Honda Hornet Forum Deel 21

Ik reed als vrij sportieve rijder met af en toe enkele circuit dagen met de Bridgestone s20 evo maar die lijken me voor jou wat overkill.

Vroeger op de Hornet altijd veel plezier gehad met de pilot roads :Y

Met andere merken geen ervaring, ben nogal honkvast op dat gebied.
 
Bridgestone T30, fijne band, slijt wel als een malle, en zo aso rijd ik nou ook weer niet. Iemand iets wat net zo lekker rijdt maar vooral wat meer meegaat?
De dunlop roadsmart's zijn redelijk slijtvast als je de tests mag geloven.
 
Ik heb de michelin pilot power onder mijn 900 gehad! Super band met veel grip, ook in de regen. Is een band die de bocht in valt, hoef je weinig voor te doen.

Nu heb ik de dunlop roadsmart 2 eronder liggen! Veel grip en het zelfde gevoel in de regen! Het verschil met de michelin is dat de band veel neutraler is. Zodoende moet je wat meer moeite doen voor het insturen! Uiteraard allebei strak op koers.

Lees even wat testen en kijk anders even in het techniek topic naar het banden draadje! Als je veel km op de snelweg zit en af en toe bochten, altijd sport toer rijden! De sportbanden rij je zeker achter heel snel vlak, voor valt nog wel mee omdat die natuurlijk meer meerolt.

Misschien heb je hier wat aan en wat marc zei! Slechte banden worden niet meer gemaakt. Kijken wat je prettig vindt qua rijstijl. Ik ben nu wat merken aan het proberen, houdt het leuk;)
 
Oh de t30 bevalt als een malle. Alleen het slijtage gedeelte valt me heul erg tegen. Weet eigenlijk niet meer wat ik hiervoor eronder had plakken, dacht dat het michelin was, die waren een stuk minder kwa grip (zeker op nat wegdek).

Wil nu eigenlijk best wel een heul klein beetje inleveren als de band zeg 2x zo lang mee gaan, vind de portomonee een stuk fijner :+ .
 
Laatst bewerkt:
Helaas, helaas gaat mijn Hornet S de deur uit. Sinds kort is duidelijk dat ik zowat naast mijn werk kan gaan wonen. Gezien de motor meer voor woon-werkverkeer dan voor routes werd gebruikt heb ik besloten om de Hornet te verkopen.

Advertentie

Bij interesse graag een pb of reageren via marktplaats
 
Laatst bewerkt:
Al ff geleden dat ik hier gereageerd heb.

Sinds mijn nieuwe baan vorig jaar de hornet eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor woonwerk verkeer, waarvoor die uitermate gischikt is.
Alleen is die eigenlijk sinds mijn schuivers al total loss, omdat de kuipen repareren meer kost dan de dagwaarde. Maar omdat die toch WA verzekerd was gewoon mee door blijven rijden zonder onderhoud.
Sinds de aanschaf 4,5 jaar geleden 50.000km op het klokje erbij gezet, en nu begint die echt mankementen te vertonen.

Daarom met pijn in mijn hart besloten om mijn eerste motor,de hornet, in ruilen.
Heb nog een weekje om er van te genieten, en dan is die weg.
Vandaag het koop contract van een wit-Rode Honda cb1300 van 2005 getekend.

Zit straks alleen nog met een berg onderdelen die ik niet mee verkoop bij inruil.
waaronder:
Voetsteuntje;
Originele uitlaat;
DB-killers van de Laser Duo-tech uitlaat;
originele knipperlichten;
2e Hands kuip(van de cb600S) met bevestigings beugel, verlichting en spiegels;
Remblokken voor;
Diverse blok boutjes en busjes voor de blok deksels.

Als iemand nog iets kan gebruiken voor opknappen of iets dergelijk, laat maar weten. heb er nog niks van tekoop staan, maar alles mag weg.
 
Lekker bezig Bert!
Je blijft lekker bij Honda :)
Maar een CB1300 voor woonwerk? Of is het er een met zo'n half top kuipje??
 
Haha, ja, deels.
Heb naast de Moto Morini en de Honda ook nog een opel corsa diesel voor woonwerk verkeer op de slechte dagen. maarja, aangezien in een autofabriek best veel mensen werken die gelijk naar huis willen is het vaak file rijden om naar huis te kunnen. dus op droge dagen altijd met de motor geweest.
Daarnaast heb ik op mijn cb600S altijd meer last van wind gehad dan mijn volledig naked Morini

en uiteraard blijf ik bij honda. naar mijn mening steken honda's al sinds het bestaan ervan technisch beter doordacht(zeker in de race) in elkaar dan welk ander merk dan ook.

qua rij ervaring ben ik nog niks tegen gekomen wat in de buurt komt bij mijn morini. fenomenaal dat ding. Maar als ik van 1 motor afhankelijk zou zijn was het zeker geen morini geweest. niet dat ik er eens pech mee heb gehad, maar gewoon dat gevoel tussen de oren bij een aparte italiaan:P
 
Begrijpelijk.

Blijft een gaaf ding inderdaad die Corsaro :]
 
Zo, even een weder voorstelling *D

Een week of 4 geleden mijn cb600s uit 2000 verkocht met het idee om begin volgend seizoen een cb600 zonder kuip te kopen omdat ik er dit seizoen toch weinig aan toe kom.

Maar zo lang geen eigen motor is niks voor mij, vandaag weer een 2005 Hornet 600 gekocht!

full


Heeft als accessoires een Bos demper met db-killer en e-keur en een seatcover. Er zit Los nog een onderkuipje bij maar die heeft een beschadiging aan de onderzijde.

Ik ga zelf met de originele uitlaat en zonder seatcover rijden dus als er mensen met interesse zijn, stuur mij maar een PB.
 
Crap, mijn rechter remschijf is alweer krom. :( Had zo'n Remove before Flight ding gekocht maar niet in gebruik genomen.
Op de een of andere manier is ie steeds iets krommer geworden want de laatste tijd ben ik dat schijfremslot niet meer vergeten. Behalve dan afgelopen maandag toen ik achteruit wilde lopen en het slot tegen het voorspatbord aankwam. ;(

Had nog een remschijf liggen maar bedacht me net dat links en rechts niet uitwisselbaar zijn.. of wel?
Iemand toevallig nog een rechter remschijf voor een 2007 Hornet liggen?
 
Laatst bewerkt:
Sinds de aanschaf 4,5 jaar geleden 50.000km op het klokje erbij gezet, en nu begint die echt mankementen te vertonen.
Waar staat de teller nu op en wat voor mankementen heeft ie? Ik zit bijna op de 80 Mm en zit met een kromme remschijf en afgebroken knipperlicht maar dat heeft weinig met de kilometerstand te maken.
 
Crap, mijn rechter remschijf is alweer krom. :( Had zo'n Remove before Flight ding gekocht maar niet in gebruik genomen.
Op de een of andere manier is ie steeds iets krommer geworden want de laatste tijd ben ik dat schijfremslot niet meer vergeten. Behalve dan afgelopen maandag toen ik achteruit wilde lopen en het slot tegen het voorspatbord aankwam. ;(

Had nog een remschijf liggen maar bedacht me net dat links en rechts niet uitwisselbaar zijn.. of wel?
Iemand toevallig nog een rechter remschijf voor een 2007 Hornet liggen?
Als die dingen een draairichting hebben niet nee, zal ongetwijfeld dan een pijltje ergens op het hart staan. Zo niet kan je ze denk ik wel uitwisselen indien ze elkaars spiegelbeeld zijn. En anders even navragen bij een dealer/garage.
 
Crap, mijn rechter remschijf is alweer krom. :( Had zo'n Remove before Flight ding gekocht maar niet in gebruik genomen.
Op de een of andere manier is ie steeds iets krommer geworden want de laatste tijd ben ik dat schijfremslot niet meer vergeten. Behalve dan afgelopen maandag toen ik achteruit wilde lopen en het slot tegen het voorspatbord aankwam. ;(

Had nog een remschijf liggen maar bedacht me net dat links en rechts niet uitwisselbaar zijn.. of wel?
Iemand toevallig nog een rechter remschijf voor een 2007 Hornet liggen?

Ai... het lijken wel twee verschillende onderdelen te zijn:

Honda - CB600F - 2007 - FRONT WHEEL - Parts

10 45120-MFG-D01 DISK COMP., R. FR. BRAKE
11 45220-MFG-D01 DISK COMP., L. FR. BRAKE
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een Hornet 900 uit 2004. Ik ben er erg blij mee en nu kan de hobby echt beginnen :-) De vorige eigenaar heeft een kleine wijziging aangebracht, namelijk de uitlaten doorgeboord (de eind schotjes) hierdoor klinkt het wat "zwaarder" maar is natuurlijk ook de originaliteit en keurmerk etc weg. Dus rijden in het buitenland wordt nu wat lastiger, omdat ze daar (naar horen zeggen) erg scherp controleren.

Nu ben ik aan het rondkijken en zou ik graag de uitlaten vervangen, maar wat is een betaalbare uitlaatset voor op de hornet? Ik zou graag een sportief en wat zwaarder geluid hebben :-) Hebben jullie aanraders?
 
Waar staat de teller nu op en wat voor mankementen heeft ie? Ik zit bijna op de 80 Mm en zit met een kromme remschijf en afgebroken knipperlicht maar dat heeft weinig met de kilometerstand te maken.

teller stond nu op 70000km.
tja, mankementen, waar zou ik beginnen?
Om te beginnen heeft die meer schade dan de dagwaarde. al een jaar of 2, maar heb er altijd gewoon mee door gereden.
Kuip is gescheurd en mist een paar stukjes plastic, kuip beugel is een beetje krom, en een klein deukje in de tank.
Stuur is lichtjes gebogen en mist het stuur gewicht aan een kant. (niet het dopje, maar echt het langwerpige gewicht wat in rubbers in de binnenkant van je stuur zit)
Blok is aan beide kanten een beetje af geschaafd.

met al deze schade was nog redelijk door te rijden.
Maar nu liep het blok al niet zo bijzonder lekker meer stationair, en tijd voor bandenwissel/ ketting(set), en beurt, dus leek mij nu een prima tijd om hem in te ruilen. en op de cb1300 kreeg ik nog een heeeeeele nette inruil prijs terug
 
Iemand toevallig een linkje of een bestand van de Haynes manual voor een CB600F 2002 Hornet (PC36)?... Ik zal wel weer niet goed zoeken... _O-
 
Iemand toevallig een linkje of een bestand van de Haynes manual voor een CB600F 2002 Hornet (PC36)?... Ik zal wel weer niet goed zoeken... _O-

De 2002 600 is een pc34. Vanaf 2003 kwam de PC36 met de spitse kont dus even opletten dat je de goede handleiding hebt hoewel er natuur veel hetzelfde is.
 
De 2002 600 is een pc34. Vanaf 2003 kwam de PC36 met de spitse kont dus even opletten dat je de goede handleiding hebt hoewel er natuur veel hetzelfde is.

Volgens kenteken is het toch een PC36... MG-NV-13 kenteken check | HONDA PC36

En het kontje is niet heel "spits" te noemen...

full


full


Wat is waar... :? *O*

Oh ja... Heb nog geen link naar een geode Haynes manual kunnen vinden ... -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat is apart, het model is namelijk wel een pc34. Net andere van MP voor de grap eens opgezocht maar die geeft ook pc36
 
Is wel de herziene versie.... met het 17" voorwiel (de eerste versie had een 16" voorwiel naar het schijnt...)

Laatste van de PC34... die ze maar alvast PC36 hebben genoemd?... Raarrrrr....
 
Is wel de herziene versie.... met het 17" voorwiel (de eerste versie had een 16" voorwiel naar het schijnt...)

Laatste van de PC34... die ze maar alvast PC36 hebben genoemd?... Raarrrrr....

16 inch was idd het '98-'99 model. In 2000 kwam het 17 inch voorwiel en de gekuipte versie. In 2003 kwam vervolgens de PC36 met spitse kont maar dat jaar is de gekuipte ook nog gevoerd. En vanaf 2004 was er alleen nog maar de naked maar dan met usd voorvork. Om het lekker ingewikkeld te maken :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan