Honda Hornet Forum Deel 21

Sinds 2 weken ben ik ook eigenaar van een honda hornet uit 2007.
Ik heb deze gekocht om dit jaar lekker op te rijden omdat ik mijn BMW f650gs dakar aan het verbouwen ben.
Wat een verschil van motor. Ik had niet gedacht dat ik dit zo leuk zo vinden. Hij is wendbaar en heeft natuurlijk veel meer vermogen.
Nu al 500km ermee gereden.

Nu had ik wel een vraag:

Hoe kan het dat de km teller niet klopt?
De teller ging tot 243 terwijl de max speed 224 zou zijn.
Ook reed ik vandaag achter een auto waarvan ik de teller kon zien en die stond op 130 terwijl die van mij op 150 stond..
Ook achter vrachtwagen staat die van mij op 100 terwijl een vrachtwagen vaak tussen de 85-90 zit.
Is dit normaal?
En hoe kan dit komen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal van de week even een foto plaatsen:-)

Als ik het juist heb, werkt de toerenteller op de versnellingsbak.

Het zou kunnen dat de tandwielverhouding is aangepast. Meestal betekent dit een kleiner voortandwiel, waardoor de motor meer toeren maakt bij dezelfde snelheid vergeleken met standaard.

Standaard:
voortandwiel : 16 tands
achtertandwiel : 43 tands
ketting : 525, 118 schakels

Het doel van zo'n aanpassing is trouwens om meer koppel te krijgen.

ik hoop trouwens dat je niet recht achter die auto reed met 130, want dan heb je of heel goede ogen, of te weinig afstand gehouden ;) (heel goede ogen zijn je van harte gegund)
 
Laatst bewerkt:
Van de week op een hornet 600cc 2004 gereden. Wat een leuke fiets bij 7000rpm extra zetje wat ontzetten lekker voelt. Bochten werk ongelooflijk, gooien is gaan. Nu ben ik heel erg benieuwd naar een hornet 900cc. Rijdt deze fiets nog beter? Meer power beter bochten werk?
 
Jemig, wat een geld inderdaad.

Ik heb mijn 900 (2003) particulier gekocht voor €2700,- met 14.500 km op de teller!
Heb je dat er in 2003 of in 2017 voor betaald? ;)

Hoe kan het dat de km teller niet klopt?
De teller ging tot 243 terwijl de max speed 224 zou zijn.
Dat heb je snel getest.. ik heb al 3,5 jaar een Hornet maar ben nog niet boven de 200 geweest.

Heeft er iemand toevallig nog originele knipperlichten (rechtsvoor vooral) en/of remschijven liggen (ook rechtsvoor)?
 
Laatst bewerkt:
Originele knipperlichten heb ik nog liggen op zolder. Moet ze alleen nog ff zoeken als ik thuis ben. Zit momenteel in montenegro met de cb1300. Motor vakantie vanuit nederland, naar duitsland, belgie luxemburg duitsland oostenrijk slovenie kroatie bosnie montenegro en terug, alles binnendoor. Denk dat ik 7juni weer terug ben en voor je kan kijken.
 
Sinds 2 weken ben ik ook eigenaar van een honda hornet uit 2007.
Ik heb deze gekocht om dit jaar lekker op te rijden omdat ik mijn BMW f650gs dakar aan het verbouwen ben.
Wat een verschil van motor. Ik had niet gedacht dat ik dit zo leuk zo vinden. Hij is wendbaar en heeft natuurlijk veel meer vermogen.
Nu al 500km ermee gereden.

Nu had ik wel een vraag:

Hoe kan het dat de km teller niet klopt?
De teller ging tot 243 terwijl de max speed 224 zou zijn.
Ook reed ik vandaag achter een auto waarvan ik de teller kon zien en die stond op 130 terwijl die van mij op 150 stond..
Ook achter vrachtwagen staat die van mij op 100 terwijl een vrachtwagen vaak tussen de 85-90 zit.
Is dit normaal?
En hoe kan dit komen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal van de week even een foto plaatsen:-)
Heb zelf een afwijking van 10kmph in het legale snelheidsgebied, op top is het verschil groter - zo rond de 20kmph.

Van de week op een hornet 600cc 2004 gereden. Wat een leuke fiets bij 7000rpm extra zetje wat ontzetten lekker voelt. Bochten werk ongelooflijk, gooien is gaan. Nu ben ik heel erg benieuwd naar een hornet 900cc. Rijdt deze fiets nog beter? Meer power beter bochten werk?
Meer koppel, beter bochtenwerk durf ik niet te zeggen. De 600 is lichter en zou dus qua bochtenwerk 'beter' moeten zijn...
:Y Je gaat door voor de wasmachine!
 
Sinds 2 weken ben ik ook eigenaar van een honda hornet uit 2007.
Ik heb deze gekocht om dit jaar lekker op te rijden omdat ik mijn BMW f650gs dakar aan het verbouwen ben.
Wat een verschil van motor. Ik had niet gedacht dat ik dit zo leuk zo vinden. Hij is wendbaar en heeft natuurlijk veel meer vermogen.
Nu al 500km ermee gereden.

Nu had ik wel een vraag:

Hoe kan het dat de km teller niet klopt?
De teller ging tot 243 terwijl de max speed 224 zou zijn.
Ook reed ik vandaag achter een auto waarvan ik de teller kon zien en die stond op 130 terwijl die van mij op 150 stond..
Ook achter vrachtwagen staat die van mij op 100 terwijl een vrachtwagen vaak tussen de 85-90 zit.
Is dit normaal?
En hoe kan dit komen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal van de week even een foto plaatsen:-)

Teller wijkt altijd wel wat af :Y

Maar 20km/u bij 130 lijkt me aan de hoge kant.

Vermoedelijk zit er een niet originele tandwielverhouding op waardoor de teller afwijking groter is :Y

Kan je oplossen door een speedo healer te plaatsen, kan je je teller ijken op gps
 
Wellicht wel even handig om eerst bij 2007 model te checken waar de snelheidsmeter zijn info vandaan haalt. Hoeft namelijk niet aan de tandwielen te liggen. Bv, de 900 (althans de mijne) heeft ondanks een groter achtertandwiel geen last van beïnvloeding van snelheidsindicatie. Bij voortandwiel zit ook geen opname, dus dat werkt weer even anders.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht wel even handig om eerst bij 2007 model te checken waar de snelheidsmeter zijn info vandaan haalt. Hoeft namelijk niet aan de tandwielen te liggen. Bv, de 900 (althans de mijne) heeft ondanks een groter achtertandwiel geen last van beïnvloeding van snelheidsindicatie. Bij voortandwiel zit ook geen opname, dus dat werkt weer even anders.

Ik kan je verzekeren dat op mijn 2007 de teller afwijking compleet veranderde bij een kleiner tandwiel vooraan. :Y
 
Een goedeavond :)

Even een vraagje aan de mede Hornetbroers :P

Ik heb vandaag mijn stalen remleidingset binnengekregen, er stond ook duidelijk bij dat om het standaard model gaat f5-f8 en bouwjaren 2005 t/m 2008.
Niets over abs vermeld of iets dergelijks.

Toen de set binnenkwam viel mij gelijk op dat ik niet de goede set binnen heb gekregen, mijn Hornet 600 F7 /2007 zonder abs heeft aan de voorzijde 1 afgaande remleiding die splitst op een soort van t stuk en hiervandaan 2x aftakt naar de remklauwen.

De set die ik echter binnen heb gekregen zaten 3 losse remleidingen in zonder dit verbindingsstuk maar waarschijnlijk bedoeld dus voor modellen die de verbinding heeft waarbij het rechtstreeks naar de remklauw gaat en hiervandaan weer met een aparte leiding naar de andere klauw.

Nu vroeg ik mij af na het bestuderen van wat openings post fotos dat ik deze verbinding voornamelijk zie op ABS uitvoeringen en de niet ABS hebben het gene wat ik ook heb met het T-stuk.

Klopt dit ?
en hebben jullie verder ervaring met stalen remleidingen op het model dat ik dus ook heb ? cb600f hornet F7.

Ik vraag dit omdat waarschijnlijk de remleidingen niet retour kunnen omdat ( zeggen ze ) opmaat gemaakt zijn.

Zoekresultaat | mPartz.nl achter heb ik tevens besteld en deze is wel juist.
Hier de link naar de bestelde remleidingen.
 
2 aparte leidingen van je pomp naar je remklauwen wordt ook wel een 'race' setup genoemd. Schijnt in sommige gevallen makkelijker te zijn om te ontluchten. Is verder niets mis mee en kan je gewoon monteren als je wilt.
 
Gewoon deze gebruiken :Y op voorwaarde dat er een dubbele banjobout bijzit voor aan de rempomp en ze verder lang genoeg zijn maar dat zou moeten ;)
 
En dan kan je het op het punt van het koppelstuk de twee aparte leidingen met een klemmetje bevestigen...
 
Mede-horneteers!

Gisteren een TomTom gekocht voor op mijn 2008 Hornet. Nu vraag ik alleen even aan jullie de tips waar in de voeding vandaan kan halen. Wat is 't makkelijkst?

Thanks vast voor jullie reacties! :D

gr. Justin
 
Whoopsie, tijdje niet meer gepost hierzo maar tot afgelopen zaterdag reed ik nog heerlijk rond op de hornet.

Heb alleen de hornet neer moeten leggen en zit tegen de rand van totallos verklaring aan, voornamelijk doordat de voorvork aan krom is. Nu te twijfelen wat te doen alleen, of hem totallos verklaren of gaan opknappen en doorverkopen. Veel meuk wat stuk is heb ik de originele onderdelen nog van namelijk..


@Justin, ik heb mijn garmin gewoon aan de accu aangesloten. Niets mis mee, je moet dan wel navigatie loskoppelen als je niet rijd anders gaat die je accu leegtrekken. Dan zou je hem op een geschakelde draad moeten aansluiten, vaak word die dan van de verlichting afgehaald oid.
 
Hey Hornet mannen,

Weet iemand hoe het zit met tanks met bijbehorende zijkappen en uitwisselbaarheid?

Ik heb een Honda Hornet CB600 gekregen en de tank en 1 zijkap zijn naar de kl.ten.
Op zoek naar een nieuwe tank zie ik alleen maar tanks met onder aan de zijkanten bevestigingsogen voor de zijkappen, maar bij mij hebben de zijkappen een lipje waarmee ze vast zitten gestoken in een uitsparing of een beugeltje aan de onderkant achter de velsrand van de tank.

ik heb dit model:

full
 
Mede-horneteers!

Gisteren een TomTom gekocht voor op mijn 2008 Hornet. Nu vraag ik alleen even aan jullie de tips waar in de voeding vandaan kan halen. Wat is 't makkelijkst?

Thanks vast voor jullie reacties! :D

gr. Justin


Best gewoon aan de batterij :Y

Kan je de kabel links of rechts langs het frame laten lopen onder de tank ;)
 
Hey Hornet mannen,

Weet iemand hoe het zit met tanks met bijbehorende zijkappen en uitwisselbaarheid?

Ik heb een Honda Hornet CB600 gekregen en de tank en 1 zijkap zijn naar de kl.ten.
Op zoek naar een nieuwe tank zie ik alleen maar tanks met onder aan de zijkanten bevestigingsogen voor de zijkappen, maar bij mij hebben de zijkappen een lipje waarmee ze vast zitten gestoken in een uitsparing of een beugeltje aan de onderkant achter de velsrand van de tank.

ik heb dit model:

[afbeelding]
De tank laten opknappen, of er een bagster hoes overheen trekken is waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe (gave) tank in de juiste kleur vinden/kopen?
Lijkt mij dat alle tanks en kappen van model jaar '98 tot '03/4? passen.
Al ben ik niet helemaal thuis in het 600 model, dus correct me if I am wrong...
 
