
Hoi, ben nu motorloos en heb een mooie Hornet 600 s zien staan maaaaar ben eigenlijk op zoek naar de s-loze, vrije vertaling, kan je de kuip er gewoon afhalen en een ronde lamp monteren of moet je nog meer dingen aanpassen/veranderen om een kuiploze motor te krijgen.


Haha, dan heb je op mijn motor gereageerd op MP volgens mij
 
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een CB900F :-)
Maar nu ben ik op zoek naar een onderdeeltje en hopelijk hebben jullie goede tips.

Doordat de motor een keertje is omgevallen is het chrome kapje van de snelheidsmeter beschadigd.
Nu zou ik deze graag vervangen voor een onbeschadigde versie. Waar is dit onderdeel te verkrijgen?
 
Ik ben opzoek naar andere spiegels voor mijn hornet uit 2004 omdat ik altijd tege me elebogen aan zit te kijken en die standaart spiegels zijn nu niet de mooiste heeft iemand nog tips ??
 
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een CB900F :-)
Maar nu ben ik op zoek naar een onderdeeltje en hopelijk hebben jullie goede tips.

Doordat de motor een keertje is omgevallen is het chrome kapje van de snelheidsmeter beschadigd.
Nu zou ik deze graag vervangen voor een onbeschadigde versie. Waar is dit onderdeel te verkrijgen?

honda - CB900F - 2006 - METER - Parts

Ik heb een willekeurig jaartal gekozen... Denk niet dat je blij wordt van de prijs (onderdeeltje 16, kennelijk in twee kleuren :?)

16 37130-MCZ-601 COVER, METER OUTER 1 99.22

16 37130-MCZ-003 COVER, METER OUTER 1 99.22
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een CB900F :-)
Maar nu ben ik op zoek naar een onderdeeltje en hopelijk hebben jullie goede tips.

Doordat de motor een keertje is omgevallen is het chrome kapje van de snelheidsmeter beschadigd.
Nu zou ik deze graag vervangen voor een onbeschadigde versie. Waar is dit onderdeel te verkrijgen?
Volgens mij op aliexpress voor 66euro.
NIEUWE Motorfiets Speedo Meter Techometer Guages Cover Honda CB900 CB919F 2002 2003 2004 2005 2006 2007 (Fit: CB)
NEW Motorcycle Speedo Meter Techometer Guages Cover For Honda CB900 CB919F 2002 2003 2004 2005 2006 2007 (Fit: CB)-in Instruments from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
(from AliExpress Android)
 
Ik wil de bestaande knipperlichten vervangen voor een LED variant.
Nu was ik bij de plaatselijke motorzaak (die geen Honda verkopen) om een weerstandje te halen, omdat ik niet beter wist dan dat je daarmee de LED lampjes geschikt kan maken. Maar toen werd ik er op gewezen dat het ook kon door het relais te vervangen. Dat leek mij een makkelijkere optie, maar toen werd mij gevraagd of ik een 3 of 4 polig relais heb?!?!?

Nu is mijn vraag, wie weet dit en waar kan ik het relais vinden?
 
Is er ook iemand die oude testen uit motorbladen digitaal beschikbaar heeft?
Ben wel nieuwsgierig wat er over de Hornet geschreven is.
 
Ik wil de bestaande knipperlichten vervangen voor een LED variant.
Nu was ik bij de plaatselijke motorzaak (die geen Honda verkopen) om een weerstandje te halen, omdat ik niet beter wist dan dat je daarmee de LED lampjes geschikt kan maken. Maar toen werd ik er op gewezen dat het ook kon door het relais te vervangen. Dat leek mij een makkelijkere optie, maar toen werd mij gevraagd of ik een 3 of 4 polig relais heb?!?!?

Nu is mijn vraag, wie weet dit en waar kan ik het relais vinden?


P&W Knipperlicht Relais

Je kan er ook ergens opgeven welk merk/type motor je hebt... O-)
 
Ik wil de bestaande knipperlichten vervangen voor een LED variant.
Nu was ik bij de plaatselijke motorzaak (die geen Honda verkopen) om een weerstandje te halen, omdat ik niet beter wist dan dat je daarmee de LED lampjes geschikt kan maken. Maar toen werd ik er op gewezen dat het ook kon door het relais te vervangen. Dat leek mij een makkelijkere optie, maar toen werd mij gevraagd of ik een 3 of 4 polig relais heb?!?!?

Nu is mijn vraag, wie weet dit en waar kan ik het relais vinden?


Hoi Werner,

op deze site staan alle onderdelen van je Motorfiets:
Honda CB900F 2002 Spare Parts - MSP

Er zijn er wellicht meer websites te vinden met informatie, maar deze site vind ik prettig ..
 
Ik kan het niet zo goed horen, maar als het klinkt alsof je een sleutelhanger in de blok ligt dan is het de nokkenas-spanner. Je ziet 'm goed zitten op je filmpje, je kan proberen te verstellen.

Ik ben er laatst mee naar een garage geweest en heb ze mee laten luisteren. Ze konden niks ontdekken wat niet hoorde. Ik heb de motor pas net en het is mijn eerste. Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig als ik denk iets te horen. Ze is gewoon gezond verklaard :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan