Motor-Forum

Select Forum

Honda Hornet Forum Deel 21

Honda CB600F Hornet eigenaar

Reg. datum:
16 okt. 2017
Hallo mede Hornet eigenaren,

Sinds kort mijn rijbewijs (begin oktober) en gister deze gekocht. Was gelijk verkocht, wat een beest :). Bouwjaar 2007 met ABS en 40000 op de teller.
Jelle's Hornet

1 nadeel alleen, de remschijf lijkt aan te lopen bij langzame snelheden, onder de 10km/u hoor ik een soort laag piepend geluid, echt alsof hij aanloopt. Kan dit de remschijf zelf zijn of de blokken? Wat denken jullie?
Rookie motorrijder

Reg. datum:
13 nov. 2013
zou eerst controleren of je remcilinder wel gangbaar is. Als je te lang wacht loop je het risico dat je zowel schijven als blokken mag vervangen en dan mag je de knip trekken.

Reg. datum:
19 mei. 2016
Had nog een stuur liggen van mijn andere motor. Dit stuur wil ik plaatsen op mijn honda Hornet 04. Echter de bekabeling is te kort iemand tips? Hoe het makkelijk is t om dit te verlengen. Of een tip welk breder stuur wel past?

https://www.mupload.nl/img/zgjb4xu0r7pm0.jpeg

Dit stuur is 79 cm Breed zit wel een flinke knik in van 15 cm, misschien dat een recht breed stuur wel kan?
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

Reg. datum:
21 dec. 2016
Hallo hornet rijders,

ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.n...previousPage=lr&pos=1

is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.

wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.

alvast bedankt!

groetjes,jeroen

Zed.3.0

Reg. datum:
29 apr. 2004
He mannen, heeft r iemand nog een intact voorspatbord liggen van een PC34 Hornet 2001 ?
Lak niet belangrijk, zo lang het plastic maar heel is 😊

Tnx
Rock & Roll !!!

Hornet 900

Reg. datum:
28 okt. 2013
quote:
stickyhands schreef op 21 oktober 2017 @ 13:40:
Hallo hornet rijders,

ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:

is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.

wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.

alvast bedankt!

groetjes,jeroen

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?

Reg. datum:
17 mrt. 2015
quote:
stickyhands schreef op 21 oktober 2017 @ 13:40:
Hallo hornet rijders,

alvast bedankt!

groetjes,jeroen

Gewoon kopen schade is goed te herstellen
Misschien stuur ook nieuw kan verbogen zijn
Tank en zijkant blok polyester utvullen en spuiten
Schakelpook zijkant eraf zagen waar rubber op zit gaatje boren aan uiteinde en slotboutje erdoor nieuw rubber hoesje en klaar zonder veel kosten
Had zelf ook deze schade aan motor cb600f
Heb eventueel nog onderdelen om te helpen
Spiegels,handvatten,doppen voor eind stuur koppeling en remgreep

Reg. datum:
17 jun. 2014
quote:
PimvM schreef op 21 oktober 2017 @ 15:55:

[...]

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?

Ik ben het met hem eens. Ze kunnen glijschade zeggen, maar wie weet is er wel meer aan de hand dan glijschade.
Ik ben met mijn vorige motor ook aardig onderuit gegaan en had ook behoorlijk glijschade. Maar helaas toch veel meer aan de hand dan alleen glijschade. Voorvork was krom aan 1 kant en zo kan ik er nog een paar dingen opnoemen.

Denk goed na, winter komt eraan. Vaak willen ze dan van hun motor af en wie weet maak je een mooi dealtje.

Reg. datum:
19 mei. 2016
Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?

http://www.mlmparts.com/n...KvwyqXK-xDVkaAgUOEALw_wcB
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

Reg. datum:
13 nov. 2013
Hieronder wat foto’s van mijn te koop staande aparte Hornet met Akrapovic uitlaat :)
Te koop: Unieke naked bike: Honda Hornet 600 uit 2006 incl. Akrapovic - Motor-Forum

Reg. datum:
02 apr. 2013
quote:
beaux schreef op 18 oktober 2017 @ 16:58:
Had nog een stuur liggen van mijn andere motor. Dit stuur wil ik plaatsen op mijn honda Hornet 04. Echter de bekabeling is te kort iemand tips? Hoe het makkelijk is t om dit te verlengen. Of een tip welk breder stuur wel past?

[afbeelding]

Dit stuur is 79 cm Breed zit wel een flinke knik in van 15 cm, misschien dat een recht breed stuur wel kan?

Renthal ultra low zou moeten passen met huidige bekabeling.
quote:
Deaf-Biker schreef op 22 oktober 2017 @ 15:25:
quote:
PimvM schreef op 21 oktober 2017 @ 15:55:

[...]

Ik ben het met hem eens. Ze kunnen glijschade zeggen, maar wie weet is er wel meer aan de hand dan glijschade.
Ik ben met mijn vorige motor ook aardig onderuit gegaan en had ook behoorlijk glijschade. Maar helaas toch veel meer aan de hand dan alleen glijschade. Voorvork was krom aan 1 kant en zo kan ik er nog een paar dingen opnoemen.

Denk goed na, winter komt eraan. Vaak willen ze dan van hun motor af en wie weet maak je een mooi dealtje.

Eens met beide. Het geld dat je in het herstel van die ene motor moet stoppen, kan je beter bij de koop van een goede motor leggen waaraan je niets hoeft te herstellen. Is het absoluut waard.
quote:
beaux schreef op 23 oktober 2017 @ 09:40:
Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?

http://www.mlmparts.com/n...KvwyqXK-xDVkaAgUOEALw_wcB

Die 1 a 2 pk die een filter brengt ga je niet kunnen vergelijken onderling. K&N, hiflo, BMC, allemaal ongeveer hetzelfde volgens mij. Grootste voordeel van dergelijke filters is in mijn optiek dat ze langer meegaan en dat je ze kan onderhouden.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.