Motor-Forum

Select Forum

Honda Hornet Forum Deel 21

Reg. datum:
30 nov. 2016
Goedemiddag,

Ik zou graag een 12 volt aansluiting onder m'n zadel maken, zodat ik onderweg een powerbank/telefoon kan opladen. Hebben jullie dit ook en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kan namelijk niet echt een geschikte plek vinden.

Ik heb deze.

Idee is om vanaf dit punt d.m.v. een usbkabel de telefoon/powerbank in de tanktas op te laden.

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt :-)

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
WernerH schreef op 21 augustus 2017 @ 12:52:
Goedemiddag,

Ik zou graag een 12 volt aansluiting onder m'n zadel maken, zodat ik onderweg een powerbank/telefoon kan opladen. Hebben jullie dit ook en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kan namelijk niet echt een geschikte plek vinden.

Ik heb deze.

Idee is om vanaf dit punt d.m.v. een usbkabel de telefoon/powerbank in de tanktas op te laden.

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt :-)

Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zettenDSC_0097.JPG

Reg. datum:
30 nov. 2016
quote:
black wasp schreef op 22 augustus 2017 @ 20:34:

[...]

Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zetten[afbeelding]

Dat is nog eens een goede tip! Dank je wel :-) Hopelijk gaat mijn 12v aansluiting daar passen...

Wordt Vervolgd.

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
Wegvrotten ergens bij de koplamp, heb je gelijk powerrr voor als je de telefoon voor navigatie wil geburiken.
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Reg. datum:
30 nov. 2016
quote:
steveman schreef op 23 augustus 2017 @ 15:31:
Wegvrotten ergens bij de koplamp, heb je gelijk powerrr voor als je de telefoon voor navigatie wil geburiken.

Ook een idee, maar waar kan dat op een veilige en fatsoenlijke manier?

Reg. datum:
19 mei. 2016
Weet iemand waarvoor de vacuümtube dient? Bij mij op de hornet 04 zit die namelijk los, en niet aangesloten op de onderkant van de benzinekraan.

TUBE
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
WernerH schreef op 23 augustus 2017 @ 15:03:

[...]

Dat is nog eens een goede tip! Dank je wel :-) Hopelijk gaat mijn 12v aansluiting daar passen...

Wordt Vervolgd.

Je kunt zo ook een usb splitter gebruiken voor onder zadel bv powerbank laden en tegelijk je mobiel op stuur laden
Laadpunt onder zadel is ook gelijk beschermd tegen vocht....

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
beaux schreef op 24 augustus 2017 @ 17:19:
Weet iemand waarvoor de vacuümtube dient? Bij mij op de hornet 04 zit die namelijk los, en niet aangesloten op de onderkant van de benzinekraan.

[afbeelding]

Dat slangetje aan de rechterzijde is een luchtslang en zorgt ervoor dat de tank belucht wordt en dus niet vacuüm kan trekken
De benzineslangen zijn een dunne en een dikkere deze lopen naar de carburateurs

Reg. datum:
30 nov. 2016
quote:
black wasp schreef op 24 augustus 2017 @ 21:10:

[...]

Je kunt zo ook een usb splitter gebruiken voor onder zadel bv powerbank laden en tegelijk je mobiel op stuur laden
Laadpunt onder zadel is ook gelijk beschermd tegen vocht....

Welke model Hornet heb jij?
Ik heb een 900 uit 2004 en heb dat "schotje" helemaal niet zitten.

https://farm5.staticflickr.com/4369/35982644693_259bf04b00.jpg

Heb dus even beun de haas moeten zijn om een oplossing te maken. Persoonlijk vind ik heb een zeer geslaagd prototype. Hebben jullie nog tips voor verbetering of kan het zo wel?

https://farm5.staticflickr.com/4422/36622266712_8656c68999.jpg
WernerH wijzigde dit bericht op vrijdag 25 augustus 2017 11:45 (22%)

Reg. datum:
10 aug. 2017
quote:
Bjobro88 schreef op 19 augustus 2017 @ 12:59:
Haal met mijn 2008 model makkelijk 1:18 / 1:19, (SC Project en K&N filter) heb niet echt een rustige rijstijl.

Ik gebruik de dagteller ook, maar rond de 200km moet ik toch echt gaan tanken. Wat ik dan ook wel weer opvallend vindt, is dat er dan 'maar' een liter of 12 in gaat. Ik neem aan dat de 16l tankinhoud inclusief reserve is.

Reg. datum:
10 aug. 2017
quote:
WernerH schreef op 25 augustus 2017 @ 11:15:

[...]

[afbeelding [snelkoppeling]]

Heb dus even beun de haas moeten zijn om een oplossing te maken. Persoonlijk vind ik heb een zeer geslaagd prototype. Hebben jullie nog tips voor verbetering of kan het zo wel?

Ik begin nu ook wel behoefte te krijgen aan een mogelijkheid om mijn smartphone te kunnen gebruiken als navigatie. Is er iemand die dat doet en zo ja, wat voor houder gebruik je?

Bij de 12V aansluiting heb ik nog geen beeld, zit er onder het zadel al wel een mogelijkheid om iets aan te sluiten?

Reg. datum:
30 nov. 2016
quote:
Wimmus67 schreef op 25 augustus 2017 @ 13:43:

[...]

Ik begin nu ook wel behoefte te krijgen aan een mogelijkheid om mijn smartphone te kunnen gebruiken als navigatie. Is er iemand die dat doet en zo ja, wat voor houder gebruik je?

Bij de 12V aansluiting heb ik nog geen beeld, zit er onder het zadel al wel een mogelijkheid om iets aan te sluiten?

Hoi Wimnus67,

Zoals je kan zien zat er bij geen mogelijkheid voor 12v, dus heb ik zelf iets moeten knutselen. Maar wellicht is dit afhankelijk van het model dat je hebt.

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
WernerH schreef op 25 augustus 2017 @ 11:15:

[...]

Ok ja dat zie ik..
dat zit er bij jou niet
Mijn fiets is een 600 2004..

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
black wasp schreef op 25 augustus 2017 @ 18:57:

[...]

Ok ja dat zie ik..
dat zit er bij jou niet
Mijn fiets is een 600 2004..

Pas alleen op dat eventueel vocht door regen of condens niet voor sluiting zorgt
Misschien ff klein gaatje bodem in aansluiting maken zodat vocht eruit kan lopen..

Reg. datum:
10 aug. 2017
quote:
WernerH schreef op 25 augustus 2017 @ 15:21:

[...]

Hoi Wimnus67,

Zoals je kan zien zat er bij geen mogelijkheid voor 12v, dus heb ik zelf iets moeten knutselen. Maar wellicht is dit afhankelijk van het model dat je hebt.

Model uit 2003. Ik zal me eens verdiepen in de elektriciteit en de mogelijkheid voor een telefoonhouder

Reg. datum:
08 mrt. 2013
Zowaar viel de helft van het vermogen weg tijdens het rijden op de snelweg. Eerst kort in elkaar zakken en toen weer oppakken. En dit een paar keer. Eerst op de heenweg en paar uur laten ook op de terugweg. Na een tijdje op de terugweg viel de helft weer weg en is sinds dien zo gebleven. Eenmaal van de snelweg af kon ik voorzichtig voelen of alle cilinders nog mee deden. Cilinder 2 & 3 lijken degene te zijn die uit waren gevallen. Kon deze het langst aanraken(dus waren het koudst)

Heb het vermoeden dat wellicht de brandstof toevoer verstopt zit. De ontsteking zit op 1 & 3 en 2 & 4, gezien 2&3 uitvielen denk ik dus dat het niet de ontsteking is. Echter is er wel een sterke benzine geur te ruiken maar geen knallen uit de uitlaat.

Morgen de boel maar loshalen en verder uitzoeken; nog tips of suggesties?
gforse wijzigde dit bericht op zondag 03 september 2017 22:12 (0%)

Reg. datum:
19 mei. 2016
IK heb geen tips maar hou ons de op hoogte

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
gforse schreef op 03 september 2017 @ 21:02:
Zowaar viel de helft van het vermogen weg tijdens het rijden op de snelweg. Eerst kort in elkaar zakken en toen weer oppakken. En dit een paar keer. Eerst op de heenweg en paar uur laten ook op de terugweg. Na een tijdje op de terugweg viel de helft weer weg en is sinds dien zo gebleven. Eenmaal van de snelweg af kon ik voorzichtig voelen of alle cilinders nog mee deden. Cilinder 2 & 3 lijken degene te zijn die uit waren gevallen. Kon deze het langst aanraken(dus waren het koudst)

Heb het vermoeden dat wellicht de brandstof toevoer verstopt zit. De ontsteking zit op 1 & 3 en 2 & 4, gezien 2&3 uitvielen denk ik dus dat het niet de ontsteking is. Echter is er wel een sterke benzine geur te ruiken maar geen knallen uit de uitlaat.

Morgen de boel maar loshalen en verder uitzoeken; nog tips of suggesties?

Als je een sterke benzinelucht ruikt zou ik zeker even onderzoeken of je een lekkage hebt...Dan kan haast niet anders

Reg. datum:
08 mrt. 2013
quote:
beaux schreef op 03 september 2017 @ 21:56:
IK heb geen tips maar hou ons de op hoogte

Vanochtend was het starten en lopen. Alleen de eerste paar omwentelingen deden nog raar en daarna liep ie als een zonnetje. Woon-werkverkeer ging vloeiend en geen 1 keer uitgevallen.

quote:
black wasp schreef op 04 september 2017 @ 11:47:

[...]

Als je een sterke benzinelucht ruikt zou ik zeker even onderzoeken of je een lekkage hebt...Dan kan haast niet anders

Vanmiddag visueel de boel gecontroleerd en niks kunnen ontdekken. Bougies zien er goed uit, ook luchttoevoer, geen lekkage. Bobines en ontsteking spoelen nagemeten en lijken ook allemaal oké.

Benzine filter ook gecontroleerd en was nog schoon.

Heb toch het vermoeden dat het wellicht een vuiltje was in de carbs. Anders weet ik het ook zo gauw niet meer... :Y
gforse wijzigde dit bericht op maandag 04 september 2017 19:28 (10%)

Reg. datum:
26 aug. 2017
Hallo mede Hornetrijders! Net m'n eerste hornet(2005 facelift) gekocht en ben aan het kijken voor valblokken/framesliders.
Watvoor valbescherming raden jullie aan? Enkel op het blok of ook op de vork/stuur etc? Forum al doorzocht en de een zegt doen, de ander heeft het over het risico op een gescheurd motorblok als ze daar op gemonteerd zitten.
Tips over types ed graag! Mag simpel spul zijn en hoeft er niet gelikt uit te zien, als het maar goed beschermt.

Reg. datum:
19 mei. 2016
quote:
gforse schreef op 04 september 2017 @ 19:27:

[...]

Vanochtend was het starten en lopen. Alleen de eerste paar omwentelingen deden nog raar en daarna liep ie als een zonnetje. Woon-werkverkeer ging vloeiend en geen 1 keer uitgevallen.

[...]

Vanmiddag visueel de boel gecontroleerd en niks kunnen ontdekken. Bougies zien er goed uit, ook luchttoevoer, geen lekkage. Bobines en ontsteking spoelen nagemeten en lijken ook allemaal oké.

Benzine filter ook gecontroleerd en was nog schoon.

Heb toch het vermoeden dat het wellicht een vuiltje was in de carbs. Anders weet ik het ook zo gauw niet meer... :Y

Top dat het zo verholpen is :]

Hornet 900

Reg. datum:
28 okt. 2013
quote:
Chirurgijn schreef op 04 september 2017 @ 20:22:
Hallo mede Hornetrijders! Net m'n eerste hornet(2005 facelift) gekocht en ben aan het kijken voor valblokken/framesliders.
Watvoor valbescherming raden jullie aan? Enkel op het blok of ook op de vork/stuur etc? Forum al doorzocht en de een zegt doen, de ander heeft het over het risico op een gescheurd motorblok als ze daar op gemonteerd zitten.
Tips over types ed graag! Mag simpel spul zijn en hoeft er niet gelikt uit te zien, als het maar goed beschermt.

Hier op het frame;) Zeker niet op het blok!!!

Reg. datum:
19 mei. 2016
quote:
black wasp schreef op 22 augustus 2017 @ 20:34:

[...]

Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zetten[afbeelding]

Daar zit toch je pech gereedschapsetje?

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
beaux schreef op 06 september 2017 @ 10:48:

[...]

Nee hoor bij mij niet meer
Is ruimte genoeg ergens anders onder zadel
Beugelslot,abus schijfremslot,navigatie in een mapje,bagagenetje,deels ingevuld schadeformulier,usb splitter,klem voor op stuur,GSM houder.... Klein spuitbusje met sop voor vizier....zacht doekje,etc
Ruimte zat met beetje puzzelen.

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
beaux schreef op 06 september 2017 @ 10:48:

[...]

Oh en nog vergeten ook nog aansluiting voor druppellader

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.