Hallo eigenaren en liefhebbers van deze prachtige steekinsecten,

Ik ben sinds september 2014 al trotse eigenaar van deze PC36 uit 2006, maar kwam vandaag pas op het idee mij eens te registreren op MF, om met name dit forum te volgen.

full


Ik heb er in de tussentijd al ruim 35.000 km door weer en wind mee gereden, maar heb er nog geen km spijt van of problemen mee gehad! Comfort, looks, wendbaarheid, snelheid en gejank op hoge toeren: hij heeft het allemaal!

Anyways, aangenaam kennis te maken iedereen :)
 
De tank laten opknappen, of er een bagster hoes overheen trekken is waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe (gave) tank in de juiste kleur vinden/kopen?
Lijkt mij dat alle tanks en kappen van model jaar '98 tot '03/4? passen.
Al ben ik niet helemaal thuis in het 600 model, dus correct me if I am wrong...

Bagster hoes vind ik persoonlijk simpelweg de meest lelijke oplossing:P

modeljaar van 98 t/m 04 waren het 2 verschillende modellen.
PC34 en PC36. PC36 is die met spitse kont. zijkapjes zijn ook verschillend en passen niet 1 op 1.
bij de PC34 heb je inderdaad de bevestigingsgaten voor de kapjes in de tank zitten. weet niet 100% zeker hoe ze vast zitten op de PC36.

En wat betreft navi aansluiting, ik heb hem zelf altijd gewoon op de accu gehad.
dit is echter zeker niet de beste oplossing.
beste is gewoon de spanning weg pakken van bijv. de koplamp. dan is die geschakeld, dus kan je er de accu niet mee leeg trekken.
Daarnaast is die dan ook nog eens extra gezekerd
 
Maar als je dus het setje compleet maakt (alles PC34 of PC36), dan past het toch gewoon :+

(Neem aan dat de andere tank en kappen bevestigingen wel identiek zijn bij beide modellen...?)

Hier overigens ook 'gewoon' de (s)tom(s)tom op de accu aangesloten.
 
Heb alleen de hornet neer moeten leggen en zit tegen de rand van totallos verklaring aan, voornamelijk doordat de voorvork aan krom is. Nu te twijfelen wat te doen alleen, of hem totallos verklaren of gaan opknappen en doorverkopen. Veel meuk wat stuk is heb ik de originele onderdelen nog van namelijk..
Ouch. Zelf niks opgelopen?
Is de motor ergens tegenaan gegleden dat de vork krom is?
 
Hey Hornet mannen,

Weet iemand hoe het zit met tanks met bijbehorende zijkappen en uitwisselbaarheid?

Ik heb een Honda Hornet CB600 gekregen en de tank en 1 zijkap zijn naar de kl.ten.
Op zoek naar een nieuwe tank zie ik alleen maar tanks met onder aan de zijkanten bevestigingsogen voor de zijkappen, maar bij mij hebben de zijkappen een lipje waarmee ze vast zitten gestoken in een uitsparing of een beugeltje aan de onderkant achter de velsrand van de tank.

ik heb dit model:

[afbeelding]

Hey, hier een ex-horneteer :W
Ik kan het soms niet laten om even mee te lezen.
(Misschien komt mjin oude motor hier ooit nog voorbij, wie weet)

Bert94 heeft gelijk. Jij hebt een PC34 uit 2013/14 2003/2004. Overigens is de PC36 in 2015/16 2005/2006 nog gefacelift met een semi-digitaal dashboard, USD-voorvork en mini-windschermpje.
Je kunt eventueel kijken op www.motorcyclespareparts.eu voor meer info over de verschillende onderdelen en de onderlinge verschillen. Er staan ook heel veel tekeningen op en je kunt met het artikelnummer ook verder zoeken.

Nog een tip over de tomtom/ garmin: je kunt deze ook op de voeding van het remlicht aansluiten. Deze is gezekerd en meestal onbelast. (Wel opletten aan welke draad je de voeding monteert. Het is zonde als je navi alleen voeding krijgt als je de achterrem gebruikt). Het draadje kan dan mooi langs de andere kabels naar het frame onder de tank terug naar het balhoofd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan