BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nu officieel. Sinds afgelopen zondag 12-2-2017 ben ik opa. Het is een kleinzoon en hij luistert (bijna) naar de naam Morris.

Helaas zijn er nog geen motorpakken in maat 50-56. Even wachten nog maar met een moeder (dochter), vader (schoonzoon) en beide opa's die motor rijden moet het goed komen.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu officieel. Sinds afgelopen zondag 12-2-2017 ben ik opa. Het is een kleinzoon en hij luistert (bijna) naar de naam Morris.

Helaas zijn er nog geen motorpakken in maat 50-56. Even wachten nog maar met een moeder (dochter), vader (schoonzoon) en beide opa's die motor rijden moet het goed komen.

[afbeelding]

Henk, gefeliciteerd!

Roelof.
 
Henk, gefeliciteerd *O*

Ab

full
 
Het is al weer even geleden, maar dit Tibetaanse jongetje zegt 'popo' tegen mij, vandaar popo peter. Hij woonde vanaf zijn geboorte in de winter bij ons omdat het hoog in de Himalaya's (vlak bij Muktinath, Mustang) te koud was, geen verwarming, geen glas in de ramen en geen medische zorg. Zoontje van een nichtje van mijn vrouw, dus niet echt een kleinkind, maar in de praktijk wel. Wij overwinterden toen in Pokhara op 1000 meter hoogte.
Dat katje (uit de jungles van Bairaha, Chitwan) had iemand langs de weg gegooid, maar het was een echte mini tijger. Je zou er bang van worden, maar liet zich door het mannetje als een zak zand behandelen.
full
 
Afgelopen weekend even gekeken of de Eifel er nog ligt.
En jawel hoor, beetje kaal maar het ziet er goed uit.
En dan merk je hoe weinig power het PicassOotje heeft want het blijkt dat sommige heuvels best steil zijn; wandelend trouwens ook. :$

Op de terugweg nog even de "Jeroenbocht" genomen. ;)
 
Vanochtend file vanwege 2 afgezette rijbanen op de A10. Er lag een motor in de vangrail van de middenberm. Motorrijder (of ster) was al afgevoerd. Stille getuige was de helm die er nog wel bij lag. Leek eenzijdig ongeval. Toch is het altijd ff een soort van schrikken en het blijft even door je hoofd malen (althans bij mij). Maakt meer indruk als een auto ongeluk.
Vandaag even kijken of er nog wat meer info te vinden is.
 
Vanochtend file vanwege 2 afgezette rijbanen op de A10. Er lag een motor in de vangrail van de middenberm. Motorrijder (of ster) was al afgevoerd. Stille getuige was de helm die er nog wel bij lag. Leek eenzijdig ongeval. Toch is het altijd ff een soort van schrikken en het blijft even door je hoofd malen (althans bij mij). Maakt meer indruk als een auto ongeluk.
Vandaag even kijken of er nog wat meer info te vinden is.

Toevallig bij knooppunt Nieuwe Meer? Mijn vader rijdt daar dagelijks langs en helaas ziet hij 2 keer per week een motorrijder(ster) liggen. Verschrikkelijk punt is de A10 in de spits, bijna te druk voor de motor.
 
Toevallig bij knooppunt Nieuwe Meer? Mijn vader rijdt daar dagelijks langs en helaas ziet hij 2 keer per week een motorrijder(ster) liggen. Verschrikkelijk punt is de A10 in de spits, bijna te druk voor de motor.

Nee, was bij knooppunt Amstel.
2x per week? :? Das wel btje veel he. Maar druk is het zeker en wat is te druk? Extra alert zijn is wel noodzakelijk!
 
ootje wrijft het er nog ff in...:
Afgelopen weekend even gekeken of de Eifel er nog ligt.
En jawel hoor, beetje kaal maar het ziet er goed uit.
En dan merk je hoe weinig power het PicassOotje heeft want het blijkt dat sommige heuvels best steil zijn; wandelend trouwens ook. :$

Op de terugweg nog even de "Jeroenbocht" genomen. ;)

In één keer goed hoop ik? En het PicasOotje bleef keurig op alle 4 de rubber sloffies??
 
Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar is weer gebleken.

Maakte ik recentelijk melding van het heugelijke feit dat ik opa ben geworden. Word ik gister keihard van de roze wolk afgeduwd en hebben we gister afscheid moeten nemen van onze grote vriend en kameraad die met zijn altijd vrolijke kop en onvoorwaardelijke trouw ons gezin bijna 12 jaar heeft verrijkt.

Nooit gedacht dat het afscheid nemen van onze trouw viervoeter zo diep ingrijpt.
 
Niet best Henk, heb het zelf ook meegemaakt. Je gaat dan ook plekken waar je vaak met de hond kwam vermijden ....Veel sterkte en laat je maar afleiden door de kleine.
 
Toevallig bij knooppunt Nieuwe Meer? Mijn vader rijdt daar dagelijks langs en helaas ziet hij 2 keer per week een motorrijder(ster) liggen. Verschrikkelijk punt is de A10 in de spits, bijna te druk voor de motor.

Nou, ik weet niet waar je vader dan kijkt, want ik rij er dagelijks tweemaal langs en heb de afgelopen 4 jaar daar in ieder geval nog nooit een motorrijder in horizontale stand gezien! Die A10 valt erg mee, gewoon een beetje opletten. Rijbaanversmallingen in de A4 zijn een veel grotere uitdaging.

Morgen in ieder geval een keer wind mee ;)

Peter
 
Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar is weer gebleken.

Maakte ik recentelijk melding van het heugelijke feit dat ik opa ben geworden. Word ik gister keihard van de roze wolk afgeduwd en hebben we gister afscheid moeten nemen van onze grote vriend en kameraad die met zijn altijd vrolijke kop en onvoorwaardelijke trouw ons gezin bijna 12 jaar heeft verrijkt.

Nooit gedacht dat het afscheid nemen van onze trouw viervoeter zo diep ingrijpt.

Daarom vind ik het persoonlijk minder gepast dat in de (onze) krant geboorteadvertenties naast overlijdensadvertenties staan. Groter kan de tegenstelling niet zijn.

Sterkte met de rouwverwerking.

Roelof.
 
Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar is weer gebleken.

Maakte ik recentelijk melding van het heugelijke feit dat ik opa ben geworden. Word ik gister keihard van de roze wolk afgeduwd en hebben we gister afscheid moeten nemen van onze grote vriend en kameraad die met zijn altijd vrolijke kop en onvoorwaardelijke trouw ons gezin bijna 12 jaar heeft verrijkt.

Nooit gedacht dat het afscheid nemen van onze trouw viervoeter zo diep ingrijpt.

Rien Poortvliet heeft een prachtig boek over onze trouwe viervoeter vrienden geschreven, "Braaf". Ik vind het zelf ook zoooooo jammer dat die beesten niet gewoon zo oud kunnen worden als bijvoorbeeld papegaaien of schildpadden.. Onze Sproet is ook al weer 5 en een half. Ik begrijp werkelijk niet waar de tijd blijft.... Vorige week op bezoek geweest bij een vriendin van de middelbare school, zij woont "aan de overkant van het meer van Genève (evengoed 1 uur en 40 minuten om met de auto daar te komen . . . terwijl ik haar dorp vanaf het balkon van het huisje van mijn vader kan zien liggen...). Zij heeft onlangs afscheid moeten nemen van haar hond. Maar die was met 18 jaar dan relatief best oud geworden..

Sterkte Henk! En inderdaad is die tip van Peter een goede: "gooi" je vooral op die kleine!
 
Vanochtend file vanwege 2 afgezette rijbanen op de A10. Er lag een motor in de vangrail van de middenberm. Motorrijder (of ster) was al afgevoerd. Stille getuige was de helm die er nog wel bij lag. Leek eenzijdig ongeval. Toch is het altijd ff een soort van schrikken en het blijft even door je hoofd malen (althans bij mij). Maakt meer indruk als een auto ongeluk.
Vandaag even kijken of er nog wat meer info te vinden is.

Motor ongelukken maken bij mij ook indruk. Ga ik toch weer denken: "Motoren verkopen en maar weer met 4 wielen in de rij aansluiten?". Maar . . . ik geniet echt van die motorrit, ook al is het steeds hetzelfde stukkie. File rijden op de motor gaat nooit mijn hobby worden, maar ik vreet me niet op van ergernis en onrust "hoe lang duurt het nou nog" als ik machteloos met een koekblik in de rij sta. . . dat soort stress kan ook niet goed zijn voor je lijf Ja, wij motorrijders zijn en blijven kwetsbaarder dan automobilisten. Maar lieve mensen, leuke dingen die een beetje adrenaline geven, die nemen jaarlijks slachtoffers. Denk ook maar aan skiërs, gaan er toch ook jaarlijks weer een paar Nederlanders hemelen. Kite surfen overleeft ook niet elke sporter.... Parapente... Paardrijden...

Het enige dat je in de hand hebt is je rechterpols... En de spullen die je aantrekt. Morgen ga ik zonder airbag vest naar de motorbeurs en vertrek met airbag vest richting Wageningen om mijn dochter te halen ('s avonds naar The Lion King, gezinsdingetje). Ik ben met de RS naar Bonn gereden om er toch maar ABS Pro op te laten schroeven voor €295,-. Zie er niet uit met mijn fluo jas en helm. Dat soort dingetjes...

Maar goed, deze oetlul reed natuurlijk gewoon over de ijzel heen op de twee "code rood" dagen (2x 500+ aanrijdingen). Da's voor de overlevingskansen nou ook niet het handigste wat je kan doen. Niet vanwege de mogelijkheid dat ik onderuit ga en overhoop gereden wordt. Die fiets gedroeg zich namelijk prima op zijn Roadsmart 3 bandjes. Maar die klootviool die op zijn zomerbandjes voorbij komt glijden en mij ff mee pakt, daar ben ik dus bang voor....
 
Laatst bewerkt:
Markus90 Senior turft gevallen fietsen...:

[...]


Toevallig bij knooppunt Nieuwe Meer? Mijn vader rijdt daar dagelijks langs en helaas ziet hij 2 keer per week een motorrijder(ster) liggen. Verschrikkelijk punt is de A10 in de spits, bijna te druk voor de motor.

Ooh ja, dat knooppunt A4 en A10 is niet fijn inderdaad, altijd een gedoe komend vanaf Schiphol om te voorkomen dat ik omver gekegeld wordt. Lukt tot op heden dus best aardig. Richting Schiphol is beduidend minder spannend. Maar ik heb er ook nog geen 1 motor op zijn/haar kant zien liggen. Wat overigens wel redelijk wonderbaarlijk genoemd mag worden, want ik vindt het zelf ook 1 van de meest rottige punten die ik ken... Van die malloten die van links naar rechts jagen omdat ze verderop de afrit willen nemen. Maar goed, dat is vooraf bekend dus ik hou de oogjes daar maar goed open op zoek naar uitwijk opties. Tot op heden ook een keer of 3 serieus moeten doen daar.

2x per week is 104x per jaar. Met 70 dodelijke slachtoffers landelijk die er onder de motorrijders jaarlijks te betreuren zijn, denk ik dat de waarneming/beleving van Markus90 Senior iets anders is dan de feitelijke getallen. . .
 
Laatst bewerkt:
Stay aleRT !

Ik hoef gelukkig nooit echt door druk verkeer, wegens vroeg beginnen en vroeg weer naar huis. Dus Oot zit lekker in zijn PicassOotje naar het werk. (is trouwens jaren anders geweest)

Toch als ik naar Schiphol moet voor een cursus wil ik nog wel eens de RT pakken en dan over de A9 tussen de file door rijden. In eerste instantie natuurlijk een bruine broek, maar dan vind ik het eigenlijk wel meevallen in vergelijking met vroeger.

Misschien rijd ik wel erg defensief, maar dat komt ook doordat ik me terdege realiseer dat, ondanks alle verlichting op de motor, je gewoon verdwijnt in het woud van autolampen.

Maar ook:
Afgelopen week zag ik twee xenon koplampen naderen op de A8. Ik wilde inhalen maar zag aan het silhouet dat het een motor was, die al best dicht achter me reed.
Met die felle Xenon lampen die dichtbij elkaar staan had het zomaar een auto kunnen zijn die nog ver weg was. De afstand is gewoon moeilijk in te schatten met xenon.


Jeroen1969 en bitter memories:



In één keer goed hoop ik? En het PicasOotje bleef keurig op alle 4 de rubber sloffies??

Yep,


´t is trouwens geen A-klasse die bij een beetje rendier om-Benz-t. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan