Welk type carb. inlaatrubber?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.006
8.190
Assen
Dag mensen,
voor een carburateur zoek ik een 'type mikuni' een aanzuigrubber met 2 'oortjes'.
Ik kan deze echter niet groter vinden dan met aangegeven binnendiameter van 35mm, en dat past net niet om de 40mm aansluiting op de carburateur.

Op ebay e.a. staan veel rubbers zonder maten erbij maar'voor dit en dat type motor'

Weet iemand welke motor zo'n recht inlaatrubber heeft, met 40mm aansluiting/binnendiameter?
 
In de zodiac of motorcyclestorhous catalogus staan verschillende diameters

.. nooit van gehoord, ga't direct googlen.
Edit, wat een vreselijke site dat zodiac, alles meerdere malen invullen voordat je eindelijk in de catalogus bent, en is er alleen maar harley spul?
kon i.i.g niet vinden wat ook maar in de buurt komt van wat ik zoek..
2de tip netzo..?
Nou ja, i.i.g bedankt voor de moeite.. ;)
 
Laatst bewerkt:
..Op de site van topham.de vond ik dat ik van mikuni(wellicht zijn er ook andere merken met dezelfde maten) de i-vm34-200-1 moet hebben..
Ze hebben echter geen webshop, en wat zo'n ding moet kosten vind je nergens..
rare toko..ik heb ze maar een mailtje gestuurd..
 
gewoon naar een sloop gaan en een rubber kiezen dat past en eventueel de juiste hoek heeft.
deze op een alu plaat (5 a 10 mm) bevestigen, corresponderend gat in alu plaat maken en het geheel op je motor zetten ;)
 
Gewoon van een enduro/ crosser. Al die 4 takts rond de 450cc gebruiken 39mm carbs
Interessante tip, maar heb ze naast topham- wacht op antwoord, en iets vaags op ebay nog nix gevonden.
Dat betekent, ik heb dus inmiddels 'iets'gevonden.
Ik wil dus proberen/experimenteren met een andere carb(40 euro) op de jawa..
Dat zo'n stom aanzuigrubberflensding dan 30 euro moet kosten..
vind het idee van alu flens maken en rubber slang vast---maken erg leuk..maar uitvoerbaar?
 
Laatst bewerkt:
Het oude rubber zat toch ook ergens vast aan het blok?
DE originele Jivkov carburateur heeft die flens aangegoten.

!BoHIDnQBGk~$(KGrHqUH-CUEuOkD5jMEBLmQoG46Ww~~_12.JPG
 
Oke, misschien kan het echt niet. Ik ken de motor niet. Als er echt geen plaats is voor verzonken boutjes of iets dergelijks, dan houd het natuurlijk op.

Ik heb nog steeds geen idee wat je bedoelt, wellicht denken we helemaal langs elkaar heen..
Eens kijken of ik een close-up heb toevallig van het spul.
eh, nee dus, nou ja, eigenlijk precies zoals een mikuni carburatuer in een mikuni flens, anders en duidelijker kan ik het denk ik niet omschrijven..
 
Terug
Bovenaan Onderaan