powerbank of jumpstarter gebruiken als druppellader

jm188

MF'er
28 jan 2011
89
0
Hasselt (België)
Hallo,

ik rij al een paar jaar met een street triple van 2010.

ik ben recent verhuist en in mijn appartementsgebouw heb ik geen mogelijkheid om hem kort bij een stopcontact te parkeren. ik kan er dus niet gemakkelijk een druppellader aan hangen.
ook telkens de batterij er uit halen zie ik niet zitten. aangezien hij een alarm heeft trekt hij de batterij leeg op een week of 2-3 als ik er niet mee rij.

nu vraag ik me af of het mogelijk is hem af en toe bij te laden door gebruik te maken van een powerbank of jump starter ( zo iets zoals dit )

de motorbatterij is 8Ah dus mij lijk dat zo een powerbank meer dan krachtig genoeg is, maar ik zie nergens de mogelijkheid staan om ze te gebruiken als trickle charger.

heeft iemand hier ervaring mee? of andere suggesties?
 
nu vraag ik me af of het mogelijk is hem af en toe bij te laden door gebruik te maken van een powerbank of jump starter ( zo iets zoals
de motorbatterij is 8Ah dus mij lijk dat zo een powerbank meer dan krachtig genoeg is, maar ik zie nergens de mogelijkheid staan om ze te gebruiken als trickle charger.
Niet als druppellader maar wel als gewone lader. Dus na een paar uur weer loshalen. Komt er op neer dat je dus ééns in de twee weken even met je powerbank naar de motor moet.
 
Ik zou een paar euro investeren in een Imax B6 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5548__IMAX_B6_50W_5A_Charger_Discharger_1_6_Cells_GENUINE_.html), deze kan gevoed worden met 12V en heeft uitgebreide programma's voor veel accusoorten, ook loodaccu's. Heeft ook een storage charge mode, die lijkt me wel geschikt voor jou doel, maar zelf even goed lezen of dat is wat je zoekt.
 
toevallig heb ik dat al, (voor rc heli), niet aan gedacht dat ik die mss ook met een batterij kan voeden. die heeft wel een input nodig van 11-18v dus een reguliere powerbank met usb is dan niet voldoende.