€500 Challenge 2017: Borisz en de Venture Royale '87

Morgen is het pakjesdag!

full
 
wat een stilte hier, sorry voor alle volgers die nu heel benieuwd hier geklikt hebben wat er nieuw is, maar ben benieuwd naar de vorderingen. :Y
 
Tja, het ligt hier een beetje stil. Druk in de weer met allerlei dingen/projecten.
  • Allereerst is het zaak om mijn CB Sevenfifty goed rijdbaar en toonbaar te maken zodat die de verkoop kan worden gezet. Vandaag de carburateurs weer gemonteerd van de CB, nu nog een accu en dan is het klaar.
    full

  • De CX500 heeft nog een paar dingetjes zoals: olielekkage aan de schakelpook, lichte ratel in de startkoppeling, lichtelijk vervuilde carbs en een lekke remklauw.
  • De bijkeuken is eindelijk van vloertegels voorzien
  • Ow ja, mijn auto heeft een lekke aircopomp (niet echt een goedkoop klusje)

Vandaag wel weer de tijd gehad om de carbs van de Venture klaar te maken voor een ultrasoonbadje. Eerst maar eens wat modder en smeer eraf geborsteld. De vacuümrubbers en de gasschuiven gingen zonder problemen van elkaar. Alle schroeven van de carbs zitten aardig vast. Die zitten nu in de IMAL en morgen eens kijken naar een bithouder met T-stuk. Vorige week namelijk teveel kracht gezet op de schroevendraaier en een spiertje afgescheurd in mijn onderarm, waardoor ik nu na 2x flink krachtzetten de hele dag een pijnlijke tinteling heb compleet krachtverlies in mijn arm. Even een weekje of twee rustig aan doen dus.

full
 
Dat paastafelkleed wordt hier gewoon het hele jaar door gebruikt; het leven is immers een groot feest!
Of er nog wat te horen is weet ik niet, ik heb hem 10 minuten aangehad en helemaal niks gehoord. Het is natuurlijk wel een handig communicatiemiddel als je met een groep rijdt. Het heeft een groter bereik dan die standaard headsets die ik tot nu toe had. Ik moet nu alleen nog een gek vinden die ook een CB gebruikt. :? :?

nou zal op zoek gaan naar setje dan maar
 
Borisz,

Weet je toevallig ook welk type curburateur het is , aannemende dat het een Mikuni is, daar heb ik nog een paar setjes van liggen van een kawa 1000. Mogelijk dat de gasschuiven hetzelfde zijn?

Gr Willem
 
Hey Willem,

Op dit moment kom ik er even niet zo snel achter of ze gelijk zijn. Ik heb de carbs in de werkplaats liggen, maar volgens mij zijn het Mikuni's. Wellicht is het handig om ze eens te verglijken/passen terwijl de schuiven en de carburateurs voor onze neuzen liggen.
 
Je bent altijd welkom Borisz, ik woon vlak bij je maat die op de koudenburg woont.Doe maar even een pb als je iets wilt afspreken, kunnen we ff kijken.
 
heb je nog de nagellak kunnen verwijderen met de aceton ?

nog best lastig dat cross dressen he ...;)

hoe is het bankstel er aan toe ?
 
Carbs zijn nu schoon. Vaxuumrubbers gemonteerd. Eentje gaat niet zoal het hoort, teveel weerstand. Waarschijnlijk toch een kanaaltje niet goed open.
Mijn eerste idee om met dit slagschip de challenge te gaan doen staat ietwat op losse schroeven. Een relatief kleine reparatie wordt algauw een behoorlijke klus. En det was nou juist de reden wasrom ik niet meer sleutel aan autos.
Waarschijnlijk toch maar eens kijken voor een beter sleutelbare fiets als ik weer thuis ben.
 
:W Zo,even oma uitzwaaien! :W

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was. De zomer was druk, erg druk en voornamelijk gevuld met heel veel leuke dingen zoals:
  • Werkplaats inrichten,
  • testweekend,
  • motorvakantie (Spanje),
  • Honda CB sevenfifty verkoopklaar maken,
  • Honda CX500 opgeknapt en verkocht,
  • jaarlijkse vakantie met mijn betere wederhelft,
  • vrijgezellenfeest,
  • huwelijksdag,
  • organisatie van de Distinguished Gentlemans Ride in Leeuwarden
  • nogmaals een verhuizing van mijn werkplaats

Nu ik weer een beetje gesetteld ben en het weer minder wordt buig ik me weer over mijn bankstel. Stand tot nu is dat de carbs schoon zijn, de vacuumrubbers er weer in zitten en ik de carbs weer kan monteren.
Het volgende probleem uitdaging dient zich nu aan. Een van de gaskabels is stuk. Op zich niet een groot probleem, maar aangezien het Orgel een cruise control heeft zitten er dus 4 gaskabels op, 2 lange en 2 korte. Een van de korte is stuk en nu blijkt dat het weer een mooi gat slaat in het budget. Dit korte kabelte (25cm) kost dus €62,-

Dat is best ff schrikken. Toch maar bestellen, want zonder gaskabel rijdt het zo lastig. Ik hoop wel dat deze kabel voorradig is zodat ik voor de winterstop ophokplicht nog een rondje kan rijden. Ook kan ik dan eens gaan kijken waar de uitlaat nu precies lekt.

Wel heb ik de afgelopen zomer van het Orgel kunnen genieten als ik aan andere projecten werkte. De hele zomer heeft de radio van het Orgel dienst gedaan als muzikaal behang. Best handig hoor zo'n Venture!
 
Laatst bewerkt:
mijn lijstjes met smoezen waarom iets niet gedaan is, is meestal een heel stuk korter ;)

er zijn overigens ook bedrijven die kabels op maat maken.
moet je zelf even zoeken ,ik weet zo niet meer een naam.
wemoto al geprobeerd ?

als je dit soort dingen/motoren vaker gaan doen (voor zover je dat al niet deed) is het wel handig om voor veel soort onderdelen een leverancier te hebben naast origineel.

pas op anecdoe :

ik ben vroeger nog wel eens helemaal naar Goes gereden om kuipsets op te halen die iemand zelf gemaakt had omdat er vrijwel geen imitatiespul bestond, dit was dan nog iig de helft van de oem prijs.
was toch voor het racen dus ook geen koplamp enzo.
tegenwoordig word een complete set voor 400 euro aan huis geleverd vanaf de andere kant vd wereld.

niet van die bankstel en zeker niet in deze kleur :P

succes, ben benieuwd naar de updates van NL's grootste werkplaatsradio.
 
Heb inderdaad wel nagedacht over zelf maken, heb eigenlijk ook altijd kabel en tonnetjes mee als ik onderweg ben. En dat is altijd prima voor een noodoplossing. De levensduur van dergelijke noodoplossingen is meestal niet echt lang. En om gesleutel onderweg te voorkomen heb ik er liever een origineel kabeltje (imitatie mag ook) in.

:X :X Bij de meeste motoren is een gaskabel aardig vlot te vervangen, maar je wilt niet weten wat je allemaal van een Venture moet demonteren om een gaskabel te vervangen!!! :X :X
 
Ik zou zelf een gaskabel maken met soldeernippels. Ik voor mijn motoren al heel vaak zelf kabels gemaakt. Ook koppellingskabels waar nog veel meer kracht op komt. Zijn nog nooit gesneuveld.

Ik koop de benodigde onderdelen bij cable-shop. Scheelt vaak heel veel in de kosten met een originele of een after market kabel...
 
Goed idee, van die kabels zelf maken. Helaas is de buitenkabel met het stelmachanisme ook zoek geraakt tijdens de verhuizing. Morgen nog maar eens zoeken.

Vandaag wel weer verder gegaan met de het bankstel. Vooraleer het apparaat echt gaat rijden ben ik maar begonnen met een poetsactie om zodoende de vliegroest eraf te poetsen. Tijd voor een voor/na plaatje.

full



Na.

full



Ook de passagiersvoetsteun maar aangepakt en het bagagerekje eens "ge-ontvliegroest".

full



Morgen weer een dag!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan