Het grote Wat ik onderweg heb meegemaakt topic #17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk, nieuw deeltje :)
Vandaag niet echt veel meegemaakt, behalve de weeral veel te traag rijdende omaatjes en dergelijke meer.
Vanavond misschien wat meer updates :')
 
Gisteren meegemaakt: ik reed binnen de bebouwde kom 58 op de teller (54 echt) en werd zeer langzaam ingehaald door een auto. De weg had 3 rijstroken in de rijrichting. Deze auto had een opduwer achter zich: een politieauto! Die kon er niet langs en de personenauto kon niet naar rechts, daar was geen ruimte voor.
De politie deed eigenlijk hetzelfde waarvoor ze in de tv programma's altijd boetes uitschrijven.
 
Altijd lekker, van die mensen die echt superchristelijk gaan rijden als er een politieauto in de buurt is. Laatst nog op de ring Groningen, iedereen ineens 68 op de teller. Ik ben er maar gewoon langsgereden met 75-80, dezelfde snelheid als de politiewagen. Ze trekken je echt niet zomaar van de weg.
 
Gisterenavond zag ik de eerste pad de weg oversteken. Ik gaf hem weinig kans, even achter mij kwam een koekblik. Tja, grotere trefkans en weinig vooruit kijken.
 
Altijd lekker, van die mensen die echt superchristelijk gaan rijden als er een politieauto in de buurt is.
Die zijn natuurlijk bang dat ze 'n bekeuring krijgen }) 'k snap 'm...'k snap 'm _O- _O-

Zouden andere religieuzen daar nou ook bang voor zijn :?
 
Altijd lekker, van die mensen die echt superchristelijk gaan rijden als er een politieauto in de buurt is. Laatst nog op de ring Groningen, iedereen ineens 68 op de teller. Ik ben er maar gewoon langsgereden met 75-80, dezelfde snelheid als de politiewagen. Ze trekken je echt niet zomaar van de weg.

Dit dus. Ook op de snelweg, iedereen strak 120 op de rechterbaan.

heb ik mooi de ruimte om gewoon 130-135 te blijven rijden en ben er nog nooit voor bekeurd. Die agenten in de opvallende wagens hebben echt niet als opdracht "gaan jullie je vandaag eens even bezighouden met de verkeersdeelnemers".

daar is een andere afdeling voor.
 
Gisteren in de file een koekblikje die plotseling naar rechts ging waar ik reed en ik al ter hoogte van het voorspatbord was. Die heeft dus echt niet gekeken. Gelukkig kon een peut gas en de vrije ruimte opzoeken een touché voorkomen.
 
Ik ben een half jaar lang elke dag van Amsterdam naar Zaandam gereden vanwege stage. Het gebeurde regelmatig dat er een file tot aan de tunnel stond en ik heb nooit begrepen waarom. Maar meestal was de file al opgelost als ik vooraan bij de tunnel terecht kwam als ik tussen de auto's door reed. Pas ergens aan het einde kwam ik er achter waarom het hier vast kwam te staan.

https://www.youtube.com/watch?v=_rjTXbQQpsA

Er kwam ook iemand met een GSXR600 bij staan en ik was van plan om rustig weg te rijden, maar toen hij iets meer gas gaf besloot ik om te kijken of ik hem bij kon blijven. Ik rij namelijk een Fazer op 35kw en dan probeer je toch een klein beetje te compenseren :P. Ik heb het filmpje o.a. daarom ook iets langer gelaten zodat je ook kan zien dat ik de motor op zijn gas laat terugzakken naar de maximumsnelheid nadat ik boven de 100-rijbewijskwijt snelheid kwam te zitten.
 
Gisteren meegemaakt: ik reed binnen de bebouwde kom 58 op de teller (54 echt) en werd zeer langzaam ingehaald door een auto. De weg had 3 rijstroken in de rijrichting. Deze auto had een opduwer achter zich: een politieauto! Die kon er niet langs en de personenauto kon niet naar rechts, daar was geen ruimte voor.
De politie deed eigenlijk hetzelfde waarvoor ze in de tv programma's altijd boetes uitschrijven.

Als je in de stad al ruim 50 rijdt, vindt ik het niet heilig hoor, en zolang er geen toeters en bellen zijn, ga ik echt niet harder rijden om een drukkende politie wagen er langs te laten.
Die lui vinden vaak dat ze maar kunnen waar ze zin in hebben (niet allemaal, er zijn wel goede)
 
Als je in de stad al ruim 50 rijdt, vindt ik het niet heilig hoor, en zolang er geen toeters en bellen zijn, ga ik echt niet harder rijden om een drukkende politie wagen er langs te laten.
Die lui vinden vaak dat ze maar kunnen waar ze zin in hebben (niet allemaal, er zijn wel goede)
Als je mijn post gelezen hebt zie je ook dat mijn kritiek niet op de automobilist, maar op de politie gericht was. De politie haalde hier "wegmisbruikerstoeren" uit.
 
Ah. Nieuw topic. Ben er weer bij.

Vandaag eerste rit met de SV van t jaar.. Ik ging even rondje doen om het koelsysteem te ontluchten.. zat immers nieuwe peut in..

Reed op de Wippolderlaan bij Wateringen. Is een 80 weg. 60+er Sjaakie in zn Benz zat achter mij te douwen.. Ik reed iets meer dan 100 op de teller.. Meneer wilde er langs. Het was rond 16.00 overigens. Dus leker druk... Even voor mij reed een andere auto. Ik ga maar opzij. Benz stuift voorbij met dikke zwarte walmen uit de pijp om vervolgens weer in de ankers te moeten omdat de Daihatsu er natuurlijk ook nog was.. Die ging niet opzij want dat kon niet. Benz kroop er zowat in.. Zat niet meer dan een meter tussen.. Even verderop kreeg ie ruimte. Kom m bij de verkeerslichten weer tegen.. Meneer stond vooraan.. Uiteraard helemaal links. Je moet daar invoegen want het gaat er van 3 naar 2 rijstroken. Ik stond al rechts. Nee; wat doet ie? Bij groen het gas er vol op om vervolgens vóór mij; dus 3 rijstroken naar rechts in 1x, de uitvoegstrook te nemen naar de pomp...

Nahhhhhhhhhhhh... echt heh?
 
Aan de N507 wordt druk gewerkt. Grote bergen zand worden heen en weer gesleept door grote kiepwagens en andere gevaartes. Met als gevolg, met dit druilerige weer, dat de weg bedekt is met een laag blubber. Met name na de kruisingen waar die dingen de weg op rijden, centimeters dikke blubber. Dus voorzichtig rijden. Maar als ik op het werk aankom ben ik het malle moddervrouwtje.

Ze zouden toch die wegenbouwers moeten verplichten hun rotzooi op te ruimen en de weg een beetje schoon te houden.
 
Vanmiddag op de A4 werd ik ingehaald door een Volvo. Sowieso dienen stationwagens van dat merk achterdochtig in de gaten te worden gehouden. Eenmaal voor me gaat hij langzamer rijden en begint te slingeren en langzamer te rijden. Niet over een baan slingeren maar van links naar rechts over twee banen. Dus ik denk wtf. Even later ging hij de afrit op. Meneer zat te bellen.
Dat zie je wel vaker, maar deze man had er meerdere banen voor nodig.
 
Ah. Nieuw topic. Ben er weer bij.

Vandaag eerste rit met de SV van t jaar.. Ik ging even rondje doen om het koelsysteem te ontluchten.. zat immers nieuwe peut in..

Reed op de Wippolderlaan bij Wateringen. Is een 80 weg. 60+er Sjaakie in zn Benz zat achter mij te douwen.. Ik reed iets meer dan 100 op de teller.. Meneer wilde er langs. Het was rond 16.00 overigens. Dus leker druk... Even voor mij reed een andere auto. Ik ga maar opzij. Benz stuift voorbij met dikke zwarte walmen uit de pijp om vervolgens weer in de ankers te moeten omdat de Daihatsu er natuurlijk ook nog was.. Die ging niet opzij want dat kon niet. Benz kroop er zowat in.. Zat niet meer dan een meter tussen.. Even verderop kreeg ie ruimte. Kom m bij de verkeerslichten weer tegen.. Meneer stond vooraan.. Uiteraard helemaal links. Je moet daar invoegen want het gaat er van 3 naar 2 rijstroken. Ik stond al rechts. Nee; wat doet ie? Bij groen het gas er vol op om vervolgens vóór mij; dus 3 rijstroken naar rechts in 1x, de uitvoegstrook te nemen naar de pomp...

Nahhhhhhhhhhhh... echt heh?
Die zal waarschijnlijk niet sporen...maar was wel een mooi moment geweest om er even achteraan te gaan en bij die pomp te vragen wat zijn bedoelingen daarmee nou precies waren :/
 
Laatst bewerkt:
Iemand z'n spiegel aangetikt op de Herengracht te Amsterdam. Kon 'm niet zoveel boeien, was toch z'n werk-bussie. :+
 
@total90
Ik had hetzelfde op de A4. Een Pool, en op zich niks tegen Poolse mensen hoor, maar rijden doen de meeste hier niet al te netjes. Verschoof ook van baan zonder richting aan te geven. Ik keek zo in zijn zijraam naar binnen, van wat ben jij nou aan het doen? Hij snel weer terug. Ik heb net mijn rijbewijs en moet iedere dag rond de 100 km rijden. Dus dan maak je dit vast vaker mee. Maar als beginner toch niet heel fijn om mee te maken. Ik probeer nu de buitenlandse kentekens maar met een grote bocht te omzeilen.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat lukken gewone Nederlanders ook prima hoor, in de spits treintje rijden en een die denkt dat er een gaatje is. Helaas reed ik daar. Of mensen die invoegen en mee naar links komen, hoi!
 
@JohanH
Dat geloof ik meteen. Dit was alleen voluit 130 zonder te kijken. Jonge man achter het stuur van een soort van gare sportbak waarvan ik me afvraag of de auto niet vooral bestond uit plastic met een motorinhoud van 1.1L. Vond ik toch opmerkelijk. Maar eh het zal wel meer gebeuren hoor. Blijft altijd opletten. Goede les, dat wel.
 
@Johan
Ja het is inderdaad schrikken, omdat ik weet dat als ik met die snelheid geraakt word ik het waarschijnlijk niet kan navertellen. Maar hoe moet je anders rijden. Iets meer links van het midden rijden. Snel optrekken om er sneller langs te gaan? Geen idee. Enige wat ik kan bedenken is dat ik nog meer oplet en dat ik toch probeer om buitenlandse kentekens een beetje te omzeilen als het tenminste kan. Volgens kan je er uiteindelijk verder niks van leren behalve dan continu alert te zijn.
 
Moeilijk te zeggen, bij mij is het vaak een onderbuik gevoel maar ook omdat ik een halve ton per jaar rijd. Je kan t zien aan kleine dingen, iets naar de lijn toekomen om maar wat te noemen. Ik probeer heel erg anderen in de gaten te houden en mee te kijken met anderen. Het gaat je vanzelf beter af.

Positie op de weg is ook iets, goed middenop rijden, afstand bewaren, proberen niet onnodig langs iemand te hangen of in de dode hoek (bij vrachtwagens ook zo leuk).

Wil niet zeggen dat ik super rijd en nooit wat mis of mee maak. Ik zie ook zat en heb ook nog wel eens dingen onderweg dat ik denk van ja, bijna jammer. En veel is uit eigen ervaring wat ik denk dat goed is en werkt. En idd, vooruit kijken voor je en verder voor je en ook achter je, anticiperen en proberen te kijken en mee te denken wat anderen gaan doen.
 
Moeilijk te zeggen, bij mij is het vaak een onderbuik gevoel maar ook omdat ik een halve ton per jaar rijd. Je kan t zien aan kleine dingen, iets naar de lijn toekomen om maar wat te noemen. Ik probeer heel erg anderen in de gaten te houden en mee te kijken met anderen. Het gaat je vanzelf beter af.

Positie op de weg is ook iets, goed middenop rijden, afstand bewaren, proberen niet onnodig langs iemand te hangen of in de dode hoek (bij vrachtwagens ook zo leuk).

Wil niet zeggen dat ik super rijd en nooit wat mis of mee maak. Ik zie ook zat en heb ook nog wel eens dingen onderweg dat ik denk van ja, bijna jammer. En veel is uit eigen ervaring wat ik denk dat goed is en werkt. En idd, vooruit kijken voor je en verder voor je en ook achter je, anticiperen en proberen te kijken en mee te denken wat anderen gaan doen.

Je kan het inderdaad zien aan de kleine dingen.
75% van de autos hebben de knipperlicht als extra optie gelaten, dus daar zal je het niet aan zien als ze van baan wisselen. Ik ben altijd voorzichtig in de files als er tussen autos een gat is, dat er niet ineens 1 van rechts zijn stuur omdraaid. Vaak zat me rem moeten gebruiken (+ clacson en grootlicht ;) )

Ook als andere autos invoegen, komen vaak dr autos die op de rechterbaan rijden plotseling naar links.

Ik kijk vaak 2 autos voor me. Als die remmen dan weet je vaak al genoeg.

Maar blijft altijd oppassen. Afstand houden is altijd nog het beste advies wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
@johan
Ja dat is wat mijn instructeur me ook heeft verteld. Dat een auto toch een soort van rukje aan het stuur geeft voordat hij van positie wisselt. Was echt een heel ervaren instructeur waar ik heel veel van geleerd heb. Maar in dit geval was het letterlijk een ruk aan het stuur om naar links te verhuizen. Dat voorkom je volgensmij niet. Dan had ik het geluk in het midden te rijden en nog een beetje naar links uit te kunnen wijken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik vanochtend ook op de motor zat in de regen. Wat ook niet ideaal is, maar ondanks dat het in die situatie even schrikken was weerhoud het me er niet van op de motor te stappen. Niet voor slecht weer, niet voor gevaarlijke situaties. Ik vind het heerlijk om te rijden en blijf het gewoon doen. Inderdaad heel goed anticiperen en lekker rijden. Leuk dat je even reageert overigens!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan