BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie voornemens.
Mart en Marina, wij staan op de camping in Montrevel en Bresse.
Een mooie plaats voor een tussenstop.
ff een bakkie doen, als we er de zelfde tijd verblijven.
Volgens jou kaartje komen jullie er langs.
 
@Black_bull, eventueel nog tips nodig voor het gebied rondom Grenoble?
Hier afgelopen jaar een week in de rondte gereden, super mooi gebied met een hoop mooie bergen/wegen.

Ben benieuwd naar een meer gedetailleerd rij programma.

De terugweg naar kaasblokken land heb ik overigens via de route national gedaan, reed goed door en bespaarde toch weer tol (en wachtrijen). Vanaf Metz heb ik toen de snelweg gepakt om direct naar huis te knarren. De gehele rit naar huis was in ongeveer 2 dagen.
 
Ook die kant op staat nog een todo ritje.

Snelweg tot Luxemburg
Over "les Ballons" richting Mulhouse.
Daar een route oppikken dit eens in "het beste boek van de weg" stond: 1000 km op 2000 meter hoogte. Dit gaat over de beroemde Alpenpassen in Frankrijk, Italie en Zwiterland.
Deze ooit eens met de Mitsubishi L300 gedaan, op de terugweg vanuit Turkije/Griekenland, maar met de motor lijkt me ook erg leuk.

Maybe next year. *D
Dan moet je hier eens naar kijken Bart, ik doe hieraan mee dit jaar en je kunt op verschillende dagen starten: groep drie start op 14 juni en is terug op maandag 19. Deze rit wordt elk jaar georganiseerd door MT Zaanstreek in Zaandijk. Je moet waarschijnlijk wel een beetje aanpoten als je meedoet, gezien de dag afstanden....
full
 
Mooie voornemens.
Mart en Marina, wij staan op de camping in Montrevel en Bresse.
Een mooie plaats voor een tussenstop.
ff een bakkie doen, als we er de zelfde tijd verblijven.
Volgens jou kaartje komen jullie er langs.

Ha Jan,
Jazeker komen we daar vlak langs. 2 keer zelfs :) We zijn er eind augustus, begin september.
Bakkie bij leuke mensen altijd gezellig :)
 
@Black_bull, eventueel nog tips nodig voor het gebied rondom Grenoble?
Hier afgelopen jaar een week in de rondte gereden, super mooi gebied met een hoop mooie bergen/wegen.

Ben benieuwd naar een meer gedetailleerd rij programma.

De terugweg naar kaasblokken land heb ik overigens via de route national gedaan, reed goed door en bespaarde toch weer tol (en wachtrijen). Vanaf Metz heb ik toen de snelweg gepakt om direct naar huis te knarren. De gehele rit naar huis was in ongeveer 2 dagen.

Tips altijd welkom :) :t

Iets gedetailleerder:




full





Zo' beetje alle begaanbare wegen in die omgeving rijden we wel. Zijn er een dag of 6.
 
Wat hebben ze dan bij die beurt van 750 euries gedaan? Flinke rekening n.l.

Mag aannemen dat de remklauwen wel weer tip top zijn als er nwe blokken en schijven zijn gemonteerd..... :?

Ik rij redelijk veel 20.000 km per jaar. Dit gaat 25.000 km worden. Standaard grote beurt plus elektrisch gedeelte van brandstofpomp (125 euro ex btw). Dus was 750 euro.

Ik ga alle schijven en blokken laten vervangen en revisie van de 2 voorste remklauwen. Dan is alles weer goed. Volgend jaar ga ik minder afspoelen. Is gewoon veel vocht, wat niet verdamp in mijn onverwarmde garage. Dus inspuiten dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Tips altijd welkom :) :t

Iets gedetailleerder:




[afbeelding]




Zo' beetje alle begaanbare wegen in die omgeving rijden we wel. Zijn er een dag of 6.





Even vluchtig paar routes gemaakt welke ik daar heb gereden:
Route 1: Google Maps: Galibier/Telgraph/Glandon (evt Croix de Fer, is maar 1 km)/Lautaret. Dagtripje van 250km ongeveer en genoeg mooie uitzichtspunten. Ook de zijkant van de Alphe D'Huez zit erbij, vond ik mooier om te rijden dan de Alp zelf. Dan de d1091 weer terug, is het rondje compleet.
Route 2: Google Maps: Madeleine/La Plagne

Ik ga in ieder geval even verder zoeken voor je.
 
Ik rij redelijk veel 20.000 km per jaar. Dit gaat 25.000 km worden. Standaard grote beurt plus elektrisch gedeelte van brandstofpomp (125 euro ex btw). Dus was 750 euro.

Ik ga alle schijven en blokken laten vervangen en revisie van de 2 voorste remklauwen. Dan is alles weer goed. Volgend jaar ga ik minder afspoelen. Is gewoon veel vocht, wat niet verdamp in mijn onverwarmde garage. Dus inspuiten dan maar.

Investeer dan ook even in een luchtcompressor. Hoeft niet een vermogen te kosten.
Soms al een aanbieding van net 100 Euro.
Eerst afspoelen en dan droogblazen met lucht.
Dan kun je toch blijven spoelen.
 
Ik rij redelijk veel 20.000 km per jaar. Dit gaat 25.000 km worden. Standaard grote beurt plus elektrisch gedeelte van brandstofpomp (125 euro ex btw). Dus was 750 euro.

Ik ga alle schijven en blokken laten vervangen en revisie van de 2 voorste remklauwen. Dan is alles weer goed. Volgend jaar ga ik minder afspoelen. Is gewoon veel vocht, wat niet verdamp in mijn onverwarmde garage. Dus inspuiten dan maar.

Waarmee wil je gaan spuiten, en hoe vaak?
 
Ik rij redelijk veel 20.000 km per jaar. Dit gaat 25.000 km worden. Standaard grote beurt plus elektrisch gedeelte van brandstofpomp (125 euro ex btw). Dus was 750 euro.

Ik ga alle schijven en blokken laten vervangen en revisie van de 2 voorste remklauwen. Dan is alles weer goed. Volgend jaar ga ik minder afspoelen. Is gewoon veel vocht, wat niet verdamp in mijn onverwarmde garage. Dus inspuiten dan maar.

Dat is zeker best veel, zijn dat allemaal plezierritjes, of is het ook woonwerk verkeer. En zo ja hoeveel is dat dan per jaar.
 
Even vluchtig paar routes gemaakt welke ik daar heb gereden:
Route 1: Google Maps: Galibier/Telgraph/Glandon (evt Croix de Fer, is maar 1 km)/Lautaret. Dagtripje van 250km ongeveer en genoeg mooie uitzichtspunten. Ook de zijkant van de Alphe D'Huez zit erbij, vond ik mooier om te rijden dan de Alp zelf. Dan de d1091 weer terug, is het rondje compleet.
Route 2: Google Maps: Madeleine/La Plagne

Ik ga in ieder geval even verder zoeken voor je.

Thanx.

We rijden 'm nu zo dus aardig in lijn met jouw route 1 :)




full





Route 2 rijden we meer naar het oosten. Daar in de buurt rijden we al van A naar B en niet van A naar A :) Zal het door jou aangeboden alternatief eens nader bestuderen :)




full



 
Ik snap hem. Maar je slaat wel de mooiste berg over als je tot net na Valloire gaat. Aan die kant de Galibier op gaan is een super uitzicht over de gehele vallei!

To be continued.
 
En dan niet door de tunnel maar er echt overheen.
Rondje Marmot! Ooit eens op de trapfiets gedaan.
Met de motor bevalt beter.
 
Laatst bewerkt:
En dan niet door de tunnel maar er echt overheen.
Rondje Marmot! Ooit eens op de trapfiets gedaan.
Met de motor bevalt beter.

Dat laatste stuk is nog pittig stijl! Zelf ook de motor geparkeerd en helemaal naar boven gelopen tot het puntje. Machtig mooi, zal de foto's ook maar eens opzoeken!
Heimwee alweer naar de zomer en het sturen :]
Toch klote dat het alweer bijna drie maanden stil ligt :(
 
Investeer dan ook even in een luchtcompressor. Hoeft niet een vermogen te kosten.
Soms al een aanbieding van net 100 Euro.
Eerst afspoelen en dan droogblazen met lucht.
Dan kun je toch blijven spoelen.

Inmiddels al 6 winters spuit ik dagelijks de motor af, zet um in onverwarmde garage en nog nooit problemen. Droogblazen heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Nog afgezien van het klusje..pfff
Wel of niet afspuiten leidt niet tot vastzittende zuigers. Is mijn ervaring en mening. Heeft puur met onderhoud te maken. Dus. :)
 
Ik spuit niet af ook niet droog, parkeer wel in een verwarmde garage. Eind oktober en eind januari grote schoonmaakbeurt inclusief afdrogen (oude theedoeken en T-shirts), daarna onderkant rijkelijk in de Putoline PPF-52, was een tip van Popopeter ergens 2013/14. Bovenkantje in de Speedwax van de Action, tip van Ootje. Geen centje pijn. 20k km/jaar. 80% woon-werk. 10% boodschappen/dochter brengen/halen, 10% fun/vakantie. Sinds afgelopen september verdeeld over 2 fietsen waarvan 1 tot nader order een door mezelf opgelegd pekelverbod heeft (maar toch in de Putoline is gezet....het vlees is zwak..)
 
Investeer dan ook even in een luchtcompressor. Hoeft niet een vermogen te kosten.
Soms al een aanbieding van net 100 Euro.
Eerst afspoelen en dan droogblazen met lucht.
Dan kun je toch blijven spoelen.

Dat is een goede tip!!
Bedankt
 
Inmiddels al 6 winters spuit ik dagelijks de motor af, zet um in onverwarmde garage en nog nooit problemen. Droogblazen heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Nog afgezien van het klusje..pfff
Wel of niet afspuiten leidt niet tot vastzittende zuigers. Is mijn ervaring en mening. Heeft puur met onderhoud te maken. Dus. :)

Wat versta je onder onderhoud?
Want ik laat elk jaar de motor onderhouden volgens het boekje bij de dealer. Of bedoel je wat anders?
 
Ik spuit niet af ook niet droog, parkeer wel in een verwarmde garage. Eind oktober en eind januari grote schoonmaakbeurt inclusief afdrogen (oude theedoeken en T-shirts), daarna onderkant rijkelijk in de Putoline PPF-52, was een tip van Popopeter ergens 2013/14. Bovenkantje in de Speedwax van de Action, tip van Ootje. Geen centje pijn. 20k km/jaar. 80% woon-werk. 10% boodschappen/dochter brengen/halen, 10% fun/vakantie. Sinds afgelopen september verdeeld over 2 fietsen waarvan 1 tot nader order een door mezelf opgelegd pekelverbod heeft (maar toch in de Putoline is gezet....het vlees is zwak..)

Ik heb toch de indruk dat het vele vocht niet goed is. Soms sluiting dat het grote licht af en toe aan en uit gaat, zonder dat de schakelaar aan staat🙁

Denk toch aan het inspuiten met popopeter's putoline.
De speedwax gebruik ik al, werkt goed en beschermt ook.

Wat denken jullie??
 
Laatst bewerkt:
Mijn fiets wordt 4 à 5 dagen in de week gebruikt, het gehele jaar door. Een paar keer per jaar was ik 'm. Vóór het wassen neem ik 'm eerst flink te grazen met de hoge druk spuit. (wel letten op waar je spuit, anders gaan bijv. je lagers er aan. Ik doe al het onderhoud zelf. Ik heb de afgelopen 3 jaar (ca. 70k km) nooit last gehad van vastzittende zuigers in de remklauwen. Ik spuit ook de klauwen schoon met hoge druk. Bij het jaarlijks spoelbeurtje van de ABS en remsysteem verwijder ik de remblokken en druk de cilinders terug in de klauwen en maak het geheel schoon met perslucht en een (tanden)borsteltje. (ik denk dat de dealer dat bij onderhoud niet doet) Na spoelen de blokken er weer in en vooruit met de geit. En ik neem niet de moeite om de fiets in de winter goed te conserveren met Putoline, hulde voor degenen die dat wel doen.
Electrische onderdelen en stekkers zijn gevoelig voor vocht. Met dank aan Popopeter voor de tip, spuit ik die nu in met WD40 of vaseline tegen vochtinwerking. Maar als er toch eens iets kapot is, is 't een sensor of schakelaar.....
Kortom, ik vind 't een SUPERFIETS, (maakten ze ze nog maar zo...)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan