Honda Hornet Forum Deel 21

Wat is een goede prijs voor een CB600F uit 2008 met 20.000km op de teller (er vanuit gaande dat alles verder in orde is)? Ik ga kijken bij een dealer waar er een te koop staat voor €4500. Ik heb het idee dat de prijs redelijk oke is (met wat onderhandelingsruimte), maar hoor het graag ook van de experts hier ;)
 
Wat is een goede prijs voor een CB600F uit 2008 met 20.000km op de teller (er vanuit gaande dat alles verder in orde is)? Ik ga kijken bij een dealer waar er een te koop staat voor €4500. Ik heb het idee dat de prijs redelijk oke is (met wat onderhandelingsruimte), maar hoor het graag ook van de experts hier ;)


Vind ik toch best nog aan de prijs eerlijk gezegd.

Dat heb ik 5jaar geleden voor mijn 2007 met 16.000km betaald :Y

Ik zou nog even verder kijken in jouw plaats.

Even een voorbeeldje uit belgie: nette motor met leuke opties

www.2dehands.be/motoren/motoren/honda/honda-hornet-cb-600-2008-288130841.html
 
Was daar om wat op te halen, zag er geweldig uit allemaal..lekker in het zonnetje racen!
Aha.
Ja zeker relaxte sfeer, al was er nu best wat gehaast omdat de sessie zich in hoog tempo afwisselde i.v.m. de beperkte tijd. Maar dat heeft de pret verder niet gedrukt ofzo })
 
Iemand tips voor een uitlaat? Eerste eis is natuurlijk een mooi geluid en de tweede eis is dat hij er mooi uit ziet. Vind de originele uitlaat namelijk nog te mooi om te vervangen, maar het geluid kan wat meer uitgehaald worden. Dus als iemand ervaring ergens mee heeft :)

Tevens begint mijn frontje bij de koplamp (het mat zwarte) af te rafelen. Iemand hier ook last van? Zou eigenlijk niet mogen, staat altijd in de schuur.

Edit: Gaat om een Hornet uit 2011.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw op het forum, nieuw in de motorwereld.

Ik ben Camiel, 22 jaar oud, woon in Winschoten (Groningen). Heb sinds een paar maand mijn rijbewijs en rijd op dit mooie beestje.

ml7bef.jpg
 
Iemand tips voor een uitlaat? Eerste eis is natuurlijk een mooi geluid en de tweede eis is dat hij er mooi uit ziet. Vind de originele uitlaat namelijk nog te mooi om te vervangen, maar het geluid kan wat meer uitgehaald worden. Dus als iemand ervaring ergens mee heeft :)

Tevens begint mijn frontje bij de koplamp (het mat zwarte) af te rafelen. Iemand hier ook last van? Zou eigenlijk niet mogen, staat altijd in de schuur.

Edit: Gaat om een Hornet uit 2011.

Ik ben zelf ook opzoek naar een RVS uitlaat voor mijn hornet uit '09, heb verschillende bedrijven gemaild en de prijzen liggen rond de 650/750 euro. Nu las ik in een eerder forum dat er mensen zijn die een 'Black Widow' uitlaat uit Engeland hebben laten komen en die zijn daar tevreden over. Ga deze zelf ook bestellen. Prijs met pakkingen, versturen is momenteel gratis en de btw zit je op 300 pond (380 euro).

Link: CB600 PC41 HORNET EXHAUST DE CAT DOWN PIPES 07-13

Over dat frontje, ik zag dat het bij mijn motor ook al een keer overgespoten is, moet het zelf binnenkort nog een keer doen want het is niet netjes gebeurt. Weet niet of het vaker voor komt maar ik heb er ook last van.
 
Ja eigenlijk was ik alleen op zoek naar het eind stuk. Maar als ik zo rond kijk zijn het vaak grote uitlaten, terwijl de standaard juist subtiel mooi is.

Over het frontje, ik denk dat ik hem dan ook maar over laat spuiten. Dan moet ik maar eens een prijs gaan opvragen.

Trouwens, nice motor :)
 
Thanks! En als je een beetje een leuk geluid wil moet je toch van die katalysator af. En de eindstukken (dempers) zijn in alle soorten en maten te verkrijgen.
 
Mmm oke, daar heb ik wat minder verstand van. Dacht dat het eindstuk mij al genoeg kon bieden. Wat raad jij aan?
 
Je ervaring qua geluid/kwaliteit/warmte, maar ik las nu dat het geen keurmerk heeft. Dus dat is wat minder.
 
Inderdaad geen keurmerk.
Kwaliteit is prima, maar je kan er weinig over zeggen eigenlijk. Is een hol buisje met een akra logo.
Voor het geluid.. Al haal je de standaard demper eraf en je start dan.. Dan heb je een idee hoe het klinkt.
Dan hoor je ook hoeveel geluid er wordt tegengehouden door de kat/middendemper
 
Hoi, ik zal me even voorstellen: Ik ben Paul, net 31 en heb sinds drie weken mijn rijbewijs.
Afgelopen weekend een Hornet uit 2008 gekocht met 18K op de teller (en ABS). In de fantastische kleurstelling zwart met gouden velgen en voorvering.

De motor is helemaal origineel (voor zover ik kan zien) alleen met een zelf gemaakte einddemper (tenminste daar lijkt het op, is niet voorzien van naamlabel). Die zou ik dus willen vervangen met iets anders, een slip on van merk X. Kan ik deze gewoon los koppelen en de nieuwe slip on er op klemmen en ben ik dan klaar of moet er ook nog het een en ander worden afgesteld?

Verder heb ik geen instructieboek (verkoper kon er ook geen leveren), wat gebruiken jullie? Is de Haynes service and repair manual een goed alternatief?

En nog een vraag over de benzinemeter, as het laatste blokje knippert, gaat hij daarna in de reserve of is ie dan echt leeg?

Alvast bedankt voor de antwoorden
 
Ik ben zelf ook opzoek naar een RVS uitlaat voor mijn hornet uit '09, heb verschillende bedrijven gemaild en de prijzen liggen rond de 650/750 euro. Nu las ik in een eerder forum dat er mensen zijn die een 'Black Widow' uitlaat uit Engeland hebben laten komen en die zijn daar tevreden over. Ga deze zelf ook bestellen. Prijs met pakkingen, versturen is momenteel gratis en de btw zit je op 300 pond (380 euro).

Link: CB600 PC41 HORNET EXHAUST DE CAT DOWN PIPES 07-13

Over dat frontje, ik zag dat het bij mijn motor ook al een keer overgespoten is, moet het zelf binnenkort nog een keer doen want het is niet netjes gebeurt. Weet niet of het vaker voor komt maar ik heb er ook last van.


Ik heb die bochten van black widow er bij mij onderzitten. Heb ze alleen nog niet horen draaien want motor ligt nog uit elkaar.

Binnen enkele weken weet ik meer te vertellen
 
Ja eigenlijk was ik alleen op zoek naar het eind stuk. Maar als ik zo rond kijk zijn het vaak grote uitlaten, terwijl de standaard juist subtiel mooi is.

Over het frontje, ik denk dat ik hem dan ook maar over laat spuiten. Dan moet ik maar eens een prijs gaan opvragen.

Trouwens, nice motor :)


Heb de MIvV suono eronder zitten, vind ik wel netjes

H038L7a.jpg
 
Hoi, ik zal me even voorstellen: Ik ben Paul, net 31 en heb sinds drie weken mijn rijbewijs.
Afgelopen weekend een Hornet uit 2008 gekocht met 18K op de teller (en ABS). In de fantastische kleurstelling zwart met gouden velgen en voorvering.

De motor is helemaal origineel (voor zover ik kan zien) alleen met een zelf gemaakte einddemper (tenminste daar lijkt het op, is niet voorzien van naamlabel). Die zou ik dus willen vervangen met iets anders, een slip on van merk X. Kan ik deze gewoon los koppelen en de nieuwe slip on er op klemmen en ben ik dan klaar of moet er ook nog het een en ander worden afgesteld?

Verder heb ik geen instructieboek (verkoper kon er ook geen leveren), wat gebruiken jullie? Is de Haynes service and repair manual een goed alternatief?

En nog een vraag over de benzinemeter, as het laatste blokje knippert, gaat hij daarna in de reserve of is ie dan echt leeg?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Ik heb wel een digitale service manual, maar geen papieren versie
 
Hoi, ik zal me even voorstellen: Ik ben Paul, net 31 en heb sinds drie weken mijn rijbewijs.
Afgelopen weekend een Hornet uit 2008 gekocht met 18K op de teller (en ABS). In de fantastische kleurstelling zwart met gouden velgen en voorvering.

De motor is helemaal origineel (voor zover ik kan zien) alleen met een zelf gemaakte einddemper (tenminste daar lijkt het op, is niet voorzien van naamlabel). Die zou ik dus willen vervangen met iets anders, een slip on van merk X. Kan ik deze gewoon los koppelen en de nieuwe slip on er op klemmen en ben ik dan klaar of moet er ook nog het een en ander worden afgesteld?

Verder heb ik geen instructieboek (verkoper kon er ook geen leveren), wat gebruiken jullie? Is de Haynes service and repair manual een goed alternatief?

En nog een vraag over de benzinemeter, as het laatste blokje knippert, gaat hij daarna in de reserve of is ie dan echt leeg?

Alvast bedankt voor de antwoorden

als eerst gefeliciteerd met je Hornet!

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat na het knipperen van het laatste blokje ook dat blokje verdwijnt. Op dat moment zit je in de reserve.
 
Ik heb die bochten van black widow er bij mij onderzitten. Heb ze alleen nog niet horen draaien want motor ligt nog uit elkaar.

Binnen enkele weken weet ik meer te vertellen

Ik ga ze sws bestellen, het geluid kan er niet veel minder op worden zonder de kat hehe. Maar ben wel benieuwd naar je ervaring.
 
IMG_1247_zpse51ya6xo.jpg


Vanmiddag weer ff heerlijk gereden :] Blijf blij met m'n hornetje :]


En welkom alle nieuwelingen, leuk om weer nieuw volk hier te krijgen.

@hornet1 & @csailor; leuk alternatief voor die akra is de G&G GP uitlaat voor de Hornet, heb hem er zelf ook opgehad. Hier een filmpje ervan;

Heb er nu zelf een Arrow opzitten, die G&G GP werd te lomp nadat ik er een ander bochtensysteem (zonder cat) op had gezet. Was net een Moto2 bike, erg gaaf, maar te lomp voor de openbare weg imo

@DennisTw; voor alleen andere slipon is afstellen niet nodig, te weinig verschil. Vond persoonlijk nadat ik er een bochtensysteem op had geplaatst zonder cat dat die wat onrustiger begon te lopen. Hierom heb ik hem wel opnieuw aflaten stellen op de testbank nadat er een powercommander was geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